Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Jeg mister sexlysten av hormonspiral, hvilke alternativer bør jeg prøve? Vil ikke ha kobberspiral da den ikke hindrer egget å bli befruktet, bare frastøter det befruktede egget. Det blir for meg, som å ta abort. Anonymous poster hash: 45903...03c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Jeg skulle gjerne visst selv, for jeg tåler ingen hormonell prevensjon, får null sexlyst (slik sett veldig effektivt) og andre bivirkninger. Her er det kondom som gjelder frem til vi er sikre på at vi er ferdig med barn. Når den tiden kommer vil jeg sterilisere meg. Anonymous poster hash: 0c35a...851
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Kobberet i spiralen dreper også sædcellene, og det er vel omdiskutert om kobberspiralen regnes som "abortmiddel" eller ikke. http://en.wikipedia.org/wiki/IUD_with_copper (Ja, jeg vet det er Wikipedia og ikke en "skikkelig" kilde, men du får følge kildelinkene). Når det er sagt, hvor viktig det er for deg er det bare du som kan bestemme Alternativene for deg vil være p-stav (som nok også vil gi deg redusert sexlyst, hvis hormonspiral gjør det), p-ring, pessar (som er ganske vanskelig å få tak i, så vidt jeg har skjønt), og kondom. Anonymous poster hash: f36f6...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå