Gå til innhold

Alternativ til kaffe for trøtt småbarnsmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull plages en del og har mye vondt om natten så jeg sover ofte ikke mer enn 30min! Dette holder på å ta knekken på meg og jeg er konstant trøtt. Jeg klarer naturligvis ikke å yte 100% på jobb og jeg er så trøtt at jeg går med konstant frykt for å sovne når jeg er alene med 1åringen. Jeg er alene noen timer hver dag etter jobb før pappaen kommer hjem fra jobb, og det er de timene jeg er som trøttest. Har prøv flere ganger i ren desperasjon å drikke kaffe men det er helt umulig å få ned. Så hvis noen har noen gode tips til noe som er oppkvikkende annet enn kaffe så tas det imot med stor takk:)

Anonymous poster hash: fcafb...679

Skrevet

Koffeinpiller? Lett, billig og helt lovlig :)

Eller Cola/Cola light om du liker det?

Anonymous poster hash: 9fdab...4f3
Skrevet

Kansje du burde ta et par dager fri fra jobb og sove ut litt?

Ellers er det bare å hive seg ut i frisk luft på ettermiddagene, det har i alle fall hjulpet meg!

Skrevet

Gå ut i friskluft i stedet for å sitte inne, og drikke red bull ;-)

Skrevet

Er det noen som vet om energidrikker som er koffeinfri og ikke inneholder masse sukker som kan hjelpe på energinivået btw? Ikke hi, bare en som lurer fordi jeg har lave dvitlager og lave jernlager, studerer ,sliter med søvn og har barn å ta meg av og er utmatta pga søvnmangel. På forhånd takk for svar

Anonymous poster hash: 0e447...7f9
Skrevet

Koffeinpiller må man vel ha resept for å kjøpe i Norge? Var ihvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg spurte på apoteket. Er ofte ute å leker etter jobb og barnehage da jeg rett og slett ikke tørr å være alene inne når jeg er som trøttest. Men syns det hjelper kun der og da og når vi kommer inn igjen er jeg like trøtt:(

Skrevet

Lillegull plages en del og har mye vondt om natten så jeg sover ofte ikke mer enn 30min! Dette holder på å ta knekken på meg og jeg er konstant trøtt. Jeg klarer naturligvis ikke å yte 100% på jobb og jeg er så trøtt at jeg går med konstant frykt for å sovne når jeg er alene med 1åringen. Jeg er alene noen timer hver dag etter jobb før pappaen kommer hjem fra jobb, og det er de timene jeg er som trøttest. Har prøv flere ganger i ren desperasjon å drikke kaffe men det er helt umulig å få ned. Så hvis noen har noen gode tips til noe som er oppkvikkende annet enn kaffe så tas det imot med stor takk:)

Kokain?

Anonymous poster hash: 84c35...b8e

Skrevet

Ville også tatt noen dager fri for å få sovet skikkelig. Kjenner ei som hadde samme problemet. Hun har vært sykmeldt lenge nå fordi hun møtte veggen. Så da er det bedre å bruke noen egenmeldingsdager å sove skikkelig:) ellers så er turer ut i friskluft å anbefale ja. Alt av aktiviteter hvor enn får brukt kroppen.

Et annet alternativ er å ha ungen i lekegrind så kan du ligge på gulvet ved siden av. Du sovner vel ikke men får slappet av litt.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: dc43a...4f3

Skrevet

Egenmelding to dager der du sover! Det er ikke skulking, men å forebygge en sykemelding.

Ellers klarte jeg å venne meg på kaffe ved å starte med store mengder kakao i den. ( A menneske i nattevaktsjobb , var desperat ) og nå er jeg skikkelig kaffekjerring!

Anonymous poster hash: b1047...aef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...