Gå til innhold

Hjelp ang. barnevogn. Trenger 3 åringer vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på 2 1/2 år og venter nr 2 om 5 mnd. Har fått tilbud om å kjøpe en søskenvogn av noen vi kjenner til en billig penge. Men er det egentlig nødvendig?
Pr. i dag sitter barnet vårt en del i vogn når vi er på kjøpesenter og i byen. Sover fortsatt i vogn i barnehagen.

Hva har dere andre gjort med 3 åringene og mindre søsken?

Anonymous poster hash: e9874...183
Skrevet

Vår eldste var litt over 2 år da andremann ble født, men vi kjøpte ikke søskenvogn. Kjøpte søskenbrett, men hun er av typen som liker å gå selv, i tillegg hadde hun sluttet å sove på dagtid. Vi hadde derfor ikke behovet.

Men hvis du feks triller til barnehagen osv kan jeg forstå at søskenvogn er kjekt å ha.

Skrevet

Nei. Hadde ikke kjøpt søsken vogn til en 3 åring. Har hatt søskenvogn selv og den sluttet vi å bruke før han var 3 år. Hadde heller gått for søsken brett da. 

Anonymous poster hash: d0411...8a1
Skrevet

Kommer an på hvordan deres hverdag er og på barnet.

Vi har 2 år og 8 mnd mellom våre og har kun hatt søskenbrett. De første månedene lånte storesøster vogna til dagsoving i helgene, mens lillebror sov i vognbagen. Men det var kun en kort periode. Kanskje med unntak av dager som 17. mai, trenger en treåring ikke vogn.

Anonymous poster hash: f94f4...7a3

Skrevet

Nei, vi trengte ikke søskenvogn.

2,5 år mellom de to eldste barna og da satt ikke storebror i vogn lenger, hadde søskenbrett da.

21 mnd mellom de to yngste og vi trengte ikke søskenvogn da heller. Hadde søskenbrett også hadde vi en liten trille som vi brukte på ferie, 17.mai o.l. dager som det ble mye trasking, da var vi jo to foreldre og lettere med to små vogner enn en stor dobbelvogn.

Anonymous poster hash: 13b23...0b5
Skrevet

Jeg tenker at barnet trenger vogn nå, men om nesten 1/2 år er vet jeg selvfølgelig ikke. Kanskje jeg skal droppe å kjøpe denne vogna vi er blitt tilbudt, og heller kjøpe en brukt om det skulle vise seg at vi har behov for det.

Skrevet

Har ikkje søskenvogn, er 20 mnd mellom mine. Men vurderar søskenbrett, slik at eg kan trille når eg hentar i bhg utan å vere hjelpelaus om eldste plutselig ikkje vil gå.

Skrevet

Jeg tenker at barnet trenger vogn nå, men om nesten 1/2 år er vet jeg selvfølgelig ikke. Kanskje jeg skal droppe å kjøpe denne vogna vi er blitt tilbudt, og heller kjøpe en brukt om det skulle vise seg at vi har behov for det.

En brukt vogn til en grei pris får du alltids tak i, så jeg ville ventet og sett adm behovet når det nærmer seg eller evt også etter fødsel.

Anonymous poster hash: 4c75f...af5

Skrevet

Om du trenger vogn eller ikke kommer an på barnet og hverdagen deres. Da min yngste ble født var storebror 2 1/2 år. Vi fulgte eldste til og fra skolen hver dag og gikk ellers mye rundt. Jeg brukte søskenvogn i ett år og hadde aldri klart meg uten. Han nektet å gå, og iallefall der vi skulle. Mange ganger måtte jeg bare binde han fast i vogna for i det hele tatt å komme noe sted. Prøvde søskenbrett i starten, men måtte kjøpe vogn.

Tror jeg ville droppet å kjøpe nå om jeg vag deg, og sett det litt an.

Anonymous poster hash: 08aa9...a18

Skrevet

2,5 mellom våre også, og vi trengte søskenvogn. Eldstemann trengte fortsatt en del søvn på travle dager, og ble fort sliten. I tillegg va den gull verdt når vi var bortreist, for da vardet bare å legge eldste i vogna om hun trengte det. Den er også mye brukt i byen og i store folkemengder der eldstemann hadde en tendens til å stikke av og gjemme seg..

Slik det høres ut for meg, det størsten fortsatt sover en del, så ville g absolutt kjøpt søskenvogn.

Skrevet

Det kommer an på deres behov. Jeg kjøpte søskenvogn da jeg fikk nummer to. Den er ikke mye brukt, men jeg angrer ikke. Den var absolutt nødvendig når jeg først trengte den. To år mellom barna. Og eldste var redd søskenbrett og liker ikke å gå. Bruker den fortsatt om vi går til barnehagen og butikken. Eldste er nå 3,5 år. I begynnelsen var det greit å ha et sted å sette toåringen med seler slik at han ikke forsvant da jeg ammet yngste. Ellers syns jeg det har vært greit å ha da jeg har hatt med barna mye ut alene. Praktisk, men som sagt ikke så mye brukt til den prisen jeg betalte. Jeg kjøpte ny, anbefaler å kjøpe brukt.

Anonymous poster hash: f6e29...a2e

Skrevet

2 år og 3 mnd mellom mine og vogna ble mye brukt! Jeg har gått mye tur, og eldste sov på dagtid når minste kom. Veldig praktisk å samkjøre litt søvn i vognen :) ble mindre brukt etter største sluttet å sove. Jeg ville sett det litt an enn så lenge.

Anonymous poster hash: 3fb9d...1bb

Skrevet

2,5 år mellom mine og vi brukte søskenvogn mye det første halve året etter at nr2 ble født. Grunnen var henting og levering i barnehage (litt for langt å gå for eldste) og trilleturer ellers. Du må se an ditt behov...

Skrevet

Prøv søskenbrett, når ditt barn blir storesøsken blir det mer stas og da vil nok ikke barnet sitte i vogn, det finnes svert lite voener som er beregnet foe bebi + 3 pring . blir trangt og lite plass til føttene.

Anonymous poster hash: 83c8c...d85
Skrevet

Nei, ville ikke kjøpt søskenvogn nå, vent og se om du trenger det om et halvt år...

Anonymous poster hash: 80dac...46a
Skrevet

Ville også ventet m vogn, men det spørs jo på deres behov. Vi brukte av og til begge vognene (trille og bagvogn) hvis vi skulle gå langt og var hele familien. Ellers pleide vi ikke å gå så langt at ikke toåringen orket det, så det var aldri noe stort behov for oss.

Brett er sikkert lurt. Vogna vår passer nesten ikke til noen brett, så vi kjøpte aldri det heller, vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...