Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Er det underlivsundersøkelse? Hva gjøres? Anonymous poster hash: 2c805...b42
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Jeg kan ikke huske at jeg hadde underlivsundersøkelse. Men det kan godt hende at om du har sydd en del eller har spørsmål at legen kikker litt. Hos meg kikket legen på brystene og lurte på hvordan det gikk med amming. Jeg fikk prevensjon. Snakket litt om hvordan det gikk generelt, med meg.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 jeg hadde ikke underlivsundersøkelse, men jeg verken revnet eller hadde sting etter fødsel heller. Hvis jeg hadde følt noe ubehag nedentil, eller hadde sydd mye så hadde nok legen sjekket.Vi snakket stort sett om prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Jeg hadde gu,.vet ikke om det var fordi det var mer enn tre år siden siste celleprøve eller om det ville blitt gjort uansett. Diskutere prevensjon, sjekket jern, snakket litt om fødselen og amming og hvordan det gikk. Fikk også sjekket en kul i brystet, ble henvist til mammografi (var bare tett melkegang, som ventet). Anonymous poster hash: ef041...182
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Underlivsundersøkelse er ikke rutine. Men du kan få tatt en sjekk hvis du ønsker det. F eks ta celleprøve om det er lenge siden sist. Kontrollen er hovedsaklig for å sjekke om du har det bra etter fødsel. For å avdekke evt traumer etter fødsel(som kanskje bør bearbeides) eller om du kan ha fødselsdepresjon.(de går gjerne ikke åpent ut med at det er hensikten, men jeg har fått høre at det er det og skjønte det på en måte når jeg var på 6 ukers kontrollen etter første fødsel (som endte i komplikasjoner)) Også får du tilbud om resept på prevensjon. Anonymous poster hash: 2d35b...7df
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Vi snakket om fødsel og prevensjon. Jeg fikk også en GU, med celleprøve og sjekk av sting og om livmor hadde trukket seg sammen. Jeg ville gjerne begynne å trene (jogge) igjen, og fikk grønt lys for det. Anonymous poster hash: 09364...13e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 GU, hadde verken revnet eller sydd.. Men for å kjenne om knipemusklene var begynt å virke. Og at alt ellers så "greit" ut :)Snakket om prevensjon og fødselen Anonymous poster hash: 187ab...8d7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har aldri vært på 6 ukers kontroll faktisk, enda jeg har født tre barn! Er vel helst for at legen skal avslutte papirarbeidet i forhold til graviditeten. Har aldri hatt behov for den timen, men er nok litt om man har sydd eller hatt en vanskelig fødsel.. Anonymous poster hash: ec8c4...595
☆☆☆ Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Vart spurt om eg såg behovet for GU, vart enig om at det var unødvendig i.o.m. at eg skal sette inn spiral i nær framtid uansett. Sist gong vart det understellskontroll.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 Når du har sydd så pleier di å sjekke underlivet. Utenom det så er det vell oppfølging av eventuelle plager du hadde i svangerskapet, snakk om prevensjon og amming. Anonymous poster hash: 0e85d...aaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå