Gå til innhold

Du som faktisk har klart å endre livsstil! Kan du dele dine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine erfaringer? Hva var suksessfaktorene? Og har du prøvd tidligere uten å lykkes.

Ønsker litt inspirasjon til å ta meg selv i nakken.

Anonymous poster hash: 395f2...2f9
Skrevet

Jeg gjorde det gradvis.

Begynte med å bruke f.eks mer grønnsaker i matlagingen enn før, mer ferske råvarer, knekkebrød/havregryn fremfor vanlig brød, etc. Ta det delvis, slik at det blir en del av hverdagen.

Skrevet

Enig med hun over. Ta én og én ting av gangen. Når den ene tingen har blitt en fast vane tar du neste ting.

Det kan være lurt å kjøpe noen bøker for inspirasjon. Det er jo slik at kunnskap gir motivasjon. Anbefaler Fedon Lindberg sine bøker.

Anonymous poster hash: bf22f...302

Skrevet

Jeg har slitt med å kutte ut godteri. Har derfor alltid noe "snack" tilgjengelig når jeg ble fysen i starten. Skyr, eple, nøtter, banan osv.

Bytt ut brød med knekkebrød og havregryn.

Drikk hovedsakelig vann, litt melk og juice er greit av og til.

Vær fysisk aktiv.

Fyll opp middagstallerken med mer grønnsaker. Spis salat til feks pizza og lasagne.

Anonymous poster hash: fb36a...3d0

Skrevet

Jeg er ikke flink på livstilsendringer, men skulle bare tipse deg om å sette en mugge med vann og sitronbiter i, når du er fysen så drikker du det.

Anonymous poster hash: acc35...46a
Skrevet

Signerer Jallow.

Jeg startet med å kutte ut all kaloriholdig drikke. Drikker nå kun vann, kaffe og te. En sjelden gang et lite glass juice.

Så begynte jeg med planlegging av måltider. Handler en gang pr uke.

Byttet ut brød med knekkebrød.

Spiser eggerøre til lunsj.

Rene produkter til middag. Hender seg at det sniker seg inn en Toro i ny og ne, men det er så sjeldent at det har ingen betydning.

Istedetfor kveldsmat lager jeg en smoothie.

Godteri kun en gang i uken. Og ikke store mengder.

Når kostholdet var på plass startet jeg med treningen.

Nå er jeg avhengig av å trene minst 3 ganger pr uke. For et år siden var jeg den største latslusken i fylket :P

Har på 1,5 år gått ned 35kg. Har ikke ofret noe egentlig. Spiser normalt, men mindre mengder. Og kuttet ut potet, pasta og brød.

Anonymous poster hash: 0ce5d...800

Skrevet

Og ett tips jeg liker veldig godt; ikke NEKT deg noe, men spis med måte. Har du lyst på sjokolade, kjøp en pitteliten sjokolade. Har du lyst på pizza, lag deg pizza, men prøve å lage det sunnere.

Spis mindre porsjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...