Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Hei dere. Jeg spør her.. For å ta en lang historie kort: Jeg går på arbeidsavklaringspenger og jobber ca 50 prosent og nå er jeg gravid. Jeg trives ikke i den jobben og har lyst til å si opp pga div årsaker. De vet ikke at jeg er gravid og jeg vet at jeg får 100 AAP. Om jeg ikke jobber der så det er ikke noe problem. Greia er at jeg er livredd får at nav skal tvinge meg ut i tiltak som f eks en annen jobb.. ja dere skjønner hvis dere har litt peil på aap ell lignende. Så spørsmålet er vell det ; kan nav tvinge meg ut i tiltak nå som jeg er gravid.(og syk) Anonymous poster hash: 3c193...ff7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Jeg jobbet slik da jeg ble gravid og da anbefalte NAV meg å søke om 100% AAP. Fikk det innvilget nesten med en gang og gikk på det frem til permisjon. Etter permisjon fikk jeg meg ny jobb og var også ved bedre helse. Jobber nå 80%. Anonymous poster hash: e7a50...c0c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Det vill si at du sluttet å jobbe da du gikk over på 100 prosent? Uten at nav plagde deg med kurs? :-p jeg har nemlig 100 prosent aap men det er lov å jobbe litt. Krysser det av på meldekortet de dagene jeg har jobbet. Anonymous poster hash: 3c193...ff7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Det er aktivitetsplanen din som avgjør dette, det gis ikke unntak bare fordi du er gravid om du ellers ikke har graviditetsplager som gjør at du ikke er i stand til å jobbe.. (at du er syk er selvsagt all den tid du faktisk er innvilget aap..) Om du har i planen at du skal forsøke deg i jobb så kan nav finne ny arbeidsplass til deg og stille krav om at du jobber.. Den eneste som kan svare på dette er veilederen din og aktivitetsplanen din - kontakt veilederen og hør hva han/hun sier. Anonymous poster hash: 74fe0...472
Lillababy Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Nav er der for å hjelpa deg. Dei ønsker for din del at du skal bruka den begrensa tida på aap best muleg/ få best muleg ut av den, og ikkje "kasta vekk" tida på å ikkje vera i tiltak. Men klarer du det ikkje, av helsemessige årsaker, har du sjølvsagt rett til å vera sjukemeldt/ikkje gå på kurs, på lik linje med andre arbeidstakarar. det er i alle sin interesse.Deta e rlegen som tar ei vurdering av din arbeidsevne pt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Jeg hadde ikke turt å gjøre det... Da får du jo ikke permisjon med barnet, annet enn de få ukene i starten.Da er det bedre å sykemelde seg fra jobben frem til permisjonen. Anonymous poster hash: 08a52...033
Gjest jentefut Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Joda jeg får det. Har allerede skjekket det hos nav lenge før jeg ble gravid. Alle som mottar aap kan søke på permisjonspenger 12 uker før fødsel.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Det vill si at du sluttet å jobbe da du gikk over på 100 prosent? Uten at nav plagde deg med kurs? :-p jeg har nemlig 100 prosent aap men det er lov å jobbe litt. Krysser det av på meldekortet de dagene jeg har jobbet. Anonymous poster hash: 3c193...ff7 Det var i samarbeid med legen og måtte verken på kurs eller behandling. Eneste var svangerskapskontroll hos legen, slappe av, være i frisk luft og ta livet med ro. Det hjelp meg masse og jeg ble, som nevnt, mye bedre og er nå i 80% jobb. #2 Anonymous poster hash: e7a50...c0c
Gjest jentefut Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Det er akkurat det som kommer til å hjelpe meg også :-) så bra for deg.. planen min er uansett over på kontantstøtte når ungen er ett år da jeg vill være hjemme i 2 år..:-) så slutte der skal jeg uansett.. er bare at jeg ikke klarer å glede meg så mye over nyheten da denne arb plassen knekker meg totalt. Så jeg får nok hjelp av legen min. Gleder meg til permisjonstiden
Gjest jentefut Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 Har skrevet her som anonym også så ikke bli forvirret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå