Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har ikke fått ammet siden lille var 5 dager, så jeg fullpumper. Jeg har nå fått en brystbetennelse og går på antibiotika. I går kom det "snerk" ut av det ene brystet når jeg pumpet, heldigvis gikk det ikke ned i flaska men lå i pumpedelen. I dag skjedde det samme. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne fortsette matingene som vanlig på tross av betennelse, men verket som kommer ut er jo så ekkelt! :/ Baby har også blitt veldig urolig med mageknip etter at jeg begynte på medisin, er dette vanlig? Flere som har matet baby på betent melk og antibiotika? Gikk mageknipen over etterhvert? Blir gal hvis han skal fortsette å hyle så mye ut uka -.-
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Huffameg, stakkars deg! Høres helt grusomt ut. Jeg har ikke opplevd det du beskriver, men det høres ikke noe særlig ut med den betente melka da! Har du mulighet til å gi Nan eller lignende i noen dager? Betegnelsen bør jo slippe ila kort tid i og med at du får antibiotika. Det er vel ikke så heldig for babyen å få i seg verken betent melk eller antibiotika. I alle tilfelle ville jeg gitt babyen probiotika, som du kan kjøpe i helsekost. Si at du skal ha en som er til babyer. Håper det gir seg snart. I mellomtiden ville jeg pumpa meg og kastet melken. God bedring og lykke til med lille. Klem:) Anonymous poster hash: 33f44...26c
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2014 Det er ikke helt kult nei :/ Vondt og ømt, ekkelt med verket og slitsomt med hylinga Er redd for mer magevondt hvis jeg bruker mme, men kanskje det går bra hvis jeg gir slik probiotika? Legen sa at jeg kunne amme/pumpe uten at det skadet baby, og hvis jeg hadde ammet hadde jo baby fått i seg "snerket" :/ æsj!!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Tror ikke baby skal få vondt i magen av MME, men det er sikkert ikke farlig å gi brystmelk heller, bare litt ufresht, kanskje. Gjør det du tror er best, det er din baby. Det blir bedre, litt sånn smågrusomt er det for de fleste i begynnelsen. Stå på, kjære deg, du er flink! Anonymous poster hash: 33f44...26c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Jeg råder deg til å bruke alle andre triks også i tillegg til pumpingen. Ta en ren bleie - fyll den med nesten så du brenner deg varmt vann og legg rundt brystet før du pumper/ammer. Deretter "masserer" du forsiktig kulene ut så du får med deg alt når du pumper. Bruk ullinnlegg gjerne med papirinnlegg innerst (synes jeg var mest praktisk for renslighetens skyld). Bruk varmeputer (f.eks. ammehjelpen sin, men det går fint å kjøpe på nille e.l.) Ikke ha dem rett på puppen, men ha et lag i mellom. Sov med bh og så varme bryst som mulig. Unngå trekk. Kjøp lecitin på helsekosten og doser jfr ammehjelpens anbefalinger. Hold deg unna meieriprodukter og rødt kjøtt en stund. For luftproblemer - bruk dr. brown flasker. Dersom du har tenkt til å få i gang ammingen etterhvert - vurder å bruke kopp i stedet for flaske før du har fått etablert ammingen. Jeg håper ikke litt startvansker får deg til å gi opp ammingen! Lykke til! Anonymous poster hash: b46e7...00d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Fortsett å pumpe men når det kommer snerk så kast det, baby skal helst ikke ha i seg den dritten. De kan fint die så lenge det ikke kommer ut guffe. Da hadde jeg heller gitt mme noen dager! Brystbetennelse er noe dritt! Så vondt:/(( god bedring! Anonymous poster hash: 80ca2...41e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 At baby får mageknip når du går på antibiotika er helt vanlig! Få i deg probiotika i tillegg og eller gi det til baby! Anonymous poster hash: 80ca2...41e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har også hatt brystbetennelse og fikk beskjed om at babyen helst ikke skulle ha melka om det var puss i den. Vil anbefale deg å ringe legevakta og sjekke! Føler med deg og sier som de andre her: pump, hold brystene varme og masser mot brystvorta. Varmeflaske/varmepute er supert! Varm godt opp før du pumper, da renner jo melka lettere. Hvis du får til å amme litt er jo det mer effektivt men selvfølgelig vondt som bare juling. Her hjalp det å tenke som under fødselen - positiv smerte! God bedring Anonymous poster hash: d29dd...582
mama_82 Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Prøv også lecithin kapsler forebyggende mot tette melkeganger for å unngå at du får dette igjen. Funket veldig bra for meg. 4 kapsler morgen og kveld i en uke, 4 morgen og 3 kveld i en uke, 2 morgen og 2 kveld i en uke og til slutt 1 morgen og 1 kveld i en uke. Riktig god bedring til deg håper du slipper dette flere ganger, er sabla vondt.
1. gang:) og engang til:) Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 Sil melka, da kan du fint gi den. Den beskjeden har jeg fått av lege og det står også på ammehjelpen sine sider
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2014 Takk for så mange gode tips 😃 blir helt rørt jeg! Vil helst få til amminga, å fullpumpe er tidkrevende og upraktisk! Men jeg kjenner at jeg ikke helt har trua siden det er baby som ikke får til å die skikkelig. Vi venter på at baby blir eldre og lærer seg å suge skikkelig. Magevondten er der fortsatt, men kun på kvelden nå, og pusset kommer ikke ned i melka, men holder seg i pumpedelen, så da gir jeg min melk så mye som mulig. Men jeg har måttet gi NAN et par ganger siden baby ble sulten av en skikkelig skrikerunde og jeg ikke hadde nok melk siden det var for kort tid siden sist pumping! Ungen spiser mer enn jeg klarer å produsere innimellom! Men som regel holder det med min melk 😄 Gleder meg til dette er over! Og skal ikke gi meg med pumpinga, vil helst gi min melk 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå