Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg spiste ikke sukker på flere år, da jeg trodde jeg la på meg av det. Etter fire år, i sommer, begynte jeg å spise godis igjen. Is, kaker, sjokolade osv. Ting jeg ALDRI rørte før. Til min store overraskelse har jeg gått ned adskilige kilo. Jeg har alltid veid ca 65 kilo (er 173 cm) men etter et halvt år veier jeg 60. Jeg spiser 200 gram sjokkis til sen middag. Nesten hver dag. Spiser vanlig middag sammen med ungene selvsagt. Dette har jeg spist i dag Frokost: To knekkebrød med salami Lunsj: Pølse i lompe (var i barnebursdag, planleggingsdag..). Et kakestykke. Middag: En fiskekake og potetmos Dessert: En yougurt, to kiwi, en banan og et eple Kveld: 200 gram freia melkesjokolade. En hel eske druer. En neve potetgull. Hva kan dette komme av? Anonymous poster hash: 2dc79...9c4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 (HØYKARBO DE LUX hilsen HI) Anonymous poster hash: 2dc79...9c4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er/var på samme måten. Det er ikke sunt. For min del fikk jeg voldsom hjertebank av det, så ble vel som en joggetur? Anonymous poster hash: 3e5b6...01b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Noen er jo tynne uansett hva de spiser. Både å veie 60 og 65 er jo å være tynn hvis du ikke er veldig lav. Men med det kostholdet over tid er det vel heller hva som skjer inne i kroppen som er skremmende. Du er jo langt jo langt ifra sunne verdier med så mye sjokolade hver dag. Anonymous poster hash: b6deb...4dd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Jeg spiser også rent, grovt, smartkarbo og u name it. Har gjort det i over 10 år med unntak av sjokolade, mest med 50% eller mer kakao. Nå er jeg på vei ned i vekt etter siste svangerskap, og dessverre opplever jeg også at det er lettere om jeg hiver innpå melkesjokolade i stedet for mat. Akkurat som fordøyelsen kommet i gang, samt at jeg får mer energi. Vet ikke helt hvilken retning jeg skal legge meg på for å speede opp vektnedgangen.. Skal i alle fall trene mer (nesten ingen trening nå). Har normalt bmi fra 25-27, nå nesten 30, Anonymous poster hash: 14dfe...008
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Folk er forskjlleig og noen tåler,- og trenger mer karbohydrater men andre tåler,- og trenger mer fett. Har til og med hørt om folk som kan bli syke av for mye proteiner osv osv. Stort sett er kcal inn vs kcal ut,- den "magiske" formel for vektnedgang, men så har man de individuelle evner til og tåle ulike næringsstoffer og hvordan kroppen velger og bruke og lagre disse. Selv tåler jeg høyt inntak av karbohydrater og jeg HAR prøvd et moderat "lavkarbo" opplegg, men selv etter 2 mndr så hadde jeg gått opp i vekt, alle mine treninger var DÅRLIGERE (løftet mindre, løp senere, greide ikke holde ut like lenge osv), humøret var FRYKTELIG ustabilt, PMS ble verre (og jeg opplevde tre runder med mens, mot to til vanlig.. Var jo bare 2 mndr) og migrenen!!! jeg tok migrenemedisin en gang i uka i de to måneder (var vel 9uker det hele varte,- eller ble det nesten 10.....) Noen mente jeg burde prøve lenger, men for meg var 9 (eller var det nesten 10..) uker mer enn nok når man ikke opplever NOE posetivt. Legg til en til vanlgi treg mage, som ble mer eller mindre forstoppet.. Men for andre er dette sikkert løsningen. At HI nå kan spise usundt og gå ned i vekt,- kan skyldes at hun tåler mer karbohydrater enn hun trodde, men jeg har også litt tro på at det og "gi etter" for søtsuget faktisk for noen kan være bra. Jeg tenker på meg selv,- hvis jeg får kjempelyst på sjokolade en kveld, så hjelper det ikke med en gulrot og litt saft eller vann for og dempe det.. Så prøver man "fylle" opp lysten med sunne alternativ...Sunn mat inneholder også kcal,- og skal ikke se bort fra at man ender opp med et større kcalinntak i et forsøk på og dempe godtesuget med sunne matvarer, enn hva man ville fått av kcal om man bare gav etter. En kcal er en kcal (selv om det ikke er fullt så enkelt), og all mat inneholder kcal....Samme HVOR det kommer fra. Så en del skulle kanskje oftere bare spise det de har lsyt på,- i stedet for og pakke innpå sunn mat, i vente av at "suget" skal gi seg? Hvis man da ikke bare ØKER søtsuget/godtebehovet ved og gi etter,- selvsagt.... Anonymous poster hash: 534a9...880
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Ser ut til at du spiser alt for lite! Dårlig balanse mellom protein, karbohydrater og fett!! Men uansett, går du ned er det fordi kaloriinntaket er mindre en hva du forbrenner. Men å dytte i seg sjokolade og dritt hver dag er ikke sunt! Usunn livsstil som vil føre til hjerte/kar sykdommer på sikt! Det hjelper jo ikke å gå ned i vekt når det du spiser er skadelig for kroppen. Spis riktig og tren! Man går fint ned i vekt om man har viljestyrken til å gjøre det riktig;-) Anonymous poster hash: ca086...873
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Du vet, selv tynne folk kan ha farlig fett i seg? Det setter seg i årene våre, jeg spiste dårlig kosthold, det hele endret seg når jeg fikk problemer med ene armen min, etter mye leting, ble det oppdaget at jeg hadde fettblokade i en blodåre i hånda mi. Jeg var naturlig tynn, og endte opp på operasjonsbordet, måtte legge inn ny blodåre. Nå spiser jeg sunn mat, god kombo av proteiner, fett og karb. Og lever et sunt og godt liv Anonymous poster hash: 8e373...a33
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har forøvrig gjort det samme selv, hadde en mnd før jul med ustoppelig søtsug, spiste det jeg ønsket. Sjokkis hver dag, men mye mindre mat. Gikk ned 4 kg på 3 uker.. Men nå er jeg tilbake til normalt kosthold, høy protein, riktig karbo og spisedag 1 gang i uka, da er alt lov!! Gikk ned 36 kg etter forrige svangerskap på den måten! Blir spennende å se denne gangen, men la ikke like mye på meg under dette svangerskapet! Anonymous poster hash: ca086...873
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Som allerede nevnt, du spiser jo altfor lite mat. Ikke nødvendigvis i kcal, men det er jo knapt nok næring i det du får i deg. Å være tynn er en ting, men det er vel viktigere å være sunn? Jeg er nok samme type, dvs at jeg går ned i vekt med usunn mat, men det er viktigere for meg å være en frisk mor og et sunt forbilde så jeg velger å være sunn til hverdags og heller skeie ut på lørdagen, som også barna Gjør. Anonymous poster hash: c18b4...194
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er også sånn men er ikke så fornøyd med tilværelsen for tiden så håper alt bedrer seg snart. Har pågått i flere år da.. Spiser sjokolade nesten hver kveld, lurte litt på hvorfor jeg ikke blir feit men innser at jeg erstatter sjokoladen med minst to andre normale måltider..Håper jeg klarer å ta meg sammen før årene klugges igjen Anonymous poster hash: 9b3c3...ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå