Gå til innhold

Dere som er hjemme med barn mellom 1 og 2 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere om dagene?

Vi bor på et forholdsvis lite sted hvor det er begrensede tilbud til så små barn så vi har bare to aktiviteter i uken som passer og de er til alt overmål på samme dag.

Jeg har få venner med så små barn og de aller fleste i barselgruppen har begynt i jobb og barnehage så de er både opptatt på dagtid og slitne på ettermiddagen.

Vi går tur, er ute og leker, går på besøk når det passer, går på kafé osv, men merker at det kan bli litt lange dager.

Åpen barnehage finnes ikke her dessverre.

Anonymous poster hash: ebd4e...260

Skrevet

Har dere treningssenter med barnepass i nærheten?

Jeg benyttet meg endel av åpen barnehage de dagene jeg var hjemme.

Skrevet

Jeg bor også på et lite sted, og jeg angret litt på at jeg var hjemme et år ekstra, for vi kjeeeedet oss sånn når alle andre var på jobb og i bhg. :P (Bokstavelig talt alle andre altså, det bor ikke så mange her.)

En ting som var stor suksess var å dra på besøk i barnehagen, var med de andre barna og lekte når de var ute. (Avklarte med de som jobbet der at det var greit selvsagt.) Også var vi mye der og lekte alene i helger og etter stengetid også, men det siste passer nok bedre når det blir litt lysere kvelder. ;)

Også var det veldig greit da snøen kom husker jeg, da kunne jeg bare sette meg på en stol utenfor døren med en god bok og gi guttungen en spade, så var han opptatt leeenge. :)

Anonymous poster hash: f89ef...cac
Skrevet

Her er minstemann 20 måneder. :-)

Vi er ganske mye ute. Går tur med hundene i nærmiljøet, er masse ute i hagen, har stor hage med sandkasse, trehytte med sklie osv.

Tar med lunsjen ut, kansje på piknik i skogen eller på lekeplassen. Besøker familie som er hjemmeværende, f.eks Oldemor og Oldefar.

Inne, hjemme elsker han å tegne, male, pusle, perle med nobbyperler eller aller helst hjelpe til med å rydde ut og inn i oppvaskmaskin, hjelpe med vaskemaskin, støvsuge osv.

Han er kjempe flink til å leke selv også, både ute og inne. Heldigvis. :-) Men jeg synes det er fint om vi gjør litt sammen når de store er på skolen, for når de kommer hjem er det lekser og så middag, da er det supert om lillebror leker selv. :-) :-)

Skrevet

Åpen barnehage

Leos lekeland

Leker ute med bøtter og spader

husker og aker

Drar til byen og leker gjerne med flere venner

går tur i skogen hvis det er pent vær

tar oss en tur til gamlebyen

hvis været er veldig ILLE. Slapper vi av inne med film eller shopper

Anonymous poster hash: beb26...b0e
Skrevet

Det jeg gjorde med min ene fra han var ett til to år var å gå i åpen barnehage flere dager i uken, var på diverse lekeplasser og traff andre med barn i samme alder. Hadde det ikke vært for åpen barnehage hadde vi nok kjedet oss begge to. Beste alternativ hadde da vært barnehage, noe jeg ser har funket bra for mine andre barn. Så ja til barnehage sier jeg dersom det ikke er åpen barnehage eller andre med barn i ditt nærmiljø.

Anonymous poster hash: 694e2...fd8
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nå er ungene her snart 2 og 3 år, går hjemme med de til høsten pga flytting. Her går det mye i utelek, innelek, åpen bhg, går turer, prosjekter hjemme (som å lage års kalendere, male, modellere, bake, bygge papp roboter osv) Ikke alltid like lett å finne på noe.. Nå er vi alle 3 syke, så vi har krøpet sammen i sofaene, ser film, drikker litt kakao og leser bøker. Gleder meg til vi er funksjonelle nok til å komme oss ut igjen, tiden går "litt" fortere da

Skrevet

Her er vi en på 3, en på 2 og ei på snart 1år hjemme. Vi pleier å gå tur, tar stortsett alltid lunsjen ute så lenge det er oppholdsvær. Dagene blir lange når vi ikke får gått ut, men tegner, leker med kitt, bygger lego, leser bøker, besøker andre som er hjemme. For å få litt variasjon på regnværsdager leker vi litt i første etg før vi rulser opp osv :-D De to eldste leker veldig fint sammen da..

Fint å få tips fra andre som er hjemme!

Anonymous poster hash: 53f6c...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...