Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Jeg er i gang med treningen igjen, denne gangen på mølle hjemme. Jeg har trent godt de siste årene, men hatt pause siden oktober pga husbytte og hard studietid. Altså, ikke helt utrent, men utrent for øyeblikket. Hvor mye kan jeg løpe på mølla de første ukene; antall ganger? Når kan jeg øke? Nå prøver jeg å holde meg nede i tre ganger i uka til kroppen vender seg til løpingen. Hvordan kan jeg variere så jeg kan trene oftere? Vil noen gi meg en løpeplan? Kan legge til at jeg er høy og slank. Er redd for å få skader nå i begynnelsen siden løping ikke er det jeg har trent mest, men mye sykkel og endel vekttrening pluss noen saltimer. Håper noen har tips til meg Anonymous poster hash: 316ba...b44
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Jeg er i gang med treningen igjen, denne gangen på mølle hjemme. Jeg har trent godt de siste årene, men hatt pause siden oktober pga husbytte og hard studietid. Altså, ikke helt utrent, men utrent for øyeblikket. Hvor mye kan jeg løpe på mølla de første ukene; antall ganger? Når kan jeg øke? Nå prøver jeg å holde meg nede i tre ganger i uka til kroppen vender seg til løpingen. Hvordan kan jeg variere så jeg kan trene oftere? Vil noen gi meg en løpeplan? Kan legge til at jeg er høy og slank. Er redd for å få skader nå i begynnelsen siden løping ikke er det jeg har trent mest, men mye sykkel og endel vekttrening pluss noen saltimer. Håper noen har tips til meg Anonymous poster hash: 316ba...b44 Masse gratis løpeprogram på nett. Google det. Anonymous poster hash: ba88e...ad9
Pernille_ Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Jeg er i gang med treningen igjen, denne gangen på mølle hjemme. Jeg har trent godt de siste årene, men hatt pause siden oktober pga husbytte og hard studietid. Altså, ikke helt utrent, men utrent for øyeblikket. Hvor mye kan jeg løpe på mølla de første ukene; antall ganger? Når kan jeg øke? Nå prøver jeg å holde meg nede i tre ganger i uka til kroppen vender seg til løpingen. Hvordan kan jeg variere så jeg kan trene oftere? Vil noen gi meg en løpeplan? Kan legge til at jeg er høy og slank. Er redd for å få skader nå i begynnelsen siden løping ikke er det jeg har trent mest, men mye sykkel og endel vekttrening pluss noen saltimer. Håper noen har tips til meg Anonymous poster hash: 316ba...b44 Heisann! Så bra du er i gang igjen med treningen! Jeg ville startet veldig rolig. De første øktene kan være en blanding av lett jogg og gange; f.eks. 1min jogg, og 1min gange, kanskje bare 10 min første dagen. Så 20 min neste gang, så 40min. Start rolig og være tålmodig - progresjonen kommer raskt! Intervaller er også fine for å komme i form - korte intervaller er morsomme og peprer formen! Husk å stille mølla på 0.5% eller 1% stigning; dette er skadeforebyggende (mye bedre for knærne) og imiterer også litt sånn det er å løpe ute. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 det er vansklig å si nie sikkert.Det er jo ikke bare hvor ofte som betyr noe. hvir lenge og om du løper på samme måten hver gang. Kjører du en langkjøring og en skikkøug intervalløkt i uka tror jeg nok du raskt vil tåle to lette 25 minutters turer. Et godt alternativ hvis du er redd for å skade deg er å sette mølla på maks stigning og gå. Det er overaskende god trening og belaster bena lite i forhold til løping. Anonymous poster hash: 11096...6be
Helene Harepus Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Couch-to-5k programmet er veldig bra, jeg brukte det for noen år siden og var veldig fornøyd Men da var jeg helt utrent, så du kan sikkert begynne litt lengre ut i programmet, hvor du føler at det passer. Her er link til et forslag de har lagd for tredemølle http://www.c25k.com/c25k_treadmill.html Det finnes også som app
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Tusen takk! Jeg sjekker linken. Anonymous poster hash: 316ba...b44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå