Gå til innhold

vet du om din egen mor har tatt abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her har jeg og bror liksom alltid visst at hun har tatt abort flere ganger med flere menn. vet ikke om jeg hadde sagt noe til mine barn hvis jeg hadde gjort det, men det er kanskje naturlig å gjøre det.

hva er egentlig vanlig å vite om mors aborter?

Anonymous poster hash: 32b14...af7
Skrevet

Mamma har tatt abort 3 ganger. Vet ikke hva som er vanlig å vite, men vi snakker om det meste:) er bare sexlivet mitt jeg styrer unna som samtaleevne;)

Skrevet

Jeg vet bare at min mor har hatt en spontanabort..

Anonymous poster hash: f2610...572
Skrevet

Da jeg ble gravid som 19-åring og ikke visste om jeg skulle beholde eller ikke, fortalte hun at hun har tatt abort to ganger. Det var veldig naturlig i sammenhengen, men ganske rart å tenke på. Vi er ikke så fortrolige normalt.

Skrevet

Ikke som jeg vet, men jeg vet at min bestemor har...

Anonymous poster hash: 05a3c...eaf

Skrevet

Ja, hun tok en abort fordi hun var gravid utenfor livmoren. Dette fikk jeg ikke vite før jeg var voksen da.

Anonymous poster hash: cff30...125

Skrevet

Moren min tok abort fordi kroppen hennes mest sannsynlig ikke ville klart enda et svangerskap.

Faren min hadde sterilisert seg, men tydeligvis ikke bra nok. Moren min steriliserte seg etter aborten, men sier hun ikke har dårlig samvittighet for aborten i det hele tatt.

Sålenge abort ikke blir brukt som prevensjonsmiddel så mener jeg at det er helt greit.

Anonymous poster hash: 300dd...b92
Skrevet

Ja, hun tok abort som 19-åring. Har visst om det siden jeg var 10 år

Skrevet

Ja, hun ble gravid da hun egt var i overgangsalderen.

Anonymous poster hash: 54186...556
Skrevet

Mamma tok abort to år før jeg ble født. Visste ikke da at hun var gravid og tok røngten, noe som kunne ha gitt skader på fosteret. Den gang måtte hun søke om abort, selv før uke 12. De høye herrer godkjente søknaden.

Jeg kan faktisk takke denne aborten for at jeg er til og ble et "plaster på såret".

Anonymous poster hash: e4491...1a8
Skrevet

Ja, mamma har tatt en abort. Jeg tror kanskje det var et par år før jeg ble født. (Såvidt jeg husker)

Skrevet

Jeg vet at mamma har tatt abort hvertfall en gang. Hun hadde lagt papiret i et skap på badet, og dette falt ut da jeg åpnet det. Klarte selvfølgelig ikke la være og åpne det :/
Dette har jeg aldri fortalt noen, og dette skal med meg i graven. Hun har hele tiden banket inn i meg hvor fælt det er med abort (og prater enda stygt om det og folk som tar det), men selv er det helt greit. Vet at dette var planlagt ut ifra innholdet i brevet. 

Anonymous poster hash: 70adb...6b8
Skrevet

Ja mamma har tatt abort to ganger pga graviditet utenfor livmor.

Første gangen oppdaget de det seint og måtte fjerne ene eggstokk, så fikk ho 3 barn, så hendte det igjen og måtte fjerne den andre også..

Anonymous poster hash: 0968d...cd2
Skrevet

Ja, fikk vite det av henne etter at jeg hadde blitt presset til en abort selv (var 16) og slet med det. Jeg hadde det helt grusomt, og slet med det i mange år og det gjør fortsatt vondt, for jeg ønsket å beholde.

Jeg ble tvunget til å ta barnet vekk og min mors forsøk på "trøst" var å fnyse av meg å si at å ta abort var da ingenting å grine av! For det hadde hun tatt etter at hun var utro med faren min på en ons med en høy mørk latinsk mann!

Værste var at hun var stolt av det, for da slapp pappa å finne ut at hun hadde vært utro....

Sukk

Anonymous poster hash: ba6ec...b9c

Skrevet

Ja, vet min mor hatt tatt abort en gang pga graviditet på eggstokken.

Anonymous poster hash: e84c2...d78

Skrevet

Jeg vet at mamma har tatt en abort, hun fortalte det i forbindelse med at en venninne av meg ble gravid året etter videregående.

Mamma fortalte da at hun ble gravid på nytt før jeg var ett år gammel, hverken hun eller pappa hadde fast jobb og de bodde på gjesterommet hjemme hos min lettere alkoholiserte og psykisk syke farmor. Det passet igrunn ikke så bra med et nytt svangerskap og de valgte med tungt hjerte å avbryte svangerskapet.

Mamma sier hun alltid har angret, hun har alltid følt at hun har et barn for lite, selv om hun har fått tre barn etterpå (jeg er eldst av fire, helsøsken alle sammen).

Vet selvfølgelig også at hun mistet en gang, jeg var vel 7-8 år da hun hadde et svangerskap utenfor livmoren.

Anonymous poster hash: 74dc3...3fe
Skrevet

Tror ikke min mor har tatt en siden hun har mange barn og så sterilisert seg😝

Aldri spurt da

Skrevet

100 % sikker kan jeg ikke være, men jeg vet at min mor ikke har tatt abort. Hun var egentlig abortmotstander, men for likestillingens skyld vil hun ikke lenger vedkjenne seg det helt. Hun har vært gravid mange ganger og mistet, så hun har ett barn mindre enn hun ønsket seg.

Skrevet

Ja, hun tok en abort når pappa gikk fra henne for en annen. Kunne ønske jeg hadde et søsken :(

Anonymous poster hash: fe077...3d1
Skrevet

Min mor har tatt abort kort tid etter at jeg var født. I hennes situasjon var det helt uaktuelt å få en til på det gitte tidspunkt. Dette kom ut da jeg var i begynnelsen av 20 årene. Litt rart å tenke på sånn i ettertid, at jeg kunne hatt en søster eller bror som bar var 1 eller 2 år yngre. Har en bror, men det er 8 år mellom oss. 

Anonymous poster hash: a438b...945
Skrevet

Mamma valgte å beholde meg selvom hun bare var 19 (nesten 20) når hun ble gravid, og det er jeg glad for.

Anonymous poster hash: 5c13f...259
Skrevet

Mamma valgte å beholde meg selvom hun bare var 19 (nesten 20) når hun ble gravid, og det er jeg glad for.

Anonymous poster hash: 5c13f...259

Hyggelig det, men hva har det i denne tråden å gjøre?

Anonymous poster hash: 63b21...2ca

Skrevet

ja, hun tok abort da jeg var 10 mnd.

sto i steriliseringskø og gikk på medisiner som de sa hun ikke kunne bli gtavid med.

Etter to katastrofefødsel, hvor hun nesten døde da jeg ble født, turte hun ikke igjen.. ble sterilisert samtidig med aborten.

Anonymous poster hash: c4f33...26a

Skrevet

Mamma har tatt en abort. Vi er tre søsken og hun ble gravid med nr 4. Mor og far var på vei til å gå fra hverandre, derfor tok hun abort. Hun hadde beholdt om ikke min far hadde funnet seg en ny.

Dette fikk jeg vite etter to barn, da minste var ett år og jeg ble gravid med nr 3. Jeg endte med en abort.

Anonymous poster hash: afd4f...83c
Skrevet

Moren min har har vært gravid 11 ganger. 2 dødfødsler (uke 25) tvillinger, og 5 SA. De resterende 4 er meg om mine 3 søsken ;)

Anonymous poster hash: 34aed...400

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...