Gå til innhold

Hva kan man ha i mme for å unngå hard mage når babyen nekter å drikke malt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 2,5 mnd.

Anonymous poster hash: b365b...496

Skrevet

1 -2 spiseskjeer sukker en sjelden gang. Jeg fikk ikke amme fordi jeg var for syk. Og dette var tipsrt fra min jordmor dersom mine barn ikke ville ha malt.

Helt ufarlig.

Skrevet

Aøtså 1 - 2 ss sukker i flaska. Riste godt.

Skrevet

Sukker? Er det bra da? Høres så usunt ut.

Hvor ofte kan man gi det?

Hi

Skrevet

Du kan gi litt sviskesaft på skje :-)

Skrevet

Går det greit når hun kun er 2,5 mnd?

Hi

Skrevet (endret)

Vil tro det skal gå helt fint. Siden ho er så lita,kan du jo starte med en liten skje først, for å se om ho reagerer. Vil tro gulpen får en fæl farge og lukt, og sviskesafta setter flekker på klærne, men heller det enn at lillemor har magevondt :-)

Vil ho ikke drikke melka når det er malt i? Prøv å gi litt og litt malt rett i munnen og se om ho tar det da. Alt må ikke oppi melka for å serveres de små :-) Du kan blande ut malt i vann (varmt,så kjøl ned) og gi med sprøyte også :-) Så slipper du at ho ikke vil ta flaska fordi maten smaker "vondt" :-) Lykke til :-) Å gi sukker i melka er ikke farlig, det brukes sukkervann som smertelindring og beroligende til babyer, og det er ikke snakk om mange gramma pr dag :-) God bedring til lillemor :-)

Endret av mamma'n til 2 :)
Skrevet

I Sverige får man kjøpt semper dråper til å ha i mme, men har ikke hørt om noe lignende i Norge.

Skrevet

Her fikk minstemann veldig vondt i magen av sviskemos i 3 mnd alder.. (Helsestasjonen ba meg forsøke, men at det kunne hende mage/tarm ikke var klar for det enda). Her funket ikke malt heller.. Funket som bare det på eldstejenta, men lillebror ble kvalm av det og drakk dermed veldig lite melk.

Vi fikk lactulose med legen som ham fikk litt av i en periode til han begynte å få regelmessig avføring. Så begynte vi å kutte ned gradvis og gikk over på sviskemos morgen og kveld fra han var ca 6 mnd. Lactulose er helt ufarlig og består av et naturlig sukker som gjør et eller nnet med fuktigheten i tarmen.. Så det med sukker som ei nevnte oppi her er det helt sikkert noe logisk i.. For sukker har en positiv effekt på tarmsystemet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...