Bananen Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Og burde jeg gå for stryke eller klistre? Har jeg hørt riktig om klistre ikke sitter like bra? Stryking er egentlig ikke så stort problem, da ghd'en fikser det fort, men er redd for å smelte klær, slik min venninne gjorde på en dyr jakke. Bhg anbefaler presis.no, som kun er klistre. Men står lite info om lappene på siden deres, kontra askeladden som har god info, men som jeg har hørt mye dårlig om. Her kommer din merkelapp best ut i test. Hvilke anbefaler du av det som finnes på markedet? Og nesten det viktigste, hvor mange trenger man per barn?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Jeg foretrekker merkepenn faktisk, det er så mye enklere. Har prøvd klistrelapper fra Askeladden og merkalt.no, begge faller av i vaskemaskinen. Noen blir sittende på, men det er minst en løs lapp i maskinen etter hver vask. De er fine til matbokser og slikt da. Men til vanlige klær bruker vi merkepenn og strykelapper. De sitter på om man bare tør å bruke strykejernet lenge nok. Måtte prøve meg litt frem. Anonymous poster hash: 4b7ef...2b3
Mother Gothel Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Jeg bruker de strykefrie lappene fra Askeladden. Veldig godt fornøyd
☆☆☆ Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Har god erfaring med klistrelappane til nordic print. Har også strykelappar til det som ikkje har vaskelapp, dei er gode dei også.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Har god erfaring med klistrelappane til nordic print. Har også strykelappar til det som ikkje har vaskelapp, dei er gode dei også. Hvor har du vært i det siste? Anonymous poster hash: bd2f5...bc7
☆☆☆ Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Har god erfaring med klistrelappane til nordic print. Har også strykelappar til det som ikkje har vaskelapp, dei er gode dei også. Hvor har du vært i det siste? Anonymous poster hash: bd2f5...bc7 Det har vore jul, og julenicket har vore i bruk
Edelweis Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 nordic print sine klistrelapper sitter veldig bra. har 3 småbarn og vakse klær ofte så kan trygt si at de sitter godt! =)
Tjofsen Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har strykefrie fra Askeladden. Sitter godt på vaskelappene. Har ikke prøve andre merker.
SmellyCat Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Jeg bruker de strykefrie lappene fra Askeladden. Veldig godt fornøyd Samme her.
Petetatismos Skrevet 6. januar 2014 #11 Skrevet 6. januar 2014 Er det noen som har prøvd stempel her? Fungerer det?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 Synes de strykefrie navnelappene sitter bra så lenge de ikke festes direkte til stoffet. Strykelappene knoter jeg bare til, men det er nok fordi jeg er en elendig stryker ;-) Stempel tørker bare ut, og blekket til merketusjen flyter ofte utover så skriften blir utydelig Anonymous poster hash: 991d0...23f
Cruella De Vil Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 Er det noen som har prøvd stempel her? Fungerer det? Jeg har ikke vært så fornøyd med stempel, det blekner etter vask, og det er vanskelig å finne et godt sted å stemple på. Vi bruker klistrelappene fra Nordic print nå, og er fornøyd med dem. De sitter godt enn så lenge.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 Bruker også strykefrie fargelappene fra Askeladden, nytt fra i år her i huset Noen faller av på det jeg vasker ofte (sokker feks), men bare halve, sånn at jeg må dra dem av, og da er det lett å bare kunne klistre på nye. Er vel 10 av ca 200 som har falt av. Og det opplevde jeg med de jeg måtte styrke på. Mindre tiltak, litt dyrere, men absolutt verdt det! Anonymous poster hash: b4971...9b3
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #16 Skrevet 6. januar 2014 Nordic Print her, rask levering, sitter som støpt. Har både strykelapper og klistrelapper. Anonymous poster hash: 0745b...6bd
Bananen Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 6. januar 2014 Men bruker dere både stryke og klister på klærne, eller er klisterne bare til bokser ol? Har hørt klistre bare faller av, men gleder bare det om man har det rett på stoffet? Tenker at om jeg setter det på lappen er den lett å klippe bort. Takk for svar dere
☆☆☆ Skrevet 6. januar 2014 #18 Skrevet 6. januar 2014 Men bruker dere både stryke og klister på klærne, eller er klisterne bare til bokser ol? Har hørt klistre bare faller av, men gleder bare det om man har det rett på stoffet? Tenker at om jeg setter det på lappen er den lett å klippe bort. Takk for svar dere Klistrelappane sit godt på vaskelappar, men ikkje spesielt godt på sokkar og andre plagg utan lapp.
Cruella De Vil Skrevet 6. januar 2014 #19 Skrevet 6. januar 2014 Men bruker dere både stryke og klister på klærne, eller er klisterne bare til bokser ol? Har hørt klistre bare faller av, men gleder bare det om man har det rett på stoffet? Tenker at om jeg setter det på lappen er den lett å klippe bort. Takk for svar dere Jeg fester klistrelappene på vaskelappen, min erfaring er at de sitter godt da. På noen plagg som ikke har vaskelapper som kan brukes (for små, f.eks.) klistrer jeg rett på stoffet, det har sittet greit så langt, men det stemmer sikkert at de har lettere for å falle av da. Sokker merker jeg rett og slett ikke.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #20 Skrevet 6. januar 2014 De nye fargelappene til Askeladden kan man klistre på klær. Som sagt, min erfaring er at de sitter godtpå klær også. Sitter som støpt på matbokser, flasker, osv, og sitter godt på klær også Anonymous poster hash: b4971...9b3
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #21 Skrevet 6. januar 2014 Jeg foretrekker merkepenn faktisk, det er så mye enklere. Har prøvd klistrelapper fra Askeladden og merkalt.no, begge faller av i vaskemaskinen. Noen blir sittende på, men det er minst en løs lapp i maskinen etter hver vask. De er fine til matbokser og slikt da. Men til vanlige klær bruker vi merkepenn og strykelapper. De sitter på om man bare tør å bruke strykejernet lenge nok. Måtte prøve meg litt frem. Anonymous poster hash: 4b7ef...2b3 Da fester du dem ikke ordentlig. Jeg bruker Askeladden, og ingen har falt av her.. Anonymous poster hash: acf4e...afc
Gullunger Skrevet 6. januar 2014 #22 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har også strykefrie navnelapper fra Askeladden, og jeg klistrer de stort sett rett på stoffet. Hos meg faller de ikke av... Jeg synes de er helt geniale. Har 4 barn, og synes det var deilig å slippe å stryke på navnelappene.
Bananen Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #23 Skrevet 6. januar 2014 Ja, da skulle jeg til å bestille, og skjønner nå at det er forskjell på strykefrie og klistre tydeligvis. Men begge klistres vel på? Hva er forskjellen på de da? Bortsett fra at askeladden selv mener klistre ikke sitter på alt, og at strykefrie er dyrere for færre men bedre? For en jungel!!!!
Fertila Skrevet 6. januar 2014 #24 Skrevet 6. januar 2014 De strykefrie lappene fra Askeladden er favoritten her. Og jeg har prøvd det meste.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #25 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er super gammeldags og bestiller navnelapper som sys på klærne. Elendig til å sy, men jeg gjør det mens jeg ser på tv; lappene holder fint, de er myke og jeg klipper de av når jeg gir bort klærne. Kjøper de fra Sigurd Hoels Eft. Velger som regel bomull med brodert navn, liten tegning (i år er det en dinosaur) og telefonnummer. Anonymous poster hash: f0dce...0ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå