Gå til innhold

Er det vanlig med HØY feber ved omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen vår har vært i fin form i hele dag, men våknet for en time siden og hadde kastet opp. kjente på han og han var veldig varm. Målte feberen til 40,0. Ga han en panodil stikkpille og litt vann og la meg på madrass inne hos han. Spurte han en halvtime etter at han hadde fått panodil om han var kvalm eller hadde vondt noe sted, men det hadde han ikke. Ikke kvalm, ikke vondt i magen, ikke vondt i hodet. Spurte om han følte seg helt fin igjen og det mente han bestemt at han gjorde. vært litt forkjøla de siste dagene med litt hoste bare.

Vet det går omgangssyke rundt omkring nå, men er vel ikke vanlig å få så høy feber?

Anonymous poster hash: 5b2de...9f2

Skrevet

Jeg bruker å få det, men jeg vet ikke om det er vanlig? Jeg tror det?

Anonymous poster hash: 7abfc...fcc

Skrevet

Men det er bra at du er sammen med ham :) spesielt når du ikke vet hva det er enda. Har han noen utslett? Stiv nakke?

Skrevet

Ikke noe utslett eller stiv nakke. :) Men det trenger man heller ikke ha OM det skulle vært noe så ille som hjernehinnebetennelse. Influensa følelse og hodepine er derimot vanlig, men vondt i hodet hadde han ikke sa han.

Tror nok det er noen helt uskyldige vinter basselusker ute å går, bare syns feberen var litt vel høy og trodde ikke det var vanlig å få så høy feber ved omgangssyke.

Men jeg ligger nå her sammen med han for sikkerhets skyld. han er fremdeles våken, ligger å lyser rundt i rommet med nattlampa si. :)

hi

Skrevet

God bedring til ham ;)

Skrevet

Den ene av ungene mine får veldig høy feber ved omgangssyke. De andre barna får lett feber, ca 38,5.

Har han hatt omgangssyke tidligere? 

Mine barn blir syk i ulik grad. To av dem kaster opp og føler seg super de neste timene. Og så når jeg tenker at "puh...ser ut som det er over" så er det påan igjen..

Skrevet

han hadde omgangssyke flere ganger den første vinteren han gikk i barnehagen. fra 14 mnds alder. Ellers har han sluppet greit unna etter det, men kan ikke huske at han hadde høy feber da i grunn. Det er så lenge siden at det er vanskelig å huske sånne detaljer. Men da hadde han diare og oppkast flere ganger på kort tid. Nå har han foreløpig bare kastet opp en gang og ikke vært løs i magen.

Virker i fin form nå tiltross for at han har feber. Ligger her nå å sier at han vil i svømmehallen faktisk. haha

Hi

Skrevet

han hadde omgangssyke flere ganger den første vinteren han gikk i barnehagen. fra 14 mnds alder. Ellers har han sluppet greit unna etter det, men kan ikke huske at han hadde høy feber da i grunn. Det er så lenge siden at det er vanskelig å huske sånne detaljer. Men da hadde han diare og oppkast flere ganger på kort tid. Nå har han foreløpig bare kastet opp en gang og ikke vært løs i magen.

Virker i fin form nå tiltross for at han har feber. Ligger her nå å sier at han vil i svømmehallen faktisk. haha

Hi

Så bra :) Trenger jo ikke være omgangssyke heller. Er enkelte som kaster opp ved forkjølelse eller feber. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...