Gå til innhold

Søke sosialstønad? Dere som kan NAV, se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter svar på søknad om dagpenger fra NAV. Det er ennå 3 uker behandlingstid HVIS bare papirene er i orden. Søkte tidligere aap, men fikk avslag.

Har nå gått 4 med uten utbetaling. Mannens inntekt og ennliten buffer har gjort så vi klarer oss, men nå går det ikke lengre.

På NAV anbefalte de å søke om sosialstønad, men etter hva jeg har hørt, får man veldig ofte avslag grunnet samboerskap inntekt? Stemmer dette??

Hus- og billån, og øvrig økonomi er jo lagt opp etter at vi begge har inntekt, så nå er kistebunnen skrapet.

Kan ikke pause utgiftene eller be om kreditt fra bank pga betalingsanmerkning.

Tror dere jeg vil få innvilget såkalt sosialstønad? Må jeg føre på samboers inntekt og diverse?

Syns det er så fælt å måtte søke om det, spesielt når det er bekjentskaper som jobber med dette :(

Anonymous poster hash: 224d3...1bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan jo bare høre på nav om du får dagpenger da. Du trenger ikke å sitte å vente på vedtaket sånn sett.. Fyller du kriteriene, så får du jo dagpenger. Det er ikke sånn at de plukker ut noen som får og andre ikke..

Tenkte 2 ganger, du mente kanskje i mellomtiden? Hehe.
Tror ikke du vil få sosialstønad dersom du har en mann som tjener godt. Men det er også bare å spørre. Du kan regne det ut fint selv. Ta en tur på nav i morgen og hør.. 

Endret av Bustetroll
Skrevet

Du kan jo bare høre på nav om du får dagpenger da. Du trenger ikke å sitte å vente på vedtaket sånn sett.. Fyller du kriteriene, så får du jo dagpenger. Det er ikke sånn at de plukker ut noen som får og andre ikke..

Jeg har spurt. Jeg måtte fint sitte og vente på vedtak. Litt komplisert situasjon pga sykdom.

Skrevet

Jeg har spurt. Jeg måtte fint sitte og vente på vedtak. Litt komplisert situasjon pga sykdom.

Aha.. Du burde i alle fall få deg en kontaktperson på nav dersom du ikke har det, som kan hjelpe meg. Skjemaene fra nav er i hendene til mange forskjellige. Det er kjekt med EN kontaktperson som kan ringe rundt til de som FAKTISK håndterer søknadene og forklare å "trikse" litt. For de som behandler søknaden ser alt svart-hvitt.

Skrevet

Jeg har spurt. Jeg måtte fint sitte og vente på vedtak. Litt komplisert situasjon pga sykdom.Anonymous poster hash: 224d3...1bb

Aha.. Du burde i alle fall få deg en kontaktperson på nav dersom du ikke har det, som kan hjelpe meg. Skjemaene fra nav er i hendene til mange forskjellige. Det er kjekt med EN kontaktperson som kan ringe rundt til de som FAKTISK håndterer søknadene og forklare å "trikse" litt. For de som behandler søknaden ser alt svart-hvitt.

Takk. Da tar jeg en ny telefon i morgen og ber om et møte. Er NAV-jomfru :)

Skrevet

Oppfyller du kriteriene til dagpenger da? Har du hatt inntekt ifjor over 80 000kr eller de 3 siste åra (trygd). Husker ikke helt grensa dems.

Anonymous poster hash: a3b60...306
Skrevet

Oppfyller du kriteriene til dagpenger da? Har du hatt inntekt ifjor over 80 000kr eller de 3 siste åra (trygd). Husker ikke helt grensa dems. Anonymous poster hash: a3b60...306

Det gjør jeg, og vel så det. Som nevnt er saken litt mer komplisert (for NAV) pga sykdom. Nå handler det jo ikke om jeg får eller ikke, men NÅR! Vet ikke hvordan vi skal klare oss lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...