Gå til innhold

Synes alle at sine egne barn er penest?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på dette, fordi jeg selv synes at mine egne barn er de vakreste barna på denne jord! Det syntes mine foreldre om meg når jeg var liten også, men jeg ser jo selv på bilder at jeg så absolutt ikke ut som noe jeg forbinder med pene barn.

Så er det da egentlig sånn at vi ser oss litt blinde på våre egne barn? Eller er det noen som ikke synes barna sine er så veldig pene? Og da tenker jeg kun utseende, ikke personlighet eller noe annet. 

(Selv om jeg egentlig føler at det blir feil å snakke om KUN utseende på et barn, så har jeg tenkt så mye på dette at jeg bare må spørre!)

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes barna mine er søte og sjarmerende, men jeg har ikke problemer med å se at andre barn kan være mer billedskjønne. Jeg synes jo de er vakre og nydelige fordi jeg elsker dem. Har nesten vanskeligheter med å forstå at enkelte, på ramme alvor, kan mene at deres barn er verdens peneste.

Anonymous poster hash: 8371c...ca4

Datteren min er verdens vakreste i mine øyne. Og får mye skryt pga hennes utseende. Men, jeg vet om mange barn som er minst like vakre.

Sikkert noen som synes datteren min er mindre pen også.

Har en nevø som jeg elsker over alt på jord (etter min lille snuppe), men han et et mindre pent barn. Får jeg et barn til skal jeg fint klare å se det om han/hun ikke er vakker.

Anonymous poster hash: 7c414...8ee

Jeg er ikke blind på det punktet og synes ikke selv jeg har spesielt vakre barn.

Anonymous poster hash: 8f119...94a

Jeg regner med at de er noen nydelige skapninger uansett, men blir det sånn at du ser skjønnheten gjennom personlighet, glimt i øyet osv da?

Jeg synes barna mine er søte og sjarmerende, men jeg har ikke problemer med å se at andre barn kan være mer billedskjønne. Jeg synes jo de er vakre og nydelige fordi jeg elsker dem. Har nesten vanskeligheter med å forstå at enkelte, på ramme alvor, kan mene at deres barn er verdens peneste.

Anonymous poster hash: 8371c...ca4

Det vil nok alltid være noen som er enda penere enn sitt eget, men da lurer jeg på om vi plusser sammen personlighet og utseende slik at våre egne barn uansett blir de beste? 

Utseende til gutten min er vel helt normal,ikke noe sånn at folk stopper opp fordi han er såå skjønn.

Men derimot har flere stoppet opp pga han oppfører seg sjarmerende å har da fått komplimenter.

Anonymous poster hash: 9a5e7...307

Annonse

Jeg har verdens peneste jente ;D Alle sier at hun er prikk lik en dukke. Når hun sitter helt stille ser man omtrent ikke forskjell. Så har hun hår ned til midten av ryggen også, og er bare 1 år :D Stooore runde øyne og fyldige lepper. Jeg har sett ETT annet barn som jeg også syntes er søt utenom det vanlige, men min tar kaka :D Så ja, jeg har det peneste barnet i verden ^^
Blir stoppet på gata sånn av og til også. Faktisk

Endret av Bustetroll

Får mange kommentarer på at begge mine er veldig billedskjønne barn, og må såklart si meg enig.

De har veldig markerte øyne og bryn so. Kanskje gjør seg ekstra godt?

-men dette har jeg kanskje ikke lov til å si på dib?

-de ER verdens vakreste, selvom jeg nok er inhabil.

Jeg har enda ikke sett ett barn jeg syns er vakrere rent utseendemessig enn mine egne, men jeg ser andre barn som også er helt utrolig vakre.

Jeg tenker egentlig lite på det og synes alle barn jeg noen gang har møtt, er nydelige på hver sin måte. Men der igjen spiller jo personlighet og sjarm inn, no du ikke etterspurte.

Min sønn er selvfølgelig nydelig og ganske enkelt perfekt.

Men det er ei jente i barnehagen hans som er spesielt søt og sjarmerende, og det er noe jeg har hørt flere andre foreldre si om henne også. Jeg får selvfølgelig også høre at min sønn er søt og sånt, men mer på det nivået alle barn er søte, så det er nok bare jeg som synes han er så fantastisk perfekt. ;)

Hører litt forskjell på entusiasmen, og ofte kommer det fra de som kjenner ham, så da er det jo litt fordi de vet hvilken god gutt han er også. ;) Mens denne jenta er liksom hele barnehagens sjarmtroll, uansett om du kjenner henne eller ikke.

Anonymous poster hash: 3bd06...5d1

Begge mine barn er veldig pene og  fotogene...synes jeg. 

.......Men jeg holder muligheten åpen for at det er fordi det er mine barn jeg mener det, så jeg går ikke rundt å skryter sånn til vanlig...selv om jeg mener det 110%  :D 

Anonymous poster hash: 540e4...efe

Ja, egne barn er de peneste. Fordi man ser både den innvendige og utvendige skjønnheten, sjarm etc. Med andres barn ser man hos de fleste bare det ytre.

Anonymous poster hash: 4dfad...d83

Det var godt sagt, og er veldig sant! Hvis man kun går etter utseende, kan man fort bli "lurt" av dagens hysteri med tanke på det å skulle være perfekt, og overse de barna med den nydeligste personligheten.

Min sønn på 4 er veldig kjekk, har store og vakre øyne, og symmetrisk ansikt (noe dagens skjønnhetsidealer består av). Han har i tillegg snill og alt det der, og blir sett på som veldig pen av andre også.

Min datter på 1,5 derimot, er mer sånn rampejente-vakker. Hun har helt fantastiske bollekinn, og de samme pene øynene som broren, men jeg tror hun er sånn som kan være enda vakrere for meg enn andre. Og når hun lyser opp med strålende øyne, og skikkelig rampestrek-smil - da er hun perfekt! ;)

Åh, så deilig det er å skryte av barna sine! :D

Mine er faktisk pene og spesielt den yngste , symmetrisk og vanvittig vakker som en engel med nydelig hår. Men.... Tror nok helt sikkert foreldre til normalt pene utseende barn synes sine er pene. Men det er noen som er så pene at alle synes det, akuratt som med voksne. Er noen foreldre som jeg ser legger merke min yngste sin skjønnhet og bare synes det er nydelig mens ett par mødre i barnehagen som ikke klarer skjule misunnelsen over at mitt barn ser sånn ut og demmes ikke, de er fryktelig dårlige på å skjule misnøyen når utseende blir kommentert. Åpenlyst og fjernt. Jeg håper barna mine blir det de ønsker og får et lykkelig liv , det spiller ingen rolle om de skulle bli uber vakre voksne og , men jeg kaller en spade for en spade. Genblandingen vår har vært velykket ang utseende.

Anonymous poster hash: bf592...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...