Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Jeg er litt redd for at babyen min kan ha cp. Han er snart 4 mnd og klarer å gripe mye bedre med ene hånda. Den andre er ofte, men ikke alltid, lukket. Han ligger på magen slik han skal, og smiler og ler som normalt. Men dette med at han har en forskjell på hendene bekymrer meg. Han er litt i risikogruppen for CP. Noen med erfaring enten med CP eller friske barn som har hatt samme problem uten at det var CP? Anonymous poster hash: edaf8...d12
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Ingen?? Anonymous poster hash: edaf8...d12
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 CP kan vises mye på babyer, eller lite, avhengig av graden av CP. Det er helt umulig for oss på et forum å si Anonymous poster hash: 75ab1...93d
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 En alvorlig, fulminant CP kan man se relativt kjapt etter fødsel, men mildere former er slettes ikke så lett å se før de fyller året og senere. Jeg anbefaler at du får en fysioterapeut til å vurde barnet ditt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Som de andre sier her så kommer det an på graden av CP. Jeg har selv CP, men fikk ikke diagnosen før jeg var 11 år. Kontakt helsestasjonen og be om time hos fysioterapeut. Om det er CP så er det viktig med fysio tidlig. Gå på hjemmesiden til CP foreningen, der står det mye nyttig informasjon og de har et forum du kan spørre om CP.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Takk for svar. Får høre med fysio på helsestasjonen. Vet at det er ulike grader og er ikke ute etter en diagnose fra dere men setter stor pris på erfaringer rundt hvor mye man kunne se så tidlig og hvor ille det ble, og veldig gjerne også om noen har hatt mistanke men fått det avkreftet Anonymous poster hash: edaf8...d12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå