Gå til innhold

Hjelp. Høyspentledninger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi kjøpte huset forr ca ett år siden tenkte jeg ikke over at det gikk høyspentledninger rett på oversiden av huset. Vi snakker mindre enn ti meter opp til stolpen. Dette er små master, ser ut som telefonledninger. Begynte plutselig å tenke over det og lese litt og ble selvfølgelig skremt. Men når man snakker om å bo med høyspent er vell det disse store er det ilke? Er det noen som vet om slike på bildet er like ille?

Og vær så snill og ikke skrem meg mer enm nødvendig her!!

Anonymous poster hash: 1efe8...c12

post-42-1002870_thumb.jpg

Skrevet

Mener du kan gå inn på sidene til statens strålevern og sjekke stråling i ditt området. Men tviler på at disse er så skadelige.

Skrevet

Mener du kan gå inn på sidene til statens strålevern og sjekke stråling i ditt området. Men tviler på at disse er så skadelige.

Takk. Skal sjekke.

Skrevet

Hei. Vi hadde en som var hos oss og målte spenningen med instrumenter. Vi bodde i nærheten av høyspend"bu". Men den strålte ikke, sikkert godt jordet (eller noe ;) ). Men uansett, han fant vannåre, og up-lighten vår strålte noe veldig. Vi hadde ikke flatskjerm -noe vi fort byttet til etter han målte + den trådløse radioen med sengen var helt forferdelig :( 

Når min manns mobiltelefon ringte gikk måleinstrumentet så høyt det ikke kunne måle!!!! Ekkelt! 

Vi kjøpte noen overmadrasser til sengene, det er jo der vi tilbringer mesteparten av tiden vår. 

Hadde ville målt var jeg deg. 

Skrevet

Statens stråleerntilsyn har MYE høyere lovlighetsgrenser for strålign enn noen andre land i Europa (sa han som målte hos oss). De sier høyspentledninger stråler så lite at det ikke er noe å bry seg om. 

Skrevet

Når vi kjøpte huset forr ca ett år siden tenkte jeg ikke over at det gikk høyspentledninger rett på oversiden av huset. Vi snakker mindre enn ti meter opp til stolpen. Dette er små master, ser ut som telefonledninger. Begynte plutselig å tenke over det og lese litt og ble selvfølgelig skremt. Men når man snakker om å bo med høyspent er vell det disse store er det ilke? Er det noen som vet om slike på bildet er like ille?

Og vær så snill og ikke skrem meg mer enm nødvendig her!!

Nå så ikke disse så ille ut.. men du kan sikkert få sjekket det opp med den lokale strømleverandøren. Selv ville jeg aldri kjøpt hus i nærheten av høyspent master og hadde flyttet om det kom opp.

Anonymous poster hash: 1bf42...5b5

Skrevet

Hei. Vi hadde en som var hos oss og målte spenningen med instrumenter. Vi bodde i nærheten av høyspend"bu". Men den strålte ikke, sikkert godt jordet (eller noe ;) ). Men uansett, han fant vannåre, og up-lighten vår strålte noe veldig. Vi hadde ikke flatskjerm -noe vi fort byttet til etter han målte + den trådløse radioen med sengen var helt forferdelig :(

Når min manns mobiltelefon ringte gikk måleinstrumentet så høyt det ikke kunne måle!!!! Ekkelt! 

Vi kjøpte noen overmadrasser til sengene, det er jo der vi tilbringer mesteparten av tiden vår. 

Hadde ville målt var jeg deg. 

Tusen takk for svar.

Jeg skal ringe i morgen å høre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...