Gå til innhold

Høy hjerterytme hos foster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer med dette?

Hjerteslagene gikk opp mot 190 på kontroll hos jm idag. Dro på sykehuset og fikk tatt en ctg, den var da høy i begynnelsen men roet seg etterhvert. Er det ikke no mer å tenke på da? Er det noe jeg kan ha gjort for å stresse baby? Kan ikke komme på at jeg har gjort noe utenom vanlig men... er 34 uker på vei

Anonymous poster hash: aa22f...ce7

Skrevet

Ingen som vet?

Anonymous poster hash: aa22f...ce7

Skrevet

Du kan slappe av!!

Den normale hjertefrekvensen hos fosteret ligger mellom 120 – 160.

Men det kan forekomme at hjertet slår raskere uten at det foreligger noe spesielt. Fosteret kan for eksempel reagere slik ved stress (en vanlig undersøkelse kan oppleves som stress), ved akustiske irritasjoner, ved lav blodtrykk eller feber hos mor eller hvis fosteret befinner seg i en rett og slett aktiv fase.

Det viktigste er at den raske hjertefrekvensen ikke varer lengre enn i 2 timer.

Men en høy hjertefrekvens kan også ha noe andre årsak som for eksempel infeksjon hos fosteret eller dårlig oksygen tilførsel. Det var derfor helt riktig at du ble henvist til ultralydundersøkelsen.

Hvis ultralydundersøkelsen viste ett foster som har utviklet seg normalt og hvis hjertefrekvensen var nede igjen så ser det helt bra ut.

Ved ultralydundersøkelsen måltes det sikkert også blodstrømmen for å se om morkaka og fosteret får nok næring og oksygen.

Hvis alt var bra så kan du fortsette med de vanlige svangerskapskontroller. Sannsynligvis hadde fosteret ditt kun en ”aktiv” fase.

Håper jeg kunne berolige deg!

Lykke til!

Anonymous poster hash: b647d...3f7

Skrevet

Nr 2 mellom 180-19, mål i flere timer, uke 38, usikker årsak, men hos meg valgte de å sette meg i gang. Gikk fint, ungen var frisk og fin, hadde kraftige kynnere døgnet rundt, lege mistenkte det var medvirkende til babyens puls.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...