Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Vi venter baby i april og har kjøpt oss vogn på barnas hus for 4000 kr ( Svigers var villig å betale 5000 kr for en vogn), voksipose ny for 600 kroner og en vippestol for 200 kroner. Samboeren min er student og vi vil prøve å kjøpe det vi kan brukt. Hva er greit å kjøpe nytt og "ikke"? Bilstol til baby f.eks, er det greit å låne det første bilsetet til baby fra et familiemedlem? Vi vet jo da at det aldri har vært i kollisjon. Bilstol må man jo uansett bytte etter noen måneder. Seng har mine foreldre sagt de vil kjøpe, så da gjenstår vel egentlig bare stellebord eller kommode igjen Anonymous poster hash: f318a...5d7
Cruella De Vil Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Jeg husker ikke lenger summene, men vi arvet så mye vi kunne og kjøpte det vi ikke hadde noen å arve av... Bilstol, babyseng, vippestol, klær og div. leker arvet vi. Av det vi måtte kjøpe var vogn, vognpose, neste bilstol, stellebord, babystol (sånn hvit fra IKEA) og madrass til sengen (vi arvet en, men den var veldig slitt, så vi fulgte anbefalingene og kjøpte en ny). Å låne bilstol er helt uproblematisk så lenge du vet at den ikke har vært i kollisjon og ikke er helt utdatert på sikkerhet (altså veldig gammel modell).
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Ikke arve madrass. Men sprinkelsengene på ikea er helt topp, det har vi til begge barna. Stellematte er mye enklere enn stellebord, en stellematte kan du legge f eks oppå vaskemaskinen. Anonymous poster hash: 253b0...38d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har stortsett bare kjøpt nye ting av det som ikke er lett å vaske helt rent. Bilstol kjøpte jeg brukt, vasket trekket. Vogn, brukt - vasket alt av madrasser/kalesje osv og var nøye på å kjøpe fra ikkerøykere.. Seng og stol kjøpte jeg på finn.. Dyne, madrass osv kjøpte jeg nytt da. Behøver egentlig ikke bli så dyrt også er det mange ting man faktisk ikke trenger heller - småbarnsforeldre er grunker i kassa for kjedebutikkene, og jammen meg lar vi oss ikke lure også av alt vi bare "må ha" 😄 Anonymous poster hash: 964e0...dd2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Jeg fikk 2 stoler og 2 senger til 300 Kr (kjøpte av ei på jobb). Ellers er det vogn til 9500, og klær ca 1500-2000 som jeg har kjøpt. Fikk sengetøy, madrass og dyne til jul. Lekegrind får jeg til bursdagen min, så jeg har brukt lite penger. Og har vært heldig så langt. Resten tar jeg litt når det kommer, og jeg finner ut hva jeg trenger men er mye bra å finne på Finn.no. Anonymous poster hash: 9cef6...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå