Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Har en baby som er veldig urolig. Han liker ikke å bli holdt, ligge inntil meg osv. Synes dette er veldig trist og føler ikke jeg kan gi han nærhet Noen andre som har det slik? Håper det blir bedre... Anonymous poster hash: 01b96...cfa
MrsMilla Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Kanskje sjekke for autisme? Ring helsesøster
klishe89 Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Ville sjekket for autisme ja. Som MrsMilla sier
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Hørtes rart ut. Da mine var så små ville de ikke ligge andre plasser enn i armene mine. Ville også hørt med helsesøster. Anonymous poster hash: 677df...dab
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Autisme? Hallo?! Jeg husker når min jente var på den alderen, noen ganger likte hun best å ligge for seg selv uten kontakt (satt rett ved siden av selvfølgelig) og pludre litt. Anonymous poster hash: d0baf...8e5
Brennheite Badeand Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Kanskje sjekke for autisme? Ring helsesøsterAutisme!!! Kjære deg, har det rabla for deg eller? Hva slags dustete konklusjon/forslag er det å komme med? Jeg vil kanskje tenke at det kan dreie seg om låsninger av en eller annen sort som gjør at det er ubehag som fører til at babyen ikke orker kos og nærvær. Ta en tur til osteopat eller manuellterapeut. Endret 6. januar 2014 av Brennheite Badeand
klishe89 Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Det er faktisk veldig vanlig at barn med autisme ikke vil bli tatt i, holdt, kost med osv. Ser ikke problemet med å si det. Det er en av de første tegnene man ser. Hvis barnet i tillegg er stiv i kroppen og bevegelser er det også et "symptom"
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Syns og autismekortet på en 6uker gammel baby er å dra det litt langt!!! Stakkars bekymra mamma... Jeg tenker at kanskje det er låsninger, eller at det blir for varmt... Ville tatt kontakt med manuellterapuat for å sjekke låsninger. Anonymous poster hash: 104b1...c6c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Huff får ikke håpe det har noe med autisme å gjøre :( Anonymous poster hash: 01b96...cfa
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 http://www.adressa.no/familie-og-oppvekst/article8788389.ece les denne artikkelen og kontakt Ute Imhof. Autisme er bare tull, dere burde ikke skremme med sånt Anonymous poster hash: ac68e...e92
Kanutten83 Skrevet 6. januar 2014 #11 Skrevet 6. januar 2014 Jeg ville sjekket for låsninger i første omgang, det kan gi smerter ved typisk nærhet og kos, samt urolig baby. Ja, å ikke ønske kos og nærhet er også et tegn på autisme, men da vil ikke babyen gi blikkontakt, ikke gi fra seg normale pludrelyder osv... Min sønn er autist, men han elsket kos og nærhet som baby, og forsovidt nå også i en alder av 6 år. Men han ga ikke noe særlig blikkontakt, pludret ikke og smilte ikke før han var 4 mnd. Så lenge det er bare det å bli holdt og kos som er problemet så ville jeg sjekket låsninger først Blir det ikke bedre og andre ting melder seg så hadde jeg tatt det opp med helsestasjonen.
Gjest MMJ Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 Ville spurt helsesøster, det kan da ikke skade! Kan det hende du er litt "intensiv"? At du hele tiden vil kose og leke? For de trenger litt tid for seg selv. En annen ting er jo om hun er avvisende hele tiden. Med alle mine 3 barn har det vært vanskelig med øyekontakt når de var så små - og ingen av dem har autisme. Kan hende hun ikke ser så godt og kanskje?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 Hei. Shit i det de sier om autisme, de har tydeligvis veldig liten peiling. Les dere opp om autisme før dere snakker, hilsen en som jobber med autisme daglig. Min lille pike ville heller ikke ha kos. Det gikk fint om jeg gikk med henne på skulderen, da koste hun. Men om hun lei armene mine eller på andre måter på meg hadde hun det ubehagelig. Jeg jobber mye med barn, og hadde vært borti dette før,så jeg kontaktet en manuellnterapeut. Der fikk vi konkludert mye låsningeri rygg og nakke. Hun fikk en god del behandlinger og det kom seg ganske kjapt. Stillingen ryggen og nakken lå i når hun lå i armene mine eller andre kose måter var rett og slett vond for henne. Ta kontakt med manuellnterapeut og ta det derfra. Anonymous poster hash: df37b...e20
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 Synes også autisme var litt vel og ta i på en liten baby. Anonymous poster hash: 06b91...26d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 Min gutt som er 2,5 år nå var også sånn. Han ville ikke kose noe særlig inntil for noen få måneder siden. Nå sitter han gjerne en halvtime på fanget og koser etter dagduppen, og koser litt før han legger seg om kvelden. Resten av dagen er han fortsatt gjerrig på kosene, men jeg er veldig glad for den kosen jeg får nå og nyyyyter det. Vi har autisme i familien, og det er jo en viss arvelighet, så det kan være det her. Har sett flere tegn også. Men har fått beskjed om at det er for tidlig å utrede, så råd om å sjekke en 6 uker gammel baby for autisme har absolutt ingenting for seg. Det kan selvfølgelig også være tusen andre grunner. Anonymous poster hash: 79e77...b39
MrsMilla Skrevet 6. januar 2014 #16 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Kanskje sjekke for autisme? Ring helsesøsterAutisme!!! Kjære deg, har det rabla for deg eller? Hva slags dustete konklusjon/forslag er det å komme med? Jeg vil kanskje tenke at det kan dreie seg om låsninger av en eller annen sort som gjør at det er ubehag som fører til at babyen ikke orker kos og nærvær. Ta en tur til osteopat eller manuellterapeut. Herregud så strenge dere er! Har autisme i familien, og for det første så er det ikke totalt jordens undergang, men greit å luke ut også. Prøver da ikke å skremme, ærlig talt, må jo være lov å komme med tips om å sjekke dette som alt annet. Betyr jo ikke at man har alle diagnosene som kommer som tips på dette forumet, det er jo også snakk om å utelukke. Vi er jo tross alt ikke fagpersonell, vi er foreldre med ulik erfaring og bakgrunn, som deler av våre erfaringer med andre. Endret 6. januar 2014 av MrsMilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå