Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Vil handle på www.zancasonne.dk, men de sender ikke til Norge. Det står på siden at de ikke sender til land utenfor EU, men når jeg sendte dem mail fikk jeg beskjed om at de dessverre ikke sender til Norge. Er ikke det litt rart? Ser de sender til Sverige. Hva er forskjellen på Norge og Sverige?? Anonymous poster hash: 7e012...d4c
Modesty Blaise. Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Ehhh, at Sverige er medlem av EU, og det er ikke Norge...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Norge er ikke medlem av EU, det er Sverige... Anonymous poster hash: 5f9f6...2cc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Ehhh, at Sverige er medlem av EU, og det er ikke Norge... Jepp. Dette burde du vite, HI... Anonymous poster hash: bbc60...183
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Ehhh, at Sverige er medlem av EU, og det er ikke Norge... Jepp. Dette burde du vite, HI... Anonymous poster hash: bbc60...183 Ja, jeg vet selvfølgelig det. Men skjønner likevel ikke forskjellen på Sverige og Norge. Er det bare for å være kjipe mot dem som ikke er med i EU? Vi er jo på en måte naboer da... HI Anonymous poster hash: 7e012...d4c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Ehhh, at Sverige er medlem av EU, og det er ikke Norge... Jepp. Dette burde du vite, HI... Anonymous poster hash: bbc60...183 Ja, jeg vet selvfølgelig det. Men skjønner likevel ikke forskjellen på Sverige og Norge. Er det bare for å være kjipe mot dem som ikke er med i EU? Vi er jo på en måte naboer da... HI Anonymous poster hash: 7e012...d4c Det har selvsagt med tollregler, momsregler, gebyrer og slikt å gjøre. Det er fri handel mellom EU-land, det er det ikke hvis de sender ut av EU. Så kan man også si st det er du som betaler tollen, men det påløper gebyrer og merarbeid for firmaet også. Anonymous poster hash: bbc60...183
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Ehhh, at Sverige er medlem av EU, og det er ikke Norge... Jepp. Dette burde du vite, HI... Anonymous poster hash: bbc60...183 Ja, jeg vet selvfølgelig det. Men skjønner likevel ikke forskjellen på Sverige og Norge. Er det bare for å være kjipe mot dem som ikke er med i EU? Vi er jo på en måte naboer da... HI Anonymous poster hash: 7e012...d4c Det har selvsagt med tollregler, momsregler, gebyrer og slikt å gjøre. Det er fri handel mellom EU-land, det er det ikke hvis de sender ut av EU. Så kan man også si st det er du som betaler tollen, men det påløper gebyrer og merarbeid for firmaet også. Anonymous poster hash: bbc60...183 Ok, takk for svar. Da vet jeg grunnen. :-) HI Anonymous poster hash: 7e012...d4c
Modesty Blaise. Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Ehhh, at Sverige er medlem av EU, og det er ikke Norge... Jepp. Dette burde du vite, HI... Anonymous poster hash: bbc60...183 Ja, jeg vet selvfølgelig det. Men skjønner likevel ikke forskjellen på Sverige og Norge. Er det bare for å være kjipe mot dem som ikke er med i EU? Vi er jo på en måte naboer da... HI Anonymous poster hash: 7e012...d4c Ja, det er bare for å være kjipe... Eller så kan du lese deg kjapt opp om tollsatser innenfor EU, og det felles samarbeidet de har der. Norge har helt andre satser / rutiner for toll og mva på en vare. Ved å kun sende varer til innenfor EU så medfører ikke dette noe ekstra arbeid for denne butikken. Det er veldig mange nettbutikker som kun sender innenfor EU.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå