Kanutten83 Skrevet 7. januar 2014 #26 Skrevet 7. januar 2014 Ja, moren min tok abort da jeg var ca 2,5 år. Hun ble gravid på p-piller, og barnefaren ønsket ikke å beholde. Det var tøft nok å være alenemor til ett barn hvor faren ikke ønsket noe kontakt, å være alenemor til 2 barn med 2 forskjellige fedre hvor ingen av de stilte opp ville blitt for tøft for henne... Hun angrer den dag i dag, og pga dette har jeg og søstrene mine fått beskjed om at ble vi uplanlagte gravide, 15 som 30 år, så måtte vi tenke oss godt om, og hun skulle støtte og hjelpe om vi beholdt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #27 Skrevet 7. januar 2014 Herregud abort 2-3 ganger??? Da burde de heller avstå fra samleie! Anonymous poster hash: 40669...6b6
Gunner Skrevet 7. januar 2014 #28 Skrevet 7. januar 2014 Ja, hun fortalte meg det da jeg var 17 år og venninna mi var gravid. Mormor har også fortalt meg at hun har tatt abort en gang.
Fertila Skrevet 7. januar 2014 #29 Skrevet 7. januar 2014 Ja, mamma har tatt abort. Jeg skulle hatt en pseudotvilling jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #30 Skrevet 8. januar 2014 Husker mamma tok "den praten" med oss når vi ble "gamle nok". Jeg visste ikke noen ting om det før mamma sa når jeg var mellom 13 og 15 år en gang, at storesøsteren min har fått vite det, og nå var det min tur. Gjett om jeg ble skremt, jeg ante jo ikke hva hun skulle snakke om, eller hva hun skulle fortelle! Det var liksom DEN seriøse samtalen, hvor hun ba meg om å sitte ned(og vi har aldri vært sånn som prater om alt eller prater på en sånn seriøs måte) osv. Så fortalte hun at jeg/vi egentlig skulle hatt en storebror, eller en storesøster til, men at hun hadde tatt abort og at det var med en partner før pappa, altså når hun var ung. Skjønte jo egentlig ikke helt hva abort var da(selv om jeg forstod det grunnleggende som at hun "tok bort fosteret"), og jeg skjønte heller ikke omfanget og følelsene man kan få rundt det å ta abort osv. Eneste jeg tenkte var "nå burde jeg være lei meg fordi jeg egentlig skulle hatt en bror eller søster til, men "mistet" det", og at tenk hvis det hadde vært den storebroren jeg alltid har ønsket meg! Jeg synes egentlig ikke det er passende å si til barna dine, da det kan påvirke dem i ganske stor grad, så lenge det ikke er for å komme med en godt poeng e.l. Jeg ville i hvertfall holdt det mellom meg og mannen/faren til fosteret, og tenker at det er ikke noe barna våres har noen grunn for å få vite. Anonymous poster hash: 6fda5...2b3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #31 Skrevet 8. januar 2014 Ja, både min mor og bestemor har tatt abort. Min bestemor har også hatt spontan abort. Anonymous poster hash: 2d638...dd6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #32 Skrevet 9. januar 2014 Ja, en gang. Hun var ung og hadde nettopp gått ut av et forhold da hun fant ut at hun var gravid. 8 år etter fikk hun meg, siden to barn til. Anonymous poster hash: f4a56...3ab
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #33 Skrevet 9. januar 2014 Mamma har hatt en selvvalgt abort og 2 spontanaborter. Jeg er veldig glad for at hun tok den aborten ellers hadde vi mest sannsynlig ikke hatt min lillesøster. Jeg har hatt en abort aldri angret ikke mamma heller i følge henne selv Anonymous poster hash: a639f...157
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #34 Skrevet 9. januar 2014 Jepp, en abort (ble gravid med en som viste seg å være gift, noen år før hun ble sammen med min far) og en SA da jeg bare var noen mnd. Jeg er enebarn, så jeg synes det er litt trist at hun mistet, kunne hatt et søsken som var bare litt over et år yngre. Hadde hun ikke tatt abort hadde ikke jeg bli født, så den tenker jeg ikke så mye over. Jeg tror ikke hun har hatt problemer med det i ettertid. Selv har jeg aldri tatt abort (har vært i en situasjon der det kunne vært aktuelt, men valgte å beholde), og nå som jeg har barn vet jeg ikke om jeg hadde klart det. Anonymous poster hash: 1377f...f12
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #35 Skrevet 9. januar 2014 Ja, min mor ble tvunget til å ta abort av sin eksmann på 70-tallet. Har også hatt flere spontanaborter. Min mor fortalte at hun flere ganger som barn fant sin mor etter at hun har prøvd å fjerne fosteret selv. Anonymous poster hash: 02f18...dcc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #36 Skrevet 9. januar 2014 Min mor har tatt en abort. Hun studerte, et tøft studium, og ville ikke klart å fortsette. Den gangen var det ikke like gode støtteordninger som nå. Hadde hun fått det barnet hadde hun ikke møtt min far og jeg hadde ikke vært til. Så vil jeg bare si, man har ikke tatt abort når man fjerner graviditet utenfor livmor. Det er graviditeter som aldri vil føre til barn og som kan medføre livsfare for mor om det går for langt. Å fjerne embryo i eggleder er et livsreddende og nødvendig kirurgisk inngrep og er ikke en abort. Anonymous poster hash: 282c6...c49
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #37 Skrevet 9. januar 2014 Jeg kan ikke forstå at noen foreldre har behov for å fortelle barna om sine aborter! Anonymous poster hash: df7d4...555
Bananen Skrevet 9. januar 2014 #38 Skrevet 9. januar 2014 Ja det har hun. Tok en abort etter meg og min bror. Pappa var imot det, men hun hadde fått de barna hun ønsket seg, og hadde alt ansvar for oss. Pappa tok bare kosen med oss. Så hun gikk og gjorde det og steriliserte seg samtidig. Foreldrene mine har aldri snakket om det siden, og pappa vet ikke at jeg vet. Dette fikk jeg vite i voksen alder.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #39 Skrevet 9. januar 2014 Ja, da hun var 16 år. Hun var ikke klar for å få barn den gangen. Hun tenker mye på det ennå. Anonymous poster hash: adaac...67f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #40 Skrevet 9. januar 2014 Heldigvis har jeg en oppegående mor som ikke dreper sine ufødte barn, så nei hun har ikke tatt abort. Anonymous poster hash: 52215...171
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #41 Skrevet 9. januar 2014 Min mor vet jeg ikke, men svigermor fortalte villig at hun hadde tatt fem aborter før hun bestemte seg for å få min mann (!) Anonymous poster hash: 61a19...83d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #42 Skrevet 9. januar 2014 Jeg og mamma snakker ikke om slikt, og jeg aner ikke.. Tror neppe hun har tatt abort, da burde det i så fall vært med meg, siden hun ikke kjenner faren min, eller var i et forhold med han.. Anonymous poster hash: 508c6...a87
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #43 Skrevet 9. januar 2014 Husker mamma tok "den praten" med oss når vi ble "gamle nok". Jeg visste ikke noen ting om det før mamma sa når jeg var mellom 13 og 15 år en gang, at storesøsteren min har fått vite det, og nå var det min tur. Gjett om jeg ble skremt, jeg ante jo ikke hva hun skulle snakke om, eller hva hun skulle fortelle! Det var liksom DEN seriøse samtalen, hvor hun ba meg om å sitte ned(og vi har aldri vært sånn som prater om alt eller prater på en sånn seriøs måte) osv. Så fortalte hun at jeg/vi egentlig skulle hatt en storebror, eller en storesøster til, men at hun hadde tatt abort og at det var med en partner før pappa, altså når hun var ung. Skjønte jo egentlig ikke helt hva abort var da(selv om jeg forstod det grunnleggende som at hun "tok bort fosteret"), og jeg skjønte heller ikke omfanget og følelsene man kan få rundt det å ta abort osv. Eneste jeg tenkte var "nå burde jeg være lei meg fordi jeg egentlig skulle hatt en bror eller søster til, men "mistet" det", og at tenk hvis det hadde vært den storebroren jeg alltid har ønsket meg! Jeg synes egentlig ikke det er passende å si til barna dine, da det kan påvirke dem i ganske stor grad, så lenge det ikke er for å komme med en godt poeng e.l. Jeg ville i hvertfall holdt det mellom meg og mannen/faren til fosteret, og tenker at det er ikke noe barna våres har noen grunn for å få vite.Anonymous poster hash: 6fda5...2b3 Ingen som har noe å si på det siste avsnittet? Noen som er enige? Uenige? Jeg mener i hvertfall denne meningen ganske sterkt. Anonymous poster hash: 6fda5...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå