Gå til innhold

Smertefulle menser etter mislykkede forsøk

Anbefalte innlegg

Er det flere der ute som har fått kraftige smerter i tiden før, og de første dagene under mensen etter prøverørsforsøk? Jeg har vært gjennom 2 mislykkede forsøk, og sist i september, og ikke vært i nærheten av gravid hverken før eller siden. Vi skal i gang med forsøk på Riksen i februar, og sykepleier der sier nå at jeg kanskje bør utredes ordentlig for endomitriose først. Men ville jeg ikke da ha hatt symptomer før man satte igang med forsøk? Før tok jeg kanskje en paracet dag 2, nå snakker vi paralgin forte to dager før og de tre første dagene... Blødningene er heldigvis ikke noe større enn før, man må jo se det positive som er :P

Noen andre med tilsvarende erfaring, og helst at du har blitt gravid til slutt? :)

Fortsetter under...

Jeg har hverken endo eller noe annet rusk i systemet, og har kun hatt to runder med forholdsvis lite stimulering i forbindelse med inseminasjon. Men jeg må si at nå sist kommenterte jeg til mannen at jeg syns mensplagene jeg hadde i tenåra er kommet tilbake. Hatt mange år med middels plagsom mens/smerter. Nå er jeg tilbake der hvor jeg ikke fungerer første og andre dag, må ta smertestillende og blør mye. Så vidt jeg har fått med meg er jo feks menopur med på å bygge opp slimhinna mer enn i naturlig syklus, så det er kanskje normalt at det er vondere og mer som skal tømmes? 

Jeg hadde også en del vondt de første årene, men ikke så ille som nå. Blir litt bekymret, siden alle leger spør om man har smertefull mens.. Noe har man jo alltids, men nå forstår jeg de som sier de ikke fungerer de første dagene. Håper alt er som det skal være med meg også! :)

Jeg har og hatt 2 mens nå med kraftige smerter spesielt dag3 og 4 og 5 må ta opp til 2g med Paracet skal det virke. Har ikke hatt det så vondt på mange mange år. Hadde første forsøk i november og det var etter det smertene kom tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...