Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Er dette vanskelig å lage for en uerfaren? Anonymous poster hash: 906fc...f36
PrinsesseHengepupp Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Maki krever bittelitt håndlag for å få de stramme nok, nigiri er "bare" en ball med ris. Uansett alfa og omega at man har god ris. Jeg tror det ligger ganske gode forklaringsvideoer på youtube feks.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Jeg kjøpte sånn pakke med sushi ris. Hi Anonymous poster hash: 906fc...f36
Kyllingbein Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Ikke vanskelig. Har du slik bambusmatte er det litt lettere. Lønner seg å kjøpe slik pakke med 10 ark. Da blir du raskt god 😊 nigri er lettest hvis du bare tar en liten ball i hendene og former du bare mellom tomler og pekefingre. Ha en skål med vann du hele tiden kan dyppe hender i. Mye lettere å jobbe da. Og hver nøye med risen. Skyll den godt. Og husk sesamfrø. De gir halve smaksopplevelsen. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Takk:-) Hvordan få risen ytterst? Hi Anonymous poster hash: 906fc...f36
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Takk:-) Hvordan få risen ytterst? Hi Anonymous poster hash: 906fc...f36 Det bør du nok vente med til du har øvd mye. Det andre går helt fint. Sjekk youtube videoer hvordan det gjøres. Anonymous poster hash: b4eb7...0dc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Pakk bambusmatta inn i plastikk (for eksempel, tre en brødpose rundt). Da slipper du griset, og det er lettere og holde den ren. Legg risen i en stor nok firkant, og legg makiarket over. Fyll med det du skal. Så begynner du og rulle forsiktig fra den ene enden. Press litt hardt ned samtidig som du ruller. Selv har jeg makiarket ytterst. Da fyller jeg arket med ris men lar det være igjen ca 5 cm på den ene siden sånn at det limer seg bedre. Fyller med crabstick, avokado og agurk og ruller sammen.. Anonymous poster hash: 736d9...ea4
<3 2G <3 Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Tupperware har et flott sett for de litt uerfarne
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Så: først bambus matte, så ris og så fyll og så det arket? Og rull hardt og tett? Hi Anonymous poster hash: 906fc...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå