Gå til innhold

Spiser dere frokost og middag sammen med barna deres? Sitter alle rundt et spisebord sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) 

????????

Anonymous poster hash: 5c79a...5c9
Skrevet

Vi spiser alle middag sammen hver dag. De andre måltidene varierer veldig hvordan blir.

Anonymous poster hash: ce208...776
Skrevet

Jeg er alene og de ukene jeg har ungene hjemme spiser vi både frokost, middag og kvelds sammen. Tilpasser det til ungenes aktiviteter slik at vi får måltidene sammen. Syns det er viktig å ha gode rutiner når en er flere i huset, ser så trist ut der familiemedlemmene sitter hvert sitt sted mens de spiser. Og dersom jeg ikke hadde hatt de rutinene vet jeg at ungene hadde spist foran tven hele tiden.

De ukene jeg er alene derimot spiser jeg alltid i sofaen fremfor pcen...hehe.  

Anonymous poster hash: 22325...a3f
Skrevet (endret)

Middag spiser vi sammen rundt bordet ja, frokost i helgene er fast, da gjerne egg, ferske rundstykker, i hvedagene står vi opp til litt forskjellige tider, pluss hektisk, så da spiser man ved bordet, men ikke alle samtidig. Jeg og jentene setter oss ned sammen som regel, smører matpakker i samme vending.

Synes det er viktig med noe måltids rutiner, pluss fint å samles rundt bordet alle fem :-)

Endret av Ugl@ ruger...
Skrevet (endret)

Ho et frokost i barnehagen, og ofte middag lenge før mor og far. Vil anslå vi et middag saman 3-5 gongar i veka.

Endret av ★
Skrevet

Frokost sammen på kjøkkenbenken.

Middag sammen rundt spisebordet.

Anonymous poster hash: 5218e...2b0

Skrevet

Vi spiser alltid (nesten) middag sammen. I kveld har vi middag til kvelds siden ungene er på aktiviteter. Da spiser de skive/havregryn i 15 tida og middag 18-18.30. Andre dager har vi middag kl 16.

Frokost og kvelds spises når man er klar.

I helgene spiser vi felles til frokost.

Anonymous poster hash: f76de...0a5

Skrevet

Frokost spiser hun selv , middag spiser hun selv. Lunsj spiser hun i bhg.
Jeg har ikke spisebord så å sitte rundt bordet sammen er ikke så lett:p 
Hun har en (alt for stor) sånn baby-spisestol. Så hun spiser der

Skrevet

Ja, vi spiser rokost sammen hver dag før jobb og skole og middag sammen de aller fleste dagene. Det hender at en av ungene spiser hos venner eller at en av oss voksne jobber sent, men som regel spiser vi alle sammen.

Anonymous poster hash: 921c8...96c

Skrevet

Er det ikke vanskelig å lære barnet manglende og bordskikk om dere ikke spiser sammen?

Skrevet

Jeg drar før mann og barn våkner, så frokosten spiser jeg på jobben. En sjelden gang leverer jeg ungene da er det frokost i barnehagen. Vanligvis spiser de hjemme på kjøkkenet.

Middag spiser vi alltid sammen. 

Skrevet

Vi spiser frokost og middag sammen hver dag, det vil si jeg drikker min frokost og han spiser sin ;) orker ikke mat så tidlig, så starter dagen med en latte ;) middagen er det viktig for meg at vi spiser sammen. en koselig rolig situasjon ila en ellers aktiv dag :)

Anonymous poster hash: a2123...300
Skrevet

Middag hver dag hele familien, alle måltider i helgene, samt barna spiser kveldsmat i lag hver kveld

Skrevet

Er det ikke vanskelig å lære barnet manglende og bordskikk om dere ikke spiser sammen?

Hun er 1 år, eneste hun spiser selv er brødskiver, og bordskikk som 1'åring skal man vel se ganske langt etter, hehe.  Jeg sitter jo rett ved henne når hun sitter å spiser brødskiva si uansett. 

Skrevet

Spiser middag sammen hver dag rundt kjøkkenbordet. I helgene spiser vi rundt stuebordet med masse levende lys og et koselig tv-program.

Skrevet

Spiser sen middag, så det er kvelds også. Spiser ved spisebordet.

Spiser sammen etter skolen, jeg og barna, da sitter vi ved bordet eller spiser ute i hagen, også nå på høst/vinter.

Frokost spiser barna ved spisebordet, og tv er på, som de ser på. Jeg har ikke tid til å sette meg ned da, og far lager det til, før han går på jobb.

Anonymous poster hash: 1074e...9ce

Skrevet

Frukost med ungane når me har fri, eller eg skal på seinvkt.  Andre dagar et dei i bhg.  Middag et me i lag heile familien.  Det vert kanskje vanskelegare når ungane vert eldre og har mange aktivitetar, men håpar me får det til.

Skrevet

I helgene spises stort sett alle måltiden sammen rundt spisebordet. Er koselig da vi kan bruke langtid og sitte og kose oss sammen.

Hverdagene spises kun middag sammen. Middagen er såpass sen at det blir kvelds for poden.

Frokosten og lunsj spiser han i bhg og jeg på jobb.

Anonymous poster hash: 87ec0...ed2
Skrevet

Er det ikke vanskelig å lære barnet manglende og bordskikk om dere ikke spiser sammen?Anonymous poster hash: 921c8...96c

Hun er 1 år, eneste hun spiser selv er brødskiver, og bordskikk som 1'åring skal man vel se ganske langt etter, hehe.  Jeg sitter jo rett ved henne når hun sitter å spiser brødskiva si uansett.

Da er det sikkert ikke så viktig enda, jeg så for meg en 2-3åring i en diger "babystol". Da mine var 1 år spiste ikke vi alle måltider sammen heller.

Skrevet

Middag ja. Ikke frokost, men iblant kveldsmat.

Skrevet

Spiser frokost sammen i helgene. I hverdagen spiser jeg på jobb, og ungene spiser i bhg/SFO.

Middag spiser vi alltid sammen.

Skrevet

Han spiser frokost i barnehagen jeg spiser frokost på jobb. Middag spiser vi sammen, og i hegene spiser vi god mat ved stuebordet og ser film.

Anonymous poster hash: 1b8b7...3c1
Skrevet

Frokost varierer veldig, men til vanlig spiser han med mannen min på ukedager, og om helgene spise han med meg og/eller mannen mens vi ser på tegnerserier på tv. Liten familie ritual.

Middag er stort sett sammen rundt middagsbordet (hender en av oss voksne er på jobbreise da). Ca. en gang i uken spiser mannen og jeg voksenmiddag etter leggetid, og ca. en gang i uken (fredag) har vi middag mens vi ser på familiefilm. Ikke hver uke, men ofte.

Kvelds har vi aldri, spiser middag 18.30.

Anonymous poster hash: 7d59d...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...