Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #26 Skrevet 6. januar 2014 Jeg ser at dere ser bak linjene og det beklager jeg. Min mor hadde tre jobber for og forsørge oss unga når hennes mann bare dro. Ser jo at man kanskje må Være der før man ser grunnen for at jeg skrev det jeg skrev. Hadde likt de kjendisene bedre at de gjorde slik jeg sa at de heler kunne donert de vekk. Men mye vil ha mer!!! Bare delte noen av mine tanker at jeg synes faktisk at det er feil og sponse de som har mye det var alt jeg vil si. HI Anonymous poster hash: 45d46...e9c Hvordan klarer du å se, at jeg ser bak linjene? Anonymous poster hash: c630a...c61
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #27 Skrevet 6. januar 2014 Å det forsvant et IKKE. Les mlm linjene mente jeg ,synes det bare blir veldig feil og sponse de som har mye enkelt og greit. Anonymous poster hash: 45d46...e9c
Clue Skrevet 6. januar 2014 #28 Skrevet 6. januar 2014 Har fulgt litt med på fotballfruen og dette er ikke kritikk mot henne men alle de som sender henne ting ( store kjeder som barnas hus osv) de sponser hu med det ene og andre selvfølgelig for og få flere kjøpere siden hu reklamerer for de. Men synes dette blir så feil, penger har hu det vet de synes heler de kan sponse de som FAKTISK TRENGER dette, vi merket godt når vi kjøpe bilstol ( vi var førstegangs og hadde grei nok økonomi , Men 4500 kr merkes) men tenk på de som er enda dårligere stilt enn det . Synes dette blir så feil, synes hu kunne gitt det videre eller noe, og at leverandører Bør tenke på de fattige og heler konsentrere seg om en eller 2 familier der en og sponse rike folk , bare en liten tanke. Anonymous poster hash: 45d46...e9c Sponsorer sponser de som kan dele merket deres videre, ved reklame på det. Du ser at skiløperne våre har sponsorer. Det er fordi de er i toppen, og fordi mange andre også vil ha deres merke på sine ski. De som er turgåere får ikke sponset ski til seg. Jeg går en skitur av og til og det er ingen sponsorer som er interessert i å sponse meg på det. Sånn er det også med sponsing til Fotballfrue og andre i samme situasjon. Dette er damer som andre damer følger i hele Norge, altså det betyr mersalg for de som sponser. Det betyr også at det ikke er noe mersalg i å sponse en hvermannsenmor, som ikke betyr mersalg for dem. En som kun har et nettverk bestående av noen venner, og ikke hele Norge, er ikke noen vits i å sponse.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #29 Skrevet 6. januar 2014 Dette var ment mot blogger ikke sport det er noe annet. Glem det , dette var vel egentlig bare ment som et lite hjertesukk fra meg ikke ment og skape diskusjon om ditt og datt . Synes bare det er litt feil enkelt og greit. Ferdig med det. Anonymous poster hash: 45d46...e9c
*Miss Marple* Skrevet 6. januar 2014 #30 Skrevet 6. januar 2014 Jeg ser at dere ser bak linjene og det beklager jeg. Min mor hadde tre jobber for og forsørge oss unga når hennes mann bare dro. Ser jo at man kanskje må Være der før man ser grunnen for at jeg skrev det jeg skrev. Hadde likt de kjendisene bedre at de gjorde slik jeg sa at de heler kunne donert de vekk. Men mye vil ha mer!!! Bare delte noen av mine tanker at jeg synes faktisk at det er feil og sponse de som har mye det var alt jeg vil si. HI Anonymous poster hash: 45d46...e9c Jeg skjønner intensjonen din, man trenger ikke å ha vært fattig for det, og tanken din er selvsagt veldig god. Men det er dessverre ikke sånn verden fungerer. Fotballfrue, Marit Bjørgen og Petter Nortug får gratis ting fra forskjellige leverandører fordi vi som forbrukere skal se at de bruker det merke og få lyst til å kjøpe det selv. Tror du Fotballfruen hadde fått flere ting av Barnas Hus eller hva det var om hun hadde gitt bort det hun skal reklamere for? Da gir hun jo inntrykk av at hun ikke liker varen og da blir det dårlig reklame. Mange av de store kjedene har egne velferdsprogrammer som også handler om å få goodwill fra oss som forbrukere, men det er en helt annen side av saken.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #31 Skrevet 6. januar 2014 Dette var ment mot blogger ikke sport det er noe annet. Glem det , dette var vel egentlig bare ment som et lite hjertesukk fra meg ikke ment og skape diskusjon om ditt og datt . Synes bare det er litt feil enkelt og greit. Ferdig med det. Anonymous poster hash: 45d46...e9c Hvorfor er det noen annet med sport? Er de ikke rike nok? Anonymous poster hash: d6273...195
Clue Skrevet 6. januar 2014 #32 Skrevet 6. januar 2014 Dette var ment mot blogger ikke sport det er noe annet. Glem det , dette var vel egentlig bare ment som et lite hjertesukk fra meg ikke ment og skape diskusjon om ditt og datt . Synes bare det er litt feil enkelt og greit. Ferdig med det. Anonymous poster hash: 45d46...e9c Toppbloggere og sport er det samme når det gjelder sponsing, selv om det ikke er det i ditt hode.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #33 Skrevet 6. januar 2014 Dette går av reklamebudsjettet til firmaene, og hadde de ikke gitt de produktene til fotballfrua så hun kunne reklamere for dem på bloggen hadde det blitt en annonse til i et ukeblad og ikke veldedighet. De fleste av disse store firmaene driver forresten også veldedighet, de gir gjerne penger til et eller annet godt formål hvert eneste år. Fotballfruen får de ikke i den forstand du tror heller, hun får dem for å skrive om dem på bloggen, men de er en del av hennes lønn og hun må faktisk skatte av verdien på alle "gavene" hun får. Hun må altså oppgi dem som lønn og hun må jobbe for dem ved å bruke dem, skrive om dem og reklamere for dem, det er jobben hennes. Fotballfrua gir også vekk alle tingene når hun ikke bruker dem lenger, hun har skrevet om det flere ganger, hun gir til fretex og andre som samler inn for de som er dårlig stilt. Jeg skjønner jo tanken din, men det var ikke så veldig gjennomtenkt dette innlegget ditt. Anonymous poster hash: 0c951...5dc
MJ<3 Skrevet 6. januar 2014 #34 Skrevet 6. januar 2014 Du kan sammenligne det med reklame på TV. Aktørene betaler TV kanalene massevis av penger for å få litt reklametid der. Resultat: Mange som ser på, og mange som blir påvirket og kjøper produktet. Mange som er inne på Fotballfruen sin blogg daglig også. Ergo: samme resultat. De kunne valgt å betale for reklamen sin rett til fotballfrue, eller gi henne dette i form av produkter. Tipper hun får litt i gaver og litt i penger. Dette er jo jobben hennes, og ingen gir bort gratis reklameplass.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #35 Skrevet 6. januar 2014 1. De gir jo ikke ting for å være snille med folk, men som du skriver, som reklame og for å tjene penger selv. 2. Første barnestol til 4500 kr? Vi kjøpte maxi-cosi cabrio-fix med base, ny, til 2000,- Høres ut som du bør sjekke prisene litt før du handler. Anonymous poster hash: 126b3...b50
Altiboks Skrevet 6. januar 2014 #36 Skrevet 6. januar 2014 Kanskje hun gir det bort når hun er ferdig å bruke det?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #37 Skrevet 6. januar 2014 Hun hadde vel ikke hatt så god økonomi om hun ikke hadde sponsorer? Er jo ikke sånn at hun har annen inntekt, er det vel? Er jo heller ikke Man U, han spiller for den mannen hennes, er det vel? Er vel ikke en av de norske topp klubbene en gang? Er det? Desse tingene hun reklamerer for og pengene hun får er jo inntekten hennes. Har hun noe kvalifikasjoner? Anonymous poster hash: 9fd4a...520
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #38 Skrevet 6. januar 2014 1. De gir jo ikke ting for å være snille med folk, men som du skriver, som reklame og for å tjene penger selv.2. Første barnestol til 4500 kr? Vi kjøpte maxi-cosi cabrio-fix med base, ny, til 2000,- Høres ut som du bør sjekke prisene litt før du handler. Anonymous poster hash: 126b3...b50 Vi kjøpte stol til 3500 den gangen det var maxi c. De koster mindre nå en for 12 år siden. Nei vi kjøper ikke alltid det dyreste bestandig, det har vi ikke råd til. Men vi klarer oss. Ang sport så trener de daglig osv så synes det er litt annerledes en fotballfruen. Synes bare det er for dumt. Ja hu gav vekk kaffe maskin for en stund siden men det var jo fordi hu hadde en fra før. Har du penger kjøp ting selv synes jeg. Og hvis firma gir vekk ting til formål da burde det var enda bedre reklame. Anonymous poster hash: 45d46...e9c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #39 Skrevet 6. januar 2014 Hva gjør det noe da? Om de gir henne det? Spiller det noe rolle? Mye annet som skjer i verden... Anonymous poster hash: 1dfc1...d27
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #40 Skrevet 6. januar 2014 1. De gir jo ikke ting for å være snille med folk, men som du skriver, som reklame og for å tjene penger selv.2. Første barnestol til 4500 kr? Vi kjøpte maxi-cosi cabrio-fix med base, ny, til 2000,- Høres ut som du bør sjekke prisene litt før du handler. Anonymous poster hash: 126b3...b50 Vi kjøpte stol til 3500 den gangen det var maxi c. De koster mindre nå en for 12 år siden. Nei vi kjøper ikke alltid det dyreste bestandig, det har vi ikke råd til. Men vi klarer oss. Ang sport så trener de daglig osv så synes det er litt annerledes en fotballfruen. Synes bare det er for dumt. Ja hu gav vekk kaffe maskin for en stund siden men det var jo fordi hu hadde en fra før. Har du penger kjøp ting selv synes jeg. Og hvis firma gir vekk ting til formål da burde det var enda bedre reklame. Anonymous poster hash: 45d46...e9c Vel, fotballfruen jobber hver dag, flere timer enn hva som tilsvarer 100% med bloggen sin. Hva er forskjellen mellom sport og blogg i forhold til sponsing da? Det ville jo ikke være reklame om et firma gir vekk noe til noen som ingen vet hvem er. Hvordan skulle folk få vite hva som ble gitt vekk om det ikke var en kjent person? Det er reklame, akkurat det samme som om du hadde fått ett reklameblad i posten. Ingenting kjipt med det. Dersom du syns det er surt at du ikke har like mye penger som fotballfrue, så gjør noe med det da! Anonymous poster hash: 685cc...5dc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #41 Skrevet 6. januar 2014 Ser den har ikke noe problem med det , men da Bør de som har råd selv faktisk gi det videre eller noe synes jeg. Synes bare dette er trist vet at de blir gjort overalt, hadde nok kjøpt der hvis de hadde gitt til de som trenger det mer en at hu bruker den osv Anonymous poster hash: 45d46...e9c Caroline og mannen gir da masse videre, hun hadde et blogginnlegg om den omvendte julenisse i desember, hvor de gav ting til vanskeligstilte familier. Har du gjort det selv HI, altså gitt til noen som har dårligere råd enn deg? Anonymous poster hash: bc0cd...a2d
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. januar 2014 #42 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Det virker ikke som du vil skjønne eller skjønner hva dette dreier seg om, HI. Dette har ingenting med "sponsing" som i det å gi noen en gave fordi de trenger det å gjøre, som mange har prøvd å forklare, Det er ingen gave i det hele tatt, det er noe de sender ut for at hun skal reklamere for dem. Akkurat som om jeg drev med Tupperware eller hva som helst annet av ting jeg kunne selge hjemmenfra. Da ville jeg også fått de nye plastbollene gratis eller veldig billig, selv om jeg hadde 20 boller som kunne brukes til det samme fra før av. Jeg fikk dem ikke fordi de ville være snille med meg og ikke trodde jeg hadde råd til å kjøpe dem sjøl, men fordi produktene og det å vise dem fram er en del av jobben min. At fotballfrue ikke skulle ta det i mot er helt urimelig, like urimelig som at jeg skulle si til Tupperware at jeg ikke vil ha de nye bollene, gi dem til Frelsesarmeen i stede for... Ville ikke solgt mange nye boller da om jeg skulle gå rundt og vise fram noen gamle. Og jo, det er to sider av samme sak. Endret 6. januar 2014 av ronja røverdatter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå