Gå til innhold

MME spørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

MME er og blir vanskelig. Dette er fjerde barnet og melken forsvant etter bare 2 mnd. Gikk fra overflod til nesten ingen ting omtrent over natta. Ammer kun på morgenen, men er ikke mange dråpene som kommer ut dessverre. 

Har ikke særlig erfaring med mme på fulltid.

Babyer er jo liksom selvregulerende, men dette gjelder ikke her i gården. Eller dvs hvis babyen min får mulighet kan har drikke mme i det uendelige...

Dermed er det vanskelig å vite hvor mye han skal ha og hvor ofte han skal få det. Nå lager jeg ca 200-250 ml melk til han pr måltid ca annenhver til tredje time.. Det sluker han i seg. Skriker når det er tomt, men han slutter å skrike når rapen kommer. Har prøvd å gi mer, men han har jo ikke magemål og kan som sagt drikke i det uendelige. 

Hvor mye drikker deres 3-4 mnd gamle babyer? Hvor ofte tilbyr dere mat? 

Jeg synes det er slitsomt å følge med på klokka hele tiden. 

Jeg kan jo ikke la han regulere dette helt selv når han er som han er. Da er jeg redd han er 100 kg innen han er 1 år. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav hver 4 time. 8-12-16-20-24-04

Men husker ikke hvor mye til hver alder. Men mine har ikke spist 200 flr de ble 6 mnd ca.

Skrevet

Min spiste ca 230 ml hver tredje time når hun var 4 mnd. Nå som hun er 6 mnd drikker hun som regel bare 120 ml i slengen, vet ikke hvorfor...Hun er god og litt lubben, men ikke feit. Og jo, jeg mener man skal la de selvregulere. MMBarn som går over til MME pga lite melk fra moren virker som de spiser seg opp den første tida med MME...er min erfaring ;)

Anonymous poster hash: 4dd97...6bb

Skrevet

Min spiste ca 230 ml hver tredje time når hun var 4 mnd. Nå som hun er 6 mnd drikker hun som regel bare 120 ml i slengen, vet ikke hvorfor...Hun er god og litt lubben, men ikke feit. Og jo, jeg mener man skal la de selvregulere. MMBarn som går over til MME pga lite melk fra moren virker som de spiser seg opp den første tida med MME...er min erfaring ;)

Anonymous poster hash: 4dd97...6bb

Mulig det :) Men jeg gikk fra å ha overflod med melk til null melk omtrent over natten (sykdom) så han har ikke rukket å sulte. Har lagt godt på seg hele veien. Er så redd jeg skal gi for mye jeg. Da blir det krøll på magen for å si det sånn. Han slutter ikke å drikke...Her i ettermiddag drakk han 500 ml til et måltid. Min samboer lagde en ny flaske til han da han slukte den første på kort tid, av vane lagde han til 250 ml. Før han visste ordet av det hadde han slukt den også... 

Huff, synes det er mye lettere med morsmelken :P Er det puppekosen han "leter" etter kanskje?

Skrevet

Jeg gav min masse melk. Dette er ti år siden, så husker ikke hvor gammelmhan var eller hvor mye jeg ga. Men jeg fikk beskjed av hs at jeg ikke måtte overfòre. Det kunne føre til at metthetsfølelsen kunn bli borte senere... (Aner ikke om det ligger noe i dette!!!!)

Men om baby ønsker mer å drikke etter en relativt god porsjon med mme, kan det jo hende han nøyer seg med vann... Kanskje han er tørst?

Ellers var jo min opplevelse med nr to (nå fire år) at når hun hadde spist mer enn hun egentlig trengte, gullet hun opp det det ikke var plass til ;)

Skrevet

Lillemann her hadde heller ikke magemål. Vi måtte stoppe ett par ganger pr flaske for å rape og rett og slett la melka synke litt.

Skrevet

Mener jeg husker å ha lest at mme barn ikke skal ha mer enn 1 liter pr døgn.

http://www.flaskehjelpen.no/morsmelkerstatning

Eventuelt kan man jo lage velling, men din er kanskje litt ung for det? Vi var i en periode litt bekymret for denne 1 liters grensen, men lille gikk aldri over, bare tett opptil.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Mener jeg husker å ha lest at mme barn ikke skal ha mer enn 1 liter pr døgn.

http://www.flaskehjelpen.no/morsmelkerstatning

Eventuelt kan man jo lage velling, men din er kanskje litt ung for det? Vi var i en periode litt bekymret for denne 1 liters grensen, men lille gikk aldri over, bare tett opptil.

Det er ikke slik lenger at grensen er på 1 l MME. Nå er det selvregulering som gjelder.

Skrevet

De skal ikke ha mer enn en liter i døgnet, så det er alt for mye! Du bør snakke med helsesøster om velling eller fast føde.

Anonymous poster hash: f81b7...3e5

Skrevet

Tiden flyr jo. I hodet mitt har han nettopp blitt 3 mnd, men når jeg ser på kalenderen er jo han 4 mnd om 8 dager. Da starter vi opp med grøt denne uken :) Og litt vann. 

Tusen takk for svar:) 

Er sånn ellers for selvregulering altså, men når de ikke har magemål så må de begrenses litt. 

Skrevet

De skal ikke ha mer enn en liter i døgnet, så det er alt for mye! Du bør snakke med helsesøster om velling eller fast føde. Anonymous poster hash: f81b7...3e5

Det er feil. Tidligere var det en grense på 1 l MME, men nå kan de få drikke så mye de vil.

Anonymous poster hash: 1b55e...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...