Chanel2005 Skrevet 7. januar 2014 #26 Skrevet 7. januar 2014 Her kom det mange svar - og enig i mye av det som blir sagt både positivt og negativt. Dette tema vil nok aldri bli helt akseptert å lufte for mange, men en ting kan jeg si- ofte ikke lett å uttale seg i sko man aldri selv har stått. Ville aldri hatt deg som stemor var det en som skrev, uttalt på bakgrunn av det jeg har skrevet som innlegg her. For jo jeg er faktisk kjempe gla i min stesønn. Kjører han på trening, steller og hjelper han med alt han måtte trenge hjelp til. Vi gjør mye kjekt sammen. Min frustrasjon er nok heller basert på at han har ei mamma som dessverre ikke stiller opp som jeg skulle ønske og jeg tenker at kanskje min mann burde sagt det til henne - i stedet for alltid å løse barnefrie dager så hun kan dra på ferie, fester osv. Og det som sårer mest er vel forskjellsbehandlingen fra besteforeldres side - for vårt felles barn er så stor nå at han spør hvorfor ikke han også får bli med når besteforeldre henter det andre barnet. Mener ikke de behøver å gjøre det hver gang, men av og til. Skjer 1 av 10 ganger. Så kjære dere : Jeg er ingen stygg, slem og ond stemor. Det er nok jeg som styrer det meste i huset da yrket mitt tilsier det:) Sa bare jeg av og til blir litt sliten og hadde vært kjekt med en av og til planlagt helg sammen med min mann, en sjelden gang. Vårt barn sammen er ikke større enn at det går tidlig i seng, mens de andre er så store at de sitter oppe ganske så lenge nå. Jeg vet som alle dere andre foreldre at barneåra er absolutt ikke tiden til egoisme - men kom ikke å si at dere ikke av og til trenger et pusterom??? Regner med at dere som har kritisert meg sterkt her har både barnevakter og flotte besteforeldre som stiller og ikke forskjellsbehandler. Tror ikke at vi gjør skilsmissebarna en bjørnetjeneste ved at vi synes for mye synd på dem. Behandle dem likt som alle andre barn, gi dem masse kjærlighet, tilstedeværelse og tid - men ikke gjør det synlig at det er synd på dem.
Chanel2005 Skrevet 7. januar 2014 #27 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har dessverre ingen foreldre som kan hjelpe på min side. Det var svar til hvorfor ikke vårt felles barn kan være hos mine foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå