Gå til innhold

Ifølge lånekalkulatoren får jeg huslån på hele kr 200 000!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVIS jeg skulle bli alene med 3 barn og med en årsinntekt på kr 400 000,- pluss egenkapital på kr 500 000,-.

Et lån på 200 000,-?? Hva får jeg får det?? En campingvogn??

Så hvis jeg blir alene, blir jeg altså tvunget til å gå ut på LEIEmarkedet??

Anonymous poster hash: 8f7ca...efd
Skrevet

Ja det er ikke gitt at du kan kjøpe egen bolig om du verken har pengene eller nok i inntekt til å få lån.

Anonymous poster hash: e3bab...158
Skrevet

Det kan vel ikke stemme?! Vi var riktignok to, men med noe over 800 000 til sammen i årsinntekt, fikk mannen og jeg i sin tid lån på 2 400 000. Vi hadde da 270 000 i egenkapital. Vet at reglene har endra seg litt der nå, man må vel ha 15% egenkapital? Lykke til til deg, i hvertfall!

Anonymous poster hash: 98cde...271

Skrevet

Kan godt hende det. Vi får heller ikke lån, og har 650.000 i inntekt. Inntekten vil øke betraktelig iløpet av året, da min mann bare jobber deltid nå :) "heldigvis" har vi ett par millioner i boliglån allerede da, søkte bare om refinansiering. Vi har en haug med studielån også. Har ett barn.

Anonymous poster hash: fa962...89b

Skrevet

Hør med banken. Vi kunne få 650" på den kalkulatoren. Fikk 1,8 irl.

Anonymous poster hash: 34207...d96

Skrevet

Svaret man får personlig i banken er ofte litt annerledes enn det du får i en nettkalkulator på nettsiden deres...

Søsteren min tjener ca 400.000,- i året, alene med to barn og 1,4 mill i lån. Men det er ikke alle steder i Norge du får en bolig for 1,4 mill heller, så det er ikke så uvanlig at single må leie nei.

Anonymous poster hash: 394e0...dfc
Skrevet

Det kan vel ikke stemme?! Vi var riktignok to, men med noe over 800 000 til sammen i årsinntekt, fikk mannen og jeg i sin tid lån på 2 400 000. Vi hadde da 270 000 i egenkapital. Vet at reglene har endra seg litt der nå, man må vel ha 15% egenkapital? Lykke til til deg, i hvertfall!

Anonymous poster hash: 98cde...271

Men får trekk for hvert barn man har og at man selv er den eneste med inntekt i husholdningen ( ingen å dele mat, strøm, forsikringer, tv lisens osv med)

Skrevet

Hjelp!! Har vel ikke annet valg enn å holde sammen med mannen jeg da!

HI

Skrevet

HI

Tja. Om det å leie er verre.

Gjest meg&mini
Skrevet

Det kan vel ikke stemme?

Jeg hadde elendig lønn før og lite egenkapital og jeg fikk 600000:p

Skrevet

HI

Ja, altså, dersom det er verre å leie enn å være sammen med mannen så er det vel ingen grun til å gå? Man forlater ikke mannen man har barn med for moro skyld heller.

Anonymous poster hash: fa962...89b

Skrevet

Det kan vel ikke stemme?

Jeg hadde elendig lønn før og lite egenkapital og jeg fikk 600000:p

Hvor mange barn hadde du da?

Skrevet

I følge den kalkulatoren skal jeg bare kunne låne 700000, men jeg var i banken og der kunne jeg få lån på 2 mill alene med to barn.

Anonymous poster hash: ea111...555

Skrevet

Jepp, har blitt umulig å få lån. Som regel stiller de krav om 15% egenkapital, i tillegg til kausjonister. 

Anonymous poster hash: 7b0ef...4eb
Skrevet

Du som er alene me 2 barn å fikk 2 mill i lån, hva har du i inntekt i mnd/året?? Takk for svar :)

Anonymous poster hash: e7a68...bfc

Skrevet

Akkurat nå har jeg 400000 i året. Dette øker til 480-500000 om et år. Jeg er i videreutdanning nå. Har ikke blitt alene enda, men ser ingen annen utvei nå, huff :( Vi bare passer ikke ilag og ødelegger hverandre og barna.

Anonymous poster hash: ea111...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...