Lurifaxa Skrevet 6. januar 2014 #1 Del Skrevet 6. januar 2014 Jeg syns at nattamming kan til tider bli mye styr, grising og søl. Utdrivningen hos meg er ganske kraftig i begynelsen og han kan sleppee taket noen ganger i starten og melken spruter og det renner endel "rester" fra munnen hans. I tillegg begynner det andre brystet og renne når han dier. Så jeg må alltid sove med ammebh på om nattet med innlegg i. Når jeg ligger å ammer, sklir det øverste brystet ofte litt ned og nesten ut av bhen og plutselig er bhen våt av melk. Hvis jeg ikke merker det med en gang er ungen også full av melk. Da er det opp å skifte på både meg og ungen. Frustrerende!! Noen tips om å holde puppen på plass i bhen? På sengen så har jeg ett tisselaken under lakenet, et håndkle + en gulpeklut han ligger på og en gulpeklut tilgjengelig som jeg tørker med. Flere netter har jeg måttet bytte ut gulpeklut og håndkle 3 ganger på grunn av søl... Hvordan gjør dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påfuglbarn Skrevet 6. januar 2014 #2 Del Skrevet 6. januar 2014 Og jeg trodde jeg lakk masse! Tisselaken under lakenet, håndduk og gulpeklut over. Sover med ammebh og ammeinnlegg, sørger for å flytte etter ammeinnlegget på det øverste brystet. Bytter etter endt amming. Ikke så mye gris når vi ammer liggende egentlig, værre når jeg sitter oppreist. Fikk tips fra ammehjelpen om å lene meg litt bakover når jeg ammer for at tyngdekraften ikke skal bidra til enda raskere melkestrøm, kanskje det er noe for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurifaxa Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 7. januar 2014 Og jeg trodde jeg lakk masse! Tisselaken under lakenet, håndduk og gulpeklut over. Sover med ammebh og ammeinnlegg, sørger for å flytte etter ammeinnlegget på det øverste brystet. Bytter etter endt amming. Ikke så mye gris når vi ammer liggende egentlig, værre når jeg sitter oppreist. Fikk tips fra ammehjelpen om å lene meg litt bakover når jeg ammer for at tyngdekraften ikke skal bidra til enda raskere melkestrøm, kanskje det er noe for deg? Jeg prøver å passe på å flytte ammeinnlegget, men noen ganger er jeg så trøtt at jeg glemmer det. Det er litt værre å lene seg bakover når man ammer liggende. Da må man vel bygge opp ungen og i tillegg støtte opp ryggen min bak, for ellers så tipper jeg vel bakover? Jeg har fått ett tips om å håndmelke litt slik at trykket blir litt mindre. Men syns det er litt styr også. Springe inn på badet på natten å få ut melk mens guttungen ligger å skriker etter mat. Blir ingen rolig og avslappet natt av det. Kan være vanskelig å få sovne med det første igjen. Men det er vel bare slik det må bli en stund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påfuglbarn Skrevet 8. januar 2014 #4 Del Skrevet 8. januar 2014 Evnt kan du jo prøve fulltømming og intervallamming, den teknikken på ammehjelpen for å redusere produksjonen litt. Har fått med meg at en bruker her med nicket lillenims er ammehjelper, kanskje hun har noen tips? Ellers så får det bare være litt grisete Er jo heldigvis ikke lenge det er snakk om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edelweis Skrevet 9. januar 2014 #5 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg kjøpte sloggi bher som jeg bruker på natta. Da holder innlegget seg på plass. Ellers ligger jeg noen ganger uten også. Har håndkle under og holder et ammeinnlegg over det andre brystet mens hun dier. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mh83 Skrevet 10. januar 2014 #6 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg har en ekstra gulpeklut med meg som jeg holder på det andre brystet når jeg ammer om natten. Funker for meg. Orker ikke å sove med amme-bh om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaTuMa Skrevet 11. januar 2014 #7 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg pleide å ha en ekstra klut i sengen jeg brettet i 4 og puttet oppi bhen på den siden jeg ikke ammet når det rant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurifaxa Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg pleide å ha en ekstra klut i sengen jeg brettet i 4 og puttet oppi bhen på den siden jeg ikke ammet når det rant. Det skal jeg prøve på. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå