November-spire-79 Skrevet 6. januar 2014 #1 Del Skrevet 6. januar 2014 Eller må jeg forvente at det blir smertefullt og hyling i flere uker? Jeg jobber selv i barnehage, men nå må jeg se det fra en mors side. Hun begynte i dag og jeg gruer meg til dag 3 da jeg må gå fra henne. Hun er 14 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 6. januar 2014 #2 Del Skrevet 6. januar 2014 Vår første er en sosial type og vi var masse i åpen bhg under permisjonen. Han var 14,5 mnd da han begynte i bhg, og vi har aldri hatt noen negativ opplevelse. Tror man får en antydning av å se på personligheten deres, men jeg ventet egentlig på en reaksjon frem til det hadde gått et par/tre mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 7. januar 2014 #3 Del Skrevet 7. januar 2014 vår begynte som 13 mnd gammel. den første tiden gikk fint, han trives, liker å leke med andre unger, og er trygg på de voksne... men så, innimellom, har han sikkert en dårlig dag, og brøler, griner, rister på hodet og klamrer seg til meg.... da er mamma-hjertet knust, og jeg sitter der til han roer seg, selv om de ansatte mener jeg skal gå... dette skjer kanskje to ganger pr mnd, ellers er en god kos alt som skal til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mam&mam Skrevet 7. januar 2014 #4 Del Skrevet 7. januar 2014 For vår del synes jeg der gjorde det, noen tårer når vi gikk, men det gikk fort over. Hun stortrives i barnehagen og vil ofte ikke bli med hjem merker tydelig at hun blir veldig sliten når hun har lange dager, men vi har som regel levert sent og hentet tidlig, noe jeg tror er viktig å prøve å få til i oppstarten Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslomama Skrevet 7. januar 2014 #5 Del Skrevet 7. januar 2014 Vi hadde en "smertefri" oppstart. H*n glei rett inn fra første dag og var alene inne på basen fra dag to(med meg på personalrommet ) har hatt to gråtende leveringer siden oktober når h*n startet opp som 11 mnd gammel. Ikke noe problem med soving i eller utenfor barnehagen eller noe annet Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2014 #6 Del Skrevet 7. januar 2014 Ho sov kvilen sin i bhg allereie andre dagen og har storkosa seg frå første stund og eg er glad for at vi bestemte oss for å ha ho i bhg sjølv om eg er heime med minste. Men det er ikkje tvil om at bhg er travelt for dei små, ser det på henne og dei andre på avdelinga at dei er slitne når fredagen kjem. Ho har relativt korte dagar, men det var likevel godt med juleferie for ho. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 9. januar 2014 Det går som en drøm Perfekt start i barnehagen. Ikke noe gråting eller noe. Jeg er i sjokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nodisc Skrevet 9. januar 2014 #8 Del Skrevet 9. januar 2014 Min var akkurat fylt 1 år og har aldri hatt noen problem i det hele tatt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 9. januar 2014 Min var akkurat fylt 1 år og har aldri hatt noen problem i det hele tatt:) Så deilig da Jeg forventer å få litt mer gråting etter hvert, men nå har hun vært der i 7 1/2 time i dag og det hadde gått helt supert. Hadde et ønske om at hun skulle bli hentet litt før av pappan i dag men det fikk vi ikke til. Da vet jeg i hvert fall at hun ikke er redd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start.... Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie (: Skrevet 12. januar 2014 #11 Del Skrevet 12. januar 2014 Her har det vært null stress med barnehage. Hun elsker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start.... Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 ikke alle som kan ta en uke fri fra jobb for tilvenning. Jeg jobber i hennes barnehage og hun er hos meg på slutten av dagen. Hun har også mulighet til å komme til meg hvis hun skulle gråte eller det skjer noe spesielt. Vil heller at hun er i barnehagen enn at hun blir hentet av en ukjent onkel eller ei bestemor hun knapt har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start.... Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 ikke alle som kan ta en uke fri fra jobb for tilvenning. Jeg jobber i hennes barnehage og hun er hos meg på slutten av dagen. Hun har også mulighet til å komme til meg hvis hun skulle gråte eller det skjer noe spesielt. Vil heller at hun er i barnehagen enn at hun blir hentet av en ukjent onkel eller ei bestemor hun knapt har sett. Synes likevel det var lenge å være den første perioden Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smet Skrevet 13. januar 2014 #14 Del Skrevet 13. januar 2014 Vår starta når han va 15 mnd, og det gjekk smertefritt. Allereie første dag leika han med alle andre og brydde seg lite om kvar eg var. Vart sur når vi måtte gå heim. Tredje dagen blei vi oppfordra til å levere slik vi kom til å gjere til vanlig, så vi leverte han kl 8 til frukost. Dei skulle ringe når dei ville vi skulle hente han, og kl var omtrent 3 når dei ringte. No har han vore der i eit halvt år og har ikkje hatt noko sorgreaksjon.. han trives kjempegodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start.... Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 ikke alle som kan ta en uke fri fra jobb for tilvenning. Jeg jobber i hennes barnehage og hun er hos meg på slutten av dagen. Hun har også mulighet til å komme til meg hvis hun skulle gråte eller det skjer noe spesielt. Vil heller at hun er i barnehagen enn at hun blir hentet av en ukjent onkel eller ei bestemor hun knapt har sett. Synes likevel det var lenge å være den første perioden Selvfølgelig er det lenge. Men jeg kan jo ikke be hvem som helst om å hente henne heller da. Vi har strekt oss til det ytterste for å ha henne hjemme to mnd ekstra og da må det bare bli sånn. Hun skal få korte dager når vi har mulighet men det er ikke alltid vi har det. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #16 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start....Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 ikke alle som kan ta en uke fri fra jobb for tilvenning. Jeg jobber i hennes barnehage og hun er hos meg på slutten av dagen. Hun har også mulighet til å komme til meg hvis hun skulle gråte eller det skjer noe spesielt. Vil heller at hun er i barnehagen enn at hun blir hentet av en ukjent onkel eller ei bestemor hun knapt har sett. Synes likevel det var lenge å være den første perioden Selvfølgelig er det lenge. Men jeg kan jo ikke be hvem som helst om å hente henne heller da. Vi har strekt oss til det ytterste for å ha henne hjemme to mnd ekstra og da må det bare bli sånn. Hun skal få korte dager når vi har mulighet men det er ikke alltid vi har det. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Er virkelig glad min lille kan ha en rolig og deilig start. Det er veldig stressende i barnehagen for de yngste.. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaklemor Skrevet 18. januar 2014 #17 Del Skrevet 18. januar 2014 Eller må jeg forvente at det blir smertefullt og hyling i flere uker? Jeg jobber selv i barnehage, men nå må jeg se det fra en mors side. Hun begynte i dag og jeg gruer meg til dag 3 da jeg må gå fra henne. Hun er 14 mnd. Jeg syns det gikk mer smertefritt med yngste enn med eldste. Med eldste så var han virkelig utilpass de tre første dagene men plutselig så gikk det bra den fjerde dagen Når yngste skulle begynne så hadde jeg og barna mine akkurat flyttet, så var spent på akkurat hvordan det skulle gå i ny bhg samtidig med flyttingen. Men det gikk overraskende bra! Guttene går på samme avdeling så fikk tatt tilvenning på dem begge samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #18 Del Skrevet 18. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start....Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 ikke alle som kan ta en uke fri fra jobb for tilvenning. Jeg jobber i hennes barnehage og hun er hos meg på slutten av dagen. Hun har også mulighet til å komme til meg hvis hun skulle gråte eller det skjer noe spesielt. Vil heller at hun er i barnehagen enn at hun blir hentet av en ukjent onkel eller ei bestemor hun knapt har sett.Synes likevel det var lenge å være den første perioden Selvfølgelig er det lenge. Men jeg kan jo ikke be hvem som helst om å hente henne heller da. Vi har strekt oss til det ytterste for å ha henne hjemme to mnd ekstra og da må det bare bli sånn. Hun skal få korte dager når vi har mulighet men det er ikke alltid vi har det. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Er virkelig glad min lille kan ha en rolig og deilig start. Det er veldig stressende i barnehagen for de yngste.. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 fint for dere...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #19 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start....Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 ikke alle som kan ta en uke fri fra jobb for tilvenning. Jeg jobber i hennes barnehage og hun er hos meg på slutten av dagen. Hun har også mulighet til å komme til meg hvis hun skulle gråte eller det skjer noe spesielt. Vil heller at hun er i barnehagen enn at hun blir hentet av en ukjent onkel eller ei bestemor hun knapt har sett.Synes likevel det var lenge å være den første perioden Selvfølgelig er det lenge. Men jeg kan jo ikke be hvem som helst om å hente henne heller da. Vi har strekt oss til det ytterste for å ha henne hjemme to mnd ekstra og da må det bare bli sånn. Hun skal få korte dager når vi har mulighet men det er ikke alltid vi har det. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Er virkelig glad min lille kan ha en rolig og deilig start. Det er veldig stressende i barnehagen for de yngste.. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 fint for dere...... Ja det er virkelig fint for barnet. Livet er hardt nok fra før av. Jobber selv i barnehagen og vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #20 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start....Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 ikke alle som kan ta en uke fri fra jobb for tilvenning. Jeg jobber i hennes barnehage og hun er hos meg på slutten av dagen. Hun har også mulighet til å komme til meg hvis hun skulle gråte eller det skjer noe spesielt. Vil heller at hun er i barnehagen enn at hun blir hentet av en ukjent onkel eller ei bestemor hun knapt har sett.Synes likevel det var lenge å være den første perioden Selvfølgelig er det lenge. Men jeg kan jo ikke be hvem som helst om å hente henne heller da. Vi har strekt oss til det ytterste for å ha henne hjemme to mnd ekstra og da må det bare bli sånn. Hun skal få korte dager når vi har mulighet men det er ikke alltid vi har det. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Er virkelig glad min lille kan ha en rolig og deilig start. Det er veldig stressende i barnehagen for de yngste.. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 fint for dere......Ja det er virkelig fint for barnet. Livet er hardt nok fra før av. Jobber selv i barnehagen og vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 vi gjør faktisk så godt vi kan. Hun får lange dager ja, men hun får fri så fort vi har muligheten. Denne uken har hun fått 2 hele dager fri. Det virker litt som om du er ute etter å gi dårlig samvittighet til oss som ikke har muligheten til å gi korte dager hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #21 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg synes det var lenge å være 7.5 timer til å være såpass ny og liten ikke minst!? Jobber som ped leder og vi sier at den første uka skal være med korte dager, da maks 5 timer.. Selvom det går bra må du nok belage deg på en sorgprosess etterhvert og da vil det ikke hjelpe om du har barnet i 7.5 timer i barnehagen. Min mening og erfaring. Det burde bli en rolig start....Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 ikke alle som kan ta en uke fri fra jobb for tilvenning. Jeg jobber i hennes barnehage og hun er hos meg på slutten av dagen. Hun har også mulighet til å komme til meg hvis hun skulle gråte eller det skjer noe spesielt. Vil heller at hun er i barnehagen enn at hun blir hentet av en ukjent onkel eller ei bestemor hun knapt har sett.Synes likevel det var lenge å være den første perioden Selvfølgelig er det lenge. Men jeg kan jo ikke be hvem som helst om å hente henne heller da. Vi har strekt oss til det ytterste for å ha henne hjemme to mnd ekstra og da må det bare bli sånn. Hun skal få korte dager når vi har mulighet men det er ikke alltid vi har det. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Er virkelig glad min lille kan ha en rolig og deilig start. Det er veldig stressende i barnehagen for de yngste.. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 fint for dere......Ja det er virkelig fint for barnet. Livet er hardt nok fra før av. Jobber selv i barnehagen og vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 vi gjør faktisk så godt vi kan. Hun får lange dager ja, men hun får fri så fort vi har muligheten. Denne uken har hun fått 2 hele dager fri. Det virker litt som om du er ute etter å gi dårlig samvittighet til oss som ikke har muligheten til å gi korte dager hver dag. Så bra at hun kan få fri Jeg er ikke ute etter å gi dårlig samvittighet, men tenker kun barnetas beste Og da må jeg jo si at mitt barn er heldig som slipper lange dager?! Jeg ser jo hvor sliten han er når vi henter han kl 14. Og jeg jobber selv i barnehagen med maaaange "sene" barn, og ser utviklingen dems. Det er ikke bra. Vi kommer til å få en dårlig utvikling. Barnehagen oppdrar barna. Anonymous poster hash: fc7c3...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #22 Del Skrevet 23. januar 2014 Yes!Skal sies at vi har barna i en liten familiebarnehage med 11 barn. Eldste gikk det helt greit med, men litt usikker i begynnelsen. Hun hadde da 2 søskenbarn der fra før, så hun søkte trøst og trygghet hos dem i begynnelsen.Da jeg fikk nummer 2 tok jeg henne alltid med i barnehagen, så hun fikk venne seg til barna og de voksne. Ofte ble hun litt med i leken i hentetiden, og ble tidlig kjent. Da hun begynte vinket hun hade til meg, og var strålende fornøyd! Men er usikker på hvordan det ville gått om det skulle vært en stor barnehage hvor de absolutt ikke kjente noen. Så føler vi har vært utrolig heldige! Anonymous poster hash: fd7e1...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #23 Del Skrevet 27. januar 2014 Det går fortsatt veldig bra her. Hun gråt litt i forrige uke da jeg gikk, men hadde lekt så fort jeg var ute av synet. I dag gråt hun ikke og tøyset og tullet da jeg hentet henne. Hun storkoser seg og er veldig sosial. Prater med alle foreldre også. Det har gått veldig bra synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 28. januar 2014 #24 Del Skrevet 28. januar 2014 Det går fortsatt veldig bra her. Hun gråt litt i forrige uke da jeg gikk, men hadde lekt så fort jeg var ute av synet. I dag gråt hun ikke og tøyset og tullet da jeg hentet henne. Hun storkoser seg og er veldig sosial. Prater med alle foreldre også. Det har gått veldig bra synes jeg. Hvordan er nettene deres blitt etter at hun begynte i bhg? Samsover/ammer du henne fremdeles? Min skal begynne nå.... er veldig spent.... har en drøm om at nettene skal bli bedre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #25 Del Skrevet 28. januar 2014 Det går fortsatt veldig bra her. Hun gråt litt i forrige uke da jeg gikk, men hadde lekt så fort jeg var ute av synet. I dag gråt hun ikke og tøyset og tullet da jeg hentet henne. Hun storkoser seg og er veldig sosial. Prater med alle foreldre også. Det har gått veldig bra synes jeg. Hvordan er nettene deres blitt etter at hun begynte i bhg? Samsover/ammer du henne fremdeles? Min skal begynne nå.... er veldig spent.... har en drøm om at nettene skal bli bedre.... Hehe nettene er ikke bedre her men vi har flyttet i ny leilighet og begynt i barnehage samme uka Mye nytt for henne på engang. Hun sover mellom oss i sengen og har selvbetjening ved puppen. Vi skal begynne med å la henne sovne i sin egen seng snart bare hun blir litt mer kjent og trygg. Det eneste som er bedre er at hun er veldig trøtt på kvelden og sovner tidligere og lettere. Hun sover også lengre den første perioden av kvelden. Men så begynner moroa klokka 23 for da er hun urolig frem til ca. 01. Da sover hun hardt igjen et par timer før uroligheten begynner igjen. Sånn har det vært lenge. Hun får mye tenner også. Lykke til. Håper det bedrer seg for dere snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå