Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på time hos fertilitetsklinikken, legen var hyggelig og rolig fyr og følte han hadde tid til oss. Han mente vi hadde gode sjanser og trodde vi skulle få det til. Så det var bra :) . Men er likevel skikkelig skuffet for får ikke uttak før i midten av mars! Han ville jeg skulle gå på nesespray og får ikke startet m det før mot neste syklus igjen som ikke er før i slutten av febr. Jeg trodde de hadde sluttet m spray i det private og kunne begynne rett på sprøyter, og at man ikke måtte vente 2 sykluser før man kunne forsøke igjen, til og med riksen har jo gått vekk ifra det! Sukk .. Det er sååååå lenge til mars!! Heldigvis bare 2 uker på spray da og ikke 3-5 uker som jeg har måttet gjøre i det offentlige. Men likevel, ble så skuffa over å måtte vente så lenge, kunne vi ikke bare begynt m spray denne syklusen da.. Trodde de private ikke var sånn at man måtte vente så mange sykluser før man kunne starte på nytt forsøk.. Dere som går/har gått privat, hvor lenge må dere vente mellom hvert forsøk og går dere på spray?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144109582-privat-ventetid-og-spray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte vente 2 sykluser privat, starte med sprøyter på syklus 3, men det var pga sommerferie.

Jeg hadde kort regime begge mine private forsøk, men pga for få egg sa legene at de ville vurdere å sette meg på spray først hvis vi skulle gå for et forsøk til privat. Jeg må på spray før neste forsøk (offentlig).

Har du hatt spray tidligere? Hvor mange egg har du modnet?

Takk for svar :) ble så frustrert at jeg ringte til en annen klinikk, og de sa det var individuelt hva de gjør. Så snakket jeg m fertilitetssenteret og de sa at de mente det var best for kroppen nå, så får vi diskutere om å kjøre rett på v et eventuelt forsøk Nr 2. Så får bare stille meg inn på at det er det beste å gjøre og få kroppen i tipp/topp stand ;) . Har jo gått på hormoner i hver syklus siden august, så sikkert lurt, selvom det er frustrerende. Jeg har gått på spray de andre offentlige forsøkene, fått ut bra m egg, mellom 11-13, men ikke så bra befruktningsrate mellom 3-6, og ingen på frys. Ble gravid første forsøket men mistet. Håper 4 forsøket gjør susen nå!hvilken privat klinikk gikk du på? Når skal du begynne igjen?

Da kan det være du settes på spray siden du ikke har fått noen på frys.

Jeg var på Aleris (nå Fertilitetssenteret), og er på Riksen nå. Begynner med sprat rundt 22. januar. Er veldig spent på den! Har hørt om at mange får litt bivirkninger. Hadde du mye bivirkninger av spray? :)

Deilig å snart endelig være igang igjen, da blir dagene litt greiere. Håper sprayen er det som skal til hos deg :). Ja kanskje det er derfor de satte meg på spray? De velger nok det beste opplegget for meg, men hadde bare litt feil forventninger til privat og ble så lei meg, fremdeles kjip å vente til mars, men har stilt meg inn på det nå. Jeg fikk nesten ingen bivirkninger av sprayen, tror det går greit for de fleste :) Holdt på m spraying i 5 uker før jeg startet m sprøyter siste forsøket pga utsettelse og kapasitet. Fikk hetetokter på kveldene etter ca 2 uker m spraying og fortere hodepine,hvis jeg stresset litt kom den m en gang. Men det var det eneste.

Det er alltid kjipt når man ting ikke blir som man planlegger. Men du får kose deg så mye du kan og gjøre noe som får ventetiden til å litt fortere, så er det plutselig mars :)

Jeg får hamstre inn paracet, så er jeg klar for hodepine ihvertfall. Kanskje kjøpe sånn liten elektrisk vifte, så kanskje man tar knekken på de værste hetetoktene ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...