Gå til innhold

samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye fram og tilbake skal har jeg bestemt meg at jeg og barna får det bedre alene, alt for mye krangling og jeg har alt ansvar selv alikevel. Spør jeg om han kan ta barna så blir han sint el bruker det mot meg som jeg er lat.

Håper på tips og en liste om hvordan jeg skal organisere meg.

Anonymous poster hash: 257d2...690

Skrevet

♡♡

Anonymous poster hash: 5537f...eeb

Skrevet

Dere bør kontakte Familievernkontoret der dere bor. bestill samtale/megling. Så bør du kontakte NAV, gjerne gå dit sammen. Dere bør avtale hvordan dere skal gjøre det med bolig, samvær osv. Eier eller leier dere? Hvor gamle er barna? Så bør dere vel gi beskjed til de som bør vite at det er slutt... Familie, evt. arbeidsgivere. barnehage, skole bør få beskjed.

Anonymous poster hash: 77411...c18
Skrevet

Fryktelig mange som finner ut at de vil skilles i januar og august ;-)

Familiekontoret neste, så skal du se dere får ordnet opp!

Når man er lei virker ALT svart, man ser kun de dårlige sidene ved den man lever sammen med.... Og man blir fort lei etter ferier sammen.

Hilsen ei som har vært gift i nesten 20 år ( og har hatt lyst til å pælme mannen til helvete en haug av ganger ;-))

Anonymous poster hash: 4f802...95a

Skrevet

Takk for svar, begge barna går i bhg. Har hatt rådgivning på familievernkontoret før, hjalp lite i lengden. Vi har prøvd, men stangnerer. Var problematiskt før jul å, så ferien er ik problemet, han er sjeldent hjemme og da han er er er det dårlig stemmning. Må man ha meklingsattest først el kan man ta samtale med nav først? Vet man ik kan søke på noe

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Du kan hente alt av søknader på nav før du får meklingsattest, men det er ikke noe vits å levere til de før du har fått attesten. Bestill time i dag på fvk, de har noe ventetid. Dere må finne ut av hvem som skal bo hvor, og melde flytting (det går ikke å gjøre. Det går ikke å gjøre det over nettet når det er barn inni bildet, du må ned på skattekontoret, og om det er du som skal ha hovedomsorgen for barna må far skrive en "godkjenning" på at du får bo med barna, enten det er der dere bor nå og far flytter ut, eller dere flytter alle sammen. Søknadsfristen for bostøtte er 13. Hver mnd. Er du gift får du betalt os osv fra mnd etter seperasjonsbevilgningen er godkjent.

Ting tar tid, det er lurt å begynne nå.

Lykke til, og klemmer til deg!

Skrevet

Tusen takk, hente papira kan jeg da gjøre og få flyttemld. Barna skal bo hos meg, ha samvær med pappan. Må jeg altid ha hans godkjenning for å flytte el kun nå?

Tenker da på foreldreansvar og den biten, vi har delt nå. Bør jeg ha hele? Leit å må ha alt godkjent fra han altid.

Igjen takk

Skrevet

Det kommer an på barnas alder. barna kan kun være folkeregistrert på EN adresse. Det kan være lurt å tenke på med tanke på bostøtte... Mye å hente økonomisk på at ungene har samme adresse som deg. men da må far melde flytting UT av denne boligen.

Anonymous poster hash: 77411...c18
Skrevet

Begge skal bo hos meg, og går i barnehage. vi skal mld flytting, tenkte om f.eks om 3år om jeg fortsatt må hans underskrift på å bytte adresse på ungene? Vet jeg har 6 ukers varsling før flytting.

Og vist vi skal ha pass el nye bankkontoer til ungene på far skive under da om jeg har foreldreansvaret alene?

Skrevet

Vet om et tilfelle en ungdom ik fikk bankkort pga far ik hadde tid til å skrive under. Sikkert litt på kanten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...