Gå til innhold

Er det han eller jeg som er helt på jordet?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn sammen med min ex, barnet er i dag 3 år gammelt.

På tross av at vi ikke fungerte som par, er vi veldig gode venner. Vi samarbeider godt, ønsker hverandre alt godt og er gode foreldre for barnet vårt.

Barnefar er singel, mens jeg har funnet en ny.

Denne nye har dessverre sterke sjalusiproblemer og mener at barnefaren og jeg ikke skal begge være tilstede på samvær med barnet.

Han vil at barnet skal få være med sin far, uten meg. Og barnet skal være med meg, uten sin far.

Barnefaren bor i en annen by, og de gangene han kommer hit, overnatter han på sofaen i huset hvor jeg bor sammen med sønnen min. ( Sjeldent mer enn 1 natt)

Dette er også uaktuelt for min nye kjæreste, som mener at barnefaren skal bo på hotell med barnet.

For oss foreldre blir dette helt feil, vi liker å få kvalitetstid med barnet sammen. At barnet skal få kvalitetstid med sine foreldre.

Vi er overhodet ikke tiltrukket av hverandre og anser hverandre ikke som ex'er, men kun som foreldre.

Ny kjæreste mener at jeg må innføre disse endringene fordi måten vi gjør det på er helt unormalt.

Er det?

Han hisser seg veldig opp, og skaper en utrolig ubehagelig stemning for meg og situasjonen hver eneste gang spørsmål om barnefar kommer opp.

( aldri foran barnet)

Skal jeg la ny kjæreste diktere hvordan vi får samvær til å fungere?

Eller tråkker han over grensen?

Anonymous poster hash: 7d6f5...9cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår han og jeg forstår deg.

Kinkig situasjon og jeg har ingen råd.

Anonymous poster hash: 8bf7c...4ff
Skrevet

Nei, det har han ingeting med. At han er sjalu er hans problem, ikke ditt!

Anonymous poster hash: 30b79...035
Skrevet

Her er det bare å ta bena fatt og løpe.

Hans sjalusi kommer ikke til å bli bedre. Ikke la han diktere, det kommer til å eskalere.

Synes det høres ut som du og barnefaren samarbeider godt og vil det beste for barnet.

Skrevet

Kjæresten din er langt uti potetåkeren. Hadde sendt han dit peppern gror for å si det på godt Donald-språk.

Skrevet

Jeg forstår dere begge. Men sjalusi er ingen god egenskap og ville ikke fortsatt forholdet med denne mannen. Det vil ødelegge den gode og trygge løsningen du og barnafar har bygget opp for barnet. Kan ikke se at det skal være heldig for barnet. 

Anonymous poster hash: 4499b...4c8
Skrevet

Jeg hadde ikke likt om kjæresten min overnattet på sofaen til barnemoren eller,så jeg skjønner kjæresten din veldig godt!

Syns ikke han er urimlig som mener at barnefaren bør ta inn på hotell!

Er ikke normalt at eksen overnatter når mor har fått seg ny kjæreste uansett hvor stor avstanden for barnfaren er!

Anonymous poster hash: 1dd60...753
Skrevet

Jeg forstår han og jeg forstår deg.

Kinkig situasjon og jeg har ingen råd.

Anonymous poster hash: 8bf7c...4ff

Signerer, men synes det er urovekkende at han "hisser seg opp og skaper ubehagelig stemning". Hvis han vil komme noen vei og ikke bare tvinge dere til å slutte å ha samvær på den måten som fungerer best for dere, må han beherske seg. Hvis du gjør som han sier, hva er da det neste han skal få deg til å oppgi, ved å gjøre livet surt for deg?

Jeg synes ikke følelsene hans er på jordet, men slik jeg forstår det du skriver her, har han en lite fruktbar tilnærming til problemet og viser ingen forståelse for deres situasjon.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt om kjæresten min overnattet på sofaen til barnemoren eller,så jeg skjønner kjæresten din veldig godt!

Er ikke normalt at eksen overnatter når mor har fått seg ny kjæreste uansett hvor stor avstanden for barnfaren er!

Det er normalt, men kanskje ikke så vanlig. Forskjell på normalt og vanlig. Regner ikke med du har barn med en eks!

Skrevet

Det er normalt, men kanskje ikke så vanlig. Forskjell på normalt og vanlig. Regner ikke med du har barn med en eks!

Jo det har jeg.

Når begge var single så overnattet jeg også hver gang pga lang reisevei,men når jeg fikk meg type så var det en selvfølge at jeg selvsagt ikke gjorde det mer.

Skrevet

Signerer. Ingen MÅ overnatte hos en man har hatt sex med, når det finnes hoteller, hytter, overnattingsherberger, bil, slekt og venner å sove hos. Man tilbringer vel ikke kvalitetstid med barnet etter at barnet er lagt! Hva skal man da, sitte i eksens armkrok og se på film ved stearinlyset eller?

Dessverre er både jeg og mange mange andre så brent av utroskap, løgner og bedrag fra før at vi ikke stoler på at det ikke skjer noe når man overnatter hos en man har hatt sex med/vært forelsket i, når det finnes flust med andre muligheter for overnatting. Kvalitetstid tilbringes med barnet, dvs når barnet er våkent. Barn legger seg vanligvis lenge før voksne, og da sitter man og eksen alene og prater og omgås hverandre. Sjansen for at gamle følelser blusser opp eller at man hopper til køys i et øyeblikks svakhet er ikke så usannsynlig.

Anonymous poster hash: d4a8c...6b8

Skrevet

Jeg kan skjønne at han synes det er vanskelig, men måten han håndterer dette vanskelige på taler ikke til hans fordel. Jeg ville nok lurt på hvordan han ellers håndterer sjalusi, hvordan han ellers løser konflikter, hvordan han samtaler om temaer der kompromisser er vanskelig. Hvis han ikke har sekken full av positive egenskaper, ville hans evne til å skape dårlig stemning når han er sur, veid tungt i skålen som handler om hvorvidt forholdet er godt nok... 

Skrevet

Jo det har jeg.

Når begge var single så overnattet jeg også hver gang pga lang reisevei,men når jeg fikk meg type så var det en selvfølge at jeg selvsagt ikke gjorde det mer.

Det handler vel om respekt for sin nye partner.

Skrevet

Jo det har jeg.

Det handler vel om respekt for sin nye partner.

Ja det er nettopp det jeg også tenker.

Bra det er  noen som skjønner meg.

Skrevet

Sjalusi er ett stygt monster. Men her er det dere som er foreldre og han bør stole på deg, han er tross alt pappaen til barnet ditt og det er flott at dere har ett fint vennskap, det er ikke alle som klarer det.

Skrevet

Sjalusi er ett stygt monster. Men her er det dere som er foreldre og han bør stole på deg, han er tross alt pappaen til barnet ditt og det er flott at dere har ett fint vennskap, det er ikke alle som klarer det.

Man trenger ikke sove hos hverandre og gi grobunn for utroskapsrykter selv om man er gode venner. Jeg har mange gode kompiser, men sover ikke hos noen av dem siden jeg har mann. Som sagt, kvalitetstid er noe man tilbringer med barnet, men ikke med eksen. Og man inkluderer partneren i vennskap med en av motsatt kjønn. Man treffer ikke andre menn/damer bak ryggen på partner.

Skrevet

Jeg synes slett ikke den nye kjæresten er urimelig eller skummelt sjalu. Det der hadde ikke jeg heller likt, og jeg er ikke spesielt sjalu av meg.

Det er normalt å gjøre visse justeringer når familiekonstellasjonen endres.

Anonymous poster hash: 9c80d...153

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg synes slett ikke den nye kjæresten er urimelig eller skummelt sjalu. Det der hadde ikke jeg heller likt, og jeg er ikke spesielt sjalu av meg.

Det er normalt å gjøre visse justeringer når familiekonstellasjonen endres.

Anonymous poster hash: 9c80d...153

Det er også stor forskjell på å spise julemiddag sammen eller feire barnets bursdag sammen for BARNETS skyld, og sove regelmessig hjemme hos eksen. Det siste gjør man ikke for barnets skyld, barnet driter vel regelrett i hvor forelderen sover når han/hun vet at foreldrene er skilt og mamma eller pappa har ny partner. Det bare forvirrer barnet og skaper falske forventninger om at mor og far blir sammen igjen. Hver gang far/mor drar så blir barnet skuffet. Ikke greit for verken barna eller nye partnere til mor og far.

Skrevet

Så lenge det bare er deg, bf og barnet så synes jeg det er greit. Er kjæresten også der, blir det hele litt for merkelig for meg. Vil man være utro, så er mulighetene der hele tiden. Personlig, så ville jeg heller hatt meg med noe nytt og spennende, enn en av eksene om jeg skulle vært utro :)

Anonymous poster hash: 0c16b...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...