Gå til innhold

Jeg skal i gang med førerkortet nå. Men jeg har så dårlig følelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 og har aldri følt noe stort behov for det før. Men nå flytter vi lengre ut på landet og behovet for bil og lappen melder seg for meg.

Jeg er redd for at siden jeg har utsatt det en stund så kommer det til å bli vanskeligere å hoppe i det hvis dere skjønner. Alt virker så vanskelig og jeg er redd for å bli en fare i trafikken.

Bare reglene for vikeplikt gjør meg forvirret og oppgitt. Tenk hvis jeg er for dum til å kjøre? Jeg er jo ikke dum, jeg vet jo det, har universitetsgrad og klarer meg fint i livet, men kanskje akkurat i trafikksituasjoner er jeg for dum?

Uff. Hater denne følelsen. Og enda verre blir det jo om jeg er så uheldig å kjøre med en sur og kjeftete trafikklærer. Jeg blir lett stresset av sånne mennesker.

Prøver å trøste meg med at det finnes mange med lappen som aldri burde hatt den og at det går greit for meg om prioriterer dette, leser mye og øvelseskjører ofte. Men det hjelper egentlig ikke veldig på :/

Huff. Et lite hjertesukk fra meg i dag..

Forresten,har noen tips til gode trafikkskoler og -lærere i Stavanger tar jeg imot tips med stor takk :)

Anonymous poster hash: 09a32...047
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært der og er der, er faktisk 36. Samme grunn som deg, må ha pga flytting. Er igang men er redd jeg er for dum jeg og hehe. Må bare hoppe i det. Jeg synes motorvei er verst , ikke vanlig kjøring. Hater kjøre fort :(

Anonymous poster hash: 8f248...1d5

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bestemor tok sertifikatet i 1987,det gikk strålende ;-) du fikser dette!

Skrevet

Jeg var også der... "dette klarer jeg aldri, altfor mye å holde styr på, er jeg for dum.." osv. Men så fikk jeg et spark bak i sommer, hadde min første kjøretime i slutten av august og 2 mnd senere sto jeg der med lappen i hånda! :D Det ble mye øvelskjøring privat da, med ungene bak og mannen foran :) Jeg var 30, og med 3 barn var det også på tide ;) Det kommer til å gå så fint, selv om det kanskje ikke føles sånn nå :) Jeg var grusomt redd og nervøs og følte at dette kom ikke til å gå de første ukene jeg kjørte, men det gjorde det :)

Masse lykke til! :)

Skrevet (endret)

Så bra du har tenkt å ta førerkortet!!

Kjenner til alle redslene og tankene du har.. Tok selv ikke førerkortet før jeg var nesten 30 år gammel.

Du kommer ikke til å bli en fare for trafikken.. Kjørelæreren vil lære deg alle tingene du trenger å vite og veilede deg underveis. Det er han som har ansvaret, ikke du, og han slipper deg garantert ikke ut på veien før du har teken på det grunnleggende.

Mitt tips til deg er å bare kjøre på til du sitter der med lappen.. Ikke ta pauser eller utsett fordi du kanskje har en litt vanskelig kjøretime, da er det så alt for vanskelig å sette igang igjen.

Selv tok jeg lappen da jeg fant ut jeg var gravid. Nektet å skulle være avhengig av buss.. Og det er et av de beste valgene jeg noensinne har tatt! Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte meg uten lappen.. Begynte i august og var ferdig i slutten av september, to uker før termin. Da kjørte jeg temmelig intensivt med hyppige kjøretimer.

Ha tro på deg selv og tenk positivt! Og tenk hvor stolt du kommer til å bli når du har fullført! Ubeskrivelig følelse man får på sin første biltur helt alene.. Lykke til!!!! You can do it! :)

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Har vært der og er der, er faktisk 36. Samme grunn som deg, må ha pga flytting. Er igang men er redd jeg er for dum jeg og hehe. Må bare hoppe i det. Jeg synes motorvei er verst , ikke vanlig kjøring. Hater kjøre fort :(

Anonymous poster hash: 8f248...1d5

Jeg også! 80 og 90 høres så brutalt mye ut. Kanskje vi blir en fare i trafikken ved å kjøre for SAKTE :P

HI

Anonymous poster hash: 09a32...047

Skrevet

Samme her. Har akkurat begynt. Er 23, og har tatt buss med lillegutt hittil. Utrolig tungvindt og jeg gleder meg så uendelig til jeg får lappen. Bilen står allerede parkert i garasjen, så dette håper jeg går fort. Men jeg er livredd andre biler på veien, så redd for å krasje.. Uff, håper det går over. Trafikklæreren min sier at de farligste trafikantene er de som er redde for å kjøre.. 

Anonymous poster hash: a6fad...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...