Gå til innhold

Sliter på jobb i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og trives godt med å jobbe med ungene. Men etter at vi fikk ny styrer ble det andre boller. Vi ansatte får ikke snakke sammen, vi overvåkes konstant av pedlederne, vi blir overkjørt på avgjørelser vi tar - gjerne foran barna. Vi får ikke diskutere alt det nye som denne styreren innfører, en helt ny måte å jobbe/tenke på. Vi blir bare fortalt hva vi skal gjøre, hvordan vi skal tenke og hvordan det skal være
Ferdig.

At vi jobber med mennesker og at endring tar tid - nei, det tas det ikke hensyn til. Når vi reagerer på at avgjørelser overprøves er heller ikke noe vi får reagere på, pedleder har alltid rett. De har gått fra å være medarbeidere til å bli overvåkere. Og jada, kjeft får vi om vi skulle slumpe til å gjøre en bitteliten feil - gjerne i andres påhør, foreldre, unger eller kolleger. Jeg snakker ikke om grove ting, men om småtterier. Si gjerne fra, men ta det mellom fire øyne, tenker jeg. 

Frustrasjonen er stor, men eieren av barnehagen vil ikke høre på oss og dermed er vi stucked... Er det virkelig sånn det skal være på jobb i en barnehage? Jeg er superglad i ungene, så det er ikke der det ligger heller... Har jobbet her noen år, men nå er det jo omtrent "nord-korea" for oss på "gølvet". 

Jeg er med på endring og jada, jeg kan utvikle meg, men det tar mer enn en halvtimes kursing av sjefen for å få det innunder huden!

Anonymous poster hash: ff511...298
Skrevet

Tillitsvalgt? Dette hørtes ordentlig fælt ut! Er det en privat bhg?

Skrevet

Ja, den er privat. Vi har forsøkt styret (tillitsvalgt), men null gehør. Arbeidstilsynet? Kan de gjøre noe? Begynner å bli desperat her... Gruer meg til nye dager på jobb og kjenner at dette blir vanskelig å leve med stort lenger. 

Skrevet

Noen som kan hjelpe i dag?

Skrevet

Regner med alle dere pedagogiske medarbeidere er med i fagforbundet? Ta kontakt med de :)

Anonymous poster hash: 8bb0a...d5c

Skrevet

Er det ingen av pedlederene du kan snakke med da, som kan være villig til å se deres side? Jeg synes det er rart hvis det er flere pedledere som går fra å være gode medarbeidere, for så å snu helt om til å være overvåkere som kjefter. Det må jo finnes en liten tvil i en av de om at dette er riktig. Har dette vært godekolleger før?

Er styret i barnehagen og tillitsvalgt den samme personen? Hvis det er sånn, så er det i hvertfall noe galt fortillitsvalgt skal være valgt av dere. Men er du ikke organisert så har du heller ikke en tillitsvalgt som vil tale din sak.

Anonymous poster hash: 7a7b5...d8b
Skrevet

Er du organisert? Det hjelper å ha et forbund i ryggen.

du må opprette en personalsak. Gi skriftlig klage til eier og styrer.

Du kan også kontakte kommunen, da kommunen har tilsyn med private barnehager, inkludert arbeidsforhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...