Gå til innhold

Er vel mye som skal til for ikke å bestå på Vgs eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 0878a...db4
Skrevet

Ikke egentlig. Hvis man ikke leser, så er sjansen for å stryke like stor der som ellers.

Anonymous poster hash: 72eee...713

Skrevet

Nei, det skal ikke mye lesing til i de fleste fag, men noe kreves jo. Du kan ikke regne med å stå på eksamen om du ikke har lest pensum og jobbet litt med faget.

Anonymous poster hash: 1354d...b65

Skrevet

Kommer vel an på. Er man 16 år og kun opptatt av kjendiser og hår og solarium skal det vel godt gjøres å stå om man ikke pugger. Er man 35, samfunnsengasjert, belest og reflektert skal det vel godt gjøres å stryke. 

Skrevet

Eg strøyk på matte eksamen men hadde generelt dårlig karakter i det faget fordi jeg forsto ikke utrekningen å matte generelt pluss minus å gange å deling er greit men det er jo mye mer som er matte :( hadde i tillegg ein lærar som va veldig dyktig vis du kunne matte men jeg å flere i klassen kunne det ikke å det resulterte i at vi strøyk ca 5-6 stykk :(

Å strøyk og på sidemål eksamen men hadde eg tatt den i dag hadde eg hatt lettere for å skrive enn historie som eg skulle den gang. Dette er jo noen år siden.

Eg blei mobba gjennom hele barne og ungdomskulen som gjor at eg sleit med konsentrasjonen på vgs å nå når eg har blitt eldre vet eg bedre å har tatt opp igjen endel fag har fast jobb å lar ingen tråkke på meg igjen :)

Anonymous poster hash: b71b5...151

Skrevet

Kommer vel an på. Er man 16 år og kun opptatt av kjendiser og hår og solarium skal det vel godt gjøres å stå om man ikke pugger. Er man 35, samfunnsengasjert, belest og reflektert skal det vel godt gjøres å stryke.

Norsk og samfunnsfag kan du nok stå på bare ved å ha lest skjønnlitteratur og og aviser samt å være generelt interessert i verden rundt deg, men de færreste klarer matten eller for eksempel eksamener på elfag uten å ha lest spesielt om det.

Skrevet

Eg strøyk på matte eksamen men hadde generelt dårlig karakter i det faget fordi jeg forsto ikke utrekningen å matte generelt pluss minus å gange å deling er greit men det er jo mye mer som er matte :( hadde i tillegg ein lærar som va veldig dyktig vis du kunne matte men jeg å flere i klassen kunne det ikke å det resulterte i at vi strøyk ca 5-6 stykk :(

Å strøyk og på sidemål eksamen men hadde eg tatt den i dag hadde eg hatt lettere for å skrive enn historie som eg skulle den gang. Dette er jo noen år siden.

Eg blei mobba gjennom hele barne og ungdomskulen som gjor at eg sleit med konsentrasjonen på vgs å nå når eg har blitt eldre vet eg bedre å har tatt opp igjen endel fag har fast jobb å lar ingen tråkke på meg igjen :)Anonymous poster hash: b71b5...151

Dette skriver jeg ikke for å være ekkel, men om du har meldt deg opp til flere eksamener bør du få hjelp til å lære å uttrykke deg bedre skriftlig. Selv om du kan stoffet vil språket ditt lett trekke mye ned. Med litt aktiv jobbing for å forbedre skriveferdighetene dine vil du sansynlig vis gjøre det mye bedre i andre fag også. Det er frustrerende å få svake karakterer i andre fag om det er norsken du sliter med, men det går ann å gjøre noe med det.

Skrevet

Jeg kunne nok fort ha strøket på norsk og engelskeksamen om jeg skulle tatt eksamen i de fagene i dag.
På engelsk eksamen fikk vi noe om politikken i Storbritannia eller noe sånt. Norsk eksamen var det særemnet, "de 4 store" (Bjørnson, Lie, Kielland og Ibsen) også fikk jeg noe om Nasjonalismen eller noe sånt.

Men jeg er ikke en sånn allvitende person da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...