Gå til innhold

5 mnd. liker fortsatt ikke å ligge på magen

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på vel fem mnd. som fremdeles ikke liker å ligge på magen. Han likte det tilsynelatende bedre for en måned eller to siden, men da støttet han seg på armene; nå er han mye ute og "flyr".

Prøver å legge ham på magen litt i hver våkenperiode, men det blir ikke så lenge av gangen. Noen ganger kan han ligge noen minutter, hvis han blir veldig distrahert, men ofte begynner han å klage ganske raskt, særlig hvis det er kort tid siden forrige måltid, eller hvis han er trøtt (og dermed begrenser også tidsvinduet for magetrening seg...)

Han er heller ikke i nærheten av å rulle fra rygg til mage, bare til siden. Er generelt en rolig gutt, så kanskje han bare er bedagelig anlagt... Liker å ta føttene sine, men har ikke fått dem opp til munnen ennå.

Ellers er han flink med leker; gripe, holde, flytte fra en hånd til den andre. Er egentlig ikke så bekymret for utviklingen hans, men akkurat på det grovmotoriske synes jeg kanskje at det ikke går så fort fremover.

Hvordan er/har deres små vært på samme alder?

Anonymous poster hash: e2e6b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos mine har tålmodigheten til å ligge på magen økt dramatisk da de klarte å rulle til magen selv. Av typen fra max 2 minutter tidligere til 5-10 min. Og i lang tid stoppet de på sida... den der pokkers armen :-P. Mine er på den andre siden veldig lite interessert i ting og leker til de bikker 5 mnd, men veldig interessert i ansikter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min var 5 mnd hadde han lært seg og rulle rundt. Men han likte godt å ligge på magen og er veldig aktiv. Han brukte derfor mye tid på gulvet. Men han gadd ikke ligge der hvis ikke jeg lå der med han og skravlet, sang, lekte eller på andre måter gjorde det interessant. Du gjør det sikkert, men om ikke, kan du jo legge deg ned sammen med han og finne din indre klovn :P

Vi er alle forskjellige, og det er babyene våre også. Noen liker å ta det med ro, mens andre skal ha fart og spenning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...