Gå til innhold

Når gjør dere hva, i forhold til fødsel og forberedelser? :)

Anbefalte innlegg

Er 34+0 i dag, og føler jeg har all verden med tid..

Har begynt å tenke på fødebagen, men ikke pakket. Klær fra lillesøster er hentet ned fra loftet, men ikke vasket. Ingen møbler er skrudd opp og ikke funnet frem noe av utstyr osv. Har ikke kjøpt inn stelleprodukter osv..

Leser overalt på blogger og forum om alt som er klart leeenge før hos andre. Gikk nesten to uker over termin forrige gang, så er kanskje derfor jeg tar ting med ro? I tillegg til at man gjerne er litt mer avslappet med nr 2? :)

Men lurer på hva andre har gjort klart og hva er "normalen"?

Føler igrunn mer for å få vasket ned huset og gjort det klart, det kommer ikke til å bli til sånt første tiden vil jeg tro :P Jeg er 100% sykemeldt nå, pga bekkenløsning, men er en utålmodig sjel og det å ligge på sofaen i 6 uker ser jeg på som et mareritt :)

Fortsetter under...

Her er nesten alt klart… Møbler skrudd opp og bagen er pakket! har ikke vasket alle babyklærne enda, heller ikke organisert skuffene i stellekommoden.

Jeg er for øvrig 34+5  idag!!

Dette er mitt 3 barn. Jeg fikk ved barn nr to erfare at man aldri kan vite hva som ligger i morgendagen og at det er greit å være ute i god tid.

Jeg fikk da helt plutselig svangerskapsforgiftning to uker før termin, det var ikke snakk om å få reise hjem på noe perm eller noe, gjett om jeg var glad for at alt var klart der hjemme da :)

Hmm.. Da må jeg vel begynne snart høres det ut som :P Forrige gang var alt klart lenge før, nesten sånn at jeg måtte vaske opp igjen sengeklærne fordi de ble støvete :) 

Tenker jeg begynner i morgen så smått med litt klesvask :)

Jeg er 32+3 nå og tenkte jeg skulle vente i noen uker til.. Er førstegangs og fortsatt veldig redd for at noe skal skje med nurket..

Hysterisk..ja.. :)

Anonymous poster hash: 6cab7...6dc

Jeg begynte i helgen, 37 uker på vei. Synes det er greit, om ikke absolutt alt er klart så kan mannen gjøre litt og babyen trenger ikke såååå mye med det samme en kommer hjem.. Men om det hjelper på sinnsro, så er det jo greit å bare gjøre ting klart :)

Annonse

Er 37 uker her, venter barn nr to. Forrige gang var jeg vel ferdig på denne tiden, hadde bakt ferdig barselbaksten også - og den ble spist opp av kun meg selv siden jeg måtte venter ekstra to uker etter termin :fnise:  Denne gangen har jeg en annen ro over meg, og har så smått begynt nå når jeg gikk ut i permisjon. Føler jeg har uendelig med tid, men blir innimellom litt stresset for at ikke alt er på plass. Prøver vel helst å bruke energien på tre-åringen min før han "ufrivillig" må dele på oppmerksomheten :-)

Er 37 uker i dag, sprinkelsengen har vært oppe noen uker, begynt å vaske babyklær de siste dagene.. Har alt av utstyr fra to tidligere barn, bortsett fra at vi trenger ny vogn.. Burde kanskje kjøpe en snart ;)

Termin 1.februar, er 30 år, gift og har ett barn på 2 år fra før. Gleder meg til å treffe babyen selvfølgelig, samt å få tilbake kroppen min. Gruer meg til overgangen fra ett til to barn, tror den kan bli ganske tøff.

Termin midt i februar med tvillingar. Starta innkjøp og fixing og vasking i romjula. Har ikkje alt, spesielt kle, men tenker at det fixar vi etterpå når vi veit kva vi treng til 2 små...

Pakka bag i forrgårs på oppfordring frå mannen:)

Annonse

32+4, ferdig med det meste av innkjøp, mangler vogn+bilstol, det skal kjøpes denne mnd, og noe småtterier som kommer på plass litt etterhvert. Holder på med klesvasken nå, pga bekkenløsning og hender som sovner/verker, og lite søvn, så tar ting tid. Kjenner jeg er glad for at jeg har gjort fra meg mesteparten av innkjøpene, kjøpesentertrakking er uaktuelt nå! Begynner så smått å forberede fødebag nå, bedre føre var enn ettersnar! ;)

Fra tredje måned begynte vi å anskaffe utstyr litt etter litt. Nå i åttende måned har vi så og si alt! Og fy søren så glad jeg er for at vi gjorde det på den måten. Vi har spart masse penger ved å skaffe ting brukt, og nå hadde jeg ikke hatt særlig overskudd til å begynne anskaffe det man trenger. Det blir fort mye småting og utstyr til stell, soving, tur, mating og kosestunder! Deilig å ha det klart :-)

Soverom til gutten eller jenta har vi ikke ordnet. Får en egen sovekrok på vårt rom. Men ungen skal inn på eget rom så fort det føles riktig, så vi fikser det da ;-) Og det er max innen ett år!

33+0

Har alt bortsett fra stellebord :) Er veldig glad vi begynte tidlig, for det er ikke så stas og gå å trakke i butikker lenger. Skal på en siste shoppingtur i helgen til Stockholm, så etter det gidder jeg ikke mer handling før babyen er kommet ;)

Har ikke pakket noe bag ennå heller, vet ikke når jeg skal begynne på det.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...