*Miss Marple* Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Etter selvpålagt innkjøpsstopp etter jul har jeg kjøpt meg dunkåpe (dyyyr), vinterstøveletter (på salg!), lue og votter. Nå sitter jeg og vifter med pekefingeren da jeg bare er et bittelite tastetrykk fra å få en stor pakke med masse deilige salgsvarer fra Sportmann. Det er jo så billig at man nesten ikke kan la være, ikke sant? Men så er det jo sånn at selv om det er salg og både 50 og 70 % så blir det jammen tusenlapper av det likevel. Så nå har jeg startet året med å innse at jeg nok har et snev av shopaholiker ikke den verste sorten avhengighet, det vet jeg, men siden jeg er hjemme i ulønnet permisjon en god stund til så er ikke mannen helt enig i alt vi MÅ ha. Tufsen! Men så mener jeg å ha lest at det første steget på veien til å få bukt med avhengighet er å innrømme det for seg selv. Og siden jeg har så fantastisk selvinnsikt så fortjener jeg ny jakke, cardigan, bukse og treningsklær, ikke sant? Det er jo halv pris, så egentlig tjener jeg masse penger ved å handle nå.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Ja, selvfølgelig! Det blir litt som hvis man spiser mørk sjokolade så går man i minus på kalorisiden. Det fikser man jo lett ved å spise tilsvarende hvit sjokolade etterpå. Lever etter det prinsippet hver dag og vips så får jeg to fine pakker i slutten av uka her
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Vi er flere i samme båt skjønner jeg... *sukkertungtmenscyberhandlekurveneblirfulle*
sug lut Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Jeg liker logikken din mens jeg venter på postmannen.
sug lut Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Og forresten, permisjon og sykmelding nøytraliserer innkjøp på akkurat samme måte som mørk sjokolade (minus) og hvit sjokolade (pluss) blir null.
Frenzia Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Og forresten, permisjon og sykmelding nøytraliserer innkjøp på akkurat samme måte som mørk sjokolade (minus) og hvit sjokolade (pluss) blir null. Den opplysningen der velger jeg å ta helt og holdent for god fisk, og blar meg herved gjennom den ene nettkatalogen etter den andre med god samvittighet... Takk!
Gjest Fru Banderas Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Også er det også slik at om du har gått ned to kilo må du kjøpe nye klær. Ikke fordi du med to kilo er mindre, men fordi du fortjener en premie. Har du ikke gått ned noe, må du også kjøpe, så du har noe å komme inn i "den dagen..." Og har du gått opp litt, eller egentlig bare stått helt stille, må du ha nye klær som trøst.
ms.Pond Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Så mye fine resonnementer her at jeg plutselig ikke har det spor dårlig samvittighet for å ha kjøpt meg nye spinningsko og en herje stor pakke med klær som er på vei i posten De som snakker om at posten har dårlige dager etter at internettet gjorde sitt inntog har tydeligvis ikke snøring på nettshopping.
Iiiiik Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Så mye fine resonnementer her at jeg plutselig ikke har det spor dårlig samvittighet for å ha kjøpt meg nye spinningsko og en herje stor pakke med klær som er på vei i posten De som snakker om at posten har dårlige dager etter at internettet gjorde sitt inntog har tydeligvis ikke snøring på nettshopping. Ha ha, det tenkte jeg også på da jeg på lørdag hentet to pakker på posten. Nummer 18 og 19 tror jeg siden begynnelsen av desember...
Musemorbr / Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har fått en katalogavhengighet jeg. Neida, ikke katalogshipping. Jeg har, i min sinnsyke gravidhjerne, fått totalt oppheng i duften av Ellos. Jepp. Jeg sniffer Elloskatalog mange ganger daglig. Deilige papirduften! Mye billigere avhengighet, om ikke annet.
Gjest Fru Banderas Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Men assa jeg bestilte halve lageret til Zalando i romjula en gang, og fikk mail for noen dager siden om at varene nå er sendt til meg, men har ikke mottatt noen pakkelapp i posten enda, er det normalt?
Musemorbr / Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Zalando er sykt trege. Bestilte en gang i god tid til farsdag, og opplevde at pakken tok nesten to uker mer enn de lovde. Sendte høflig og velformulert mail med spørsmål, og i stedet for å svare på noe ba de meg bare vente siden pakken var på vei. Uhøflig var de også. Har aldri handlet der etter det.
Natti11 Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Etter at jeg fikk lille frøken nå for 3 måneder siden har shoppingen tatt litt av. Jeg er ganske mye mindre en før graviditeten. Men under graviditeten shopper jeg nesten ikke til meg selv, så synes jeg har litt lov. Men kjøper vanvittig mye til datteren min som er litt unødvendig hun vokser jo ut av det etter tre uker
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Har ikke samme erfaring med Zalando, varene har kommet raskt. Fikk også god service den gangen jeg klarte å trippelkjøpe samme vare - de forstod at jeg hadde vært overivrig og fikset med en gang. Regner med at du får pakke i posten veldig snart. Har vel å merke ikke erfaring med den norske, da, så det kan jo hende at det er inkompetente ansatte i den norske avdelingen.
sug lut Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Akkurat nå er alle treige, venter på både Gudrun og Pomp de luxe og synes varene snart burde sendes.
*Miss Marple* Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 7. januar 2014 Godt å høre at jeg er i godt selskap Det er jo svært viktig at man gjør en innsats for å holde liv i landets postbud. Hva skulle vel post i butikk gjort om det ikke var for netthandelen. Det er jo begrenset for hvor mange strikkestrømper bestemor sender iløpet av et år, liksom. Så jeg klikket på gå til handlekurv med god samvittighet etter å ha fått så god støtte her inne. Og så får mini ny regndress sånn for alibiets skyld, for siden hun faktisk trenger det og den var på tilbud så hadde det vært for dumt å bare betale frakt og ekspedisjonsgebyr bare for den lille dressen. Ikke sant at det var både fornuftig og økonomisk tenkt??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå