Gå til innhold

Er det bare meg som er "allergisk" mot hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt inn det for... godt over et år siden. Sakte men sikkert fikk jeg "sopp" og kløe der nede.. Det ble bare verre og verre og på det verste så jeg ut som en kjøttkake. kunne hverken gå, eller røre meg da det sved og klødde ekstremt.

Prøvde alt av kremer og kurer, uten noe effekt.

Jeg dro til gynekologen min, som er spesialist, og han sa at nei hormonspiral gjør ikke slik med kroppen osv osv... men vi ble enige om å ta den ut, kun for å se om det hjalp, noe han var sikker på at ikke hjalp.

samme kvelden jeg tok den ut, roet kroppen seg helt utrolig, og jeg har ikke opplevd det igjen. Men det er så synd, oppi det hele for det var så herlig å være mensfri, og samtidig ikke bekymre seg over å bli gravid osv. Er det ikke mer håp?

ER det i det hele tatt vits å prøve igjen? de koster jo flesk...

Anonymous poster hash: 59369...d7e
Skrevet

Det er jo en vanlig kjent bivirkning, og bivirkningene vil nok komme tilbake. Skal dere ikke ha flere barn kan jo partneren din klippe strengen. Evt kan du prøve vanlig kobberspiral. 

Anonymous poster hash: 0e378...ea9
Skrevet

Jeg fikk og forstyrret miljøet i skjeden av hormonspiralen, ble bedre nesten med en gang den ble tatt ut!

Anonymous poster hash: 510d6...f25

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg er ikke allergisk men ble psykisk ustabil av den.

Skrevet

Ble du? Hvordan da?

Føler jeg er blitt det..satt inn for 6 mnd siden og de siste 4 mnd har keh vært veldig opp og ned og griner for ingenting. Legen har satt meg på lykkepiller og tror muligens jeg har møtt veggen. .

Anonymous poster hash: c8254...e9e

Skrevet

Jeg reagerer på hormonpreparater. Blir depressiv, svingende humør, lite sexlyst, irritert, mer problemer med sopp og bakteriell vaginose.

Bruker kobberspiral nå, og er storfornøyd.

#5 : Forsøk å ta ut spiralen og se om du ser bedringer etter 1-2mnd. Det kan fint skyldes den.

Skrevet

Samme som Jallow B her. uansett hormonpreparater. 

måtte fjerne den etter 4 mnd.

Jeg fikk også store smerter i magen og ryggen, som kraftige menssmerter og svake rier. da jeg tok den ut kom det svære klumper med koagulert blod ut :/æsj..

skal prøve kobberspiral denne gangen!

Skrevet

Jeg reagerer også på hormonpreparater.

P sprøyte= mensen 6 mnd sammenhengende, 10 kg opp på 2 mnd og masse kviser

Hormonspiral= mensen i 3 uker hver mnd i 4 år

P piller= Dette ned i et svart hull og hoppet nesten foran toget.

Aldri mer!

Skrevet

Hi her... 

Ille å høre at flere har blitt plaget av den. Jeg vil ha flere barn, men ikke akkurat nå, og det var så herlig å slippe å bekymre seg, samt at mensen var all gone.

men kan dere fortelle om kobberspiral? Vær så snill?

Anonymous poster hash: 3e4b5...54c
Skrevet

All hormonbasert prevensjon kan desverre gi bivirkninger

En av de er sopp

Jeg fikk det av cerazette :(

Anonymous poster hash: 4877e...b29

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Ble du? Hvordan da?

Føler jeg er blitt det..satt inn for 6 mnd siden og de siste 4 mnd har keh vært veldig opp og ned og griner for ingenting. Legen har satt meg på lykkepiller og tror muligens jeg har møtt veggen. .

Anonymous poster hash: c8254...e9e

Jeg bl sur og grinete. Hatet daværende mann. Mistet all sexlyst. Ble trøtt og lei. Deppa. Gikk over da jeg tok den ut:)

Skrevet

Jeg er storfornøyd, men be de om å klippe trådene så korte som mulig før innsettele, så mannen ikke merker de.

Jeg har 1,5 dag lengere mens, og blør litt kraftigere enn før. Mooncup er redningen der, så det går helt fint.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg tåler ikke hormonprevensjon, på den måten at jeg blir gravid like fordømt, ble gravid på p-stav, p-sprøyte og hormonspiralen. Nå har jeg kobberspiralen, har mensen, men det er bare litt blodig utflod i 2 dager ca, så det med mensen kan svinge begge veier ;) Og 7 mnd etter den ble satt inn; enda ikke gravid, eller redd for å være det.. Herlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...