Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg er i dag autorisert helsesekretær, og har jobbet i 100% stilling i over et år. Jeg har veldig lyst til å gå videre på dette: http://utdanning.no/utdanning/ostfold-tf.vgs.no/barsel_og_barnepleie Det står: For å være kvalifisert søker til helse- og sosialfag må du ha gjennomført og bestått helsefaglig videregående opplæring, som for eksempel offentlig godkjent hjelpepleier eller omsorgsarbeider, og ha ett års praksis etter endt grunnutdanning/bestått fagprøve. Dette er kanskje et fryktelig dumt spørsmål, men fyller jeg opptakskravene siden jeg "bare" er helsesekretær..? Anonymous poster hash: ebd28...64d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: ebd28...64d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Nei, ikke med mindre du har bestått relevant helsefaglig videregående opplæring. Anonymous poster hash: 6176c...c87
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Eneste jeg vet er at de fleste sykshus ansetter sykepleiere i barnepleierstillinger. Trodde faktisk at barnepleier som utdannelse var gått ut. Anonymous poster hash: b0dbe...c25
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Jeg lurer på noe helt annet, var det lett å få jobb som helsesekretær etter endt studie? Jeg søker på det som blir ledig, men jeg har ingen erfaring og det er noen år siden jeg ble utdannet autorisert helsesekretær. Søkte du bare eller dro du til legekontor å la frem søknaden? Anonymous poster hash: dc8c0...3f0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Jeg lurer på noe helt annet, var det lett å få jobb som helsesekretær etter endt studie? Jeg søker på det som blir ledig, men jeg har ingen erfaring og det er noen år siden jeg ble utdannet autorisert helsesekretær. Søkte du bare eller dro du til legekontor å la frem søknaden? Anonymous poster hash: dc8c0...3f0 Jeg var heldig og fikk full jobb der jeg var i praksis under utdanningen Anonymous poster hash: ebd28...64d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Nei, ikke med mindre du har bestått relevant helsefaglig videregående opplæring. Anonymous poster hash: 6176c...c87 Så helse- og sosialfag vg1, helseservicefag vg2 og helsesekretær vg3 er ikke relevant helsefaglig videregående opplæring? Anonymous poster hash: ebd28...64d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Jo, men når du skriver "bare" helsesekretær, forstod jeg det som om du har tatt utdannelsen på et halvt år og ikke gjennom tre år på videregående (helse og sosial). Hvis det er tilfelle, er det av teksten slik å forstå at du kvalifiserer. Anonymous poster hash: 6176c...c87
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Jeg mener du er kvalifisert til denne utdanningen, du har både praksis og helsefaglig utdanning! Anonymous poster hash: dc8c0...3f0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Jo, men når du skriver "bare" helsesekretær, forstod jeg det som om du har tatt utdannelsen på et halvt år og ikke gjennom tre år på videregående (helse og sosial). Hvis det er tilfelle, er det av teksten slik å forstå at du kvalifiserer. Anonymous poster hash: 6176c...c87 Beklager, jeg skjønner at du trodde det når jeg leser igjennom nå. Skrev "bare" pga. at jeg jobber i resepsjon og lab ved et legekontor, og ikke har den samme kontakten med folk som f.eks. en helsefagarbeider har. Jeg er autorisert, så ikke noe tull med korte kurs her i gården Da håper jeg at jeg er kvalifisert da! Får kontakte skolen for sikkerhets skyld, bare greit å ha en liten anelse først. Tusen takk for svar alle sammen! Anonymous poster hash: ebd28...64d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Lykke til, kontakt skolen så du vet med sikkerhet. Anonymous poster hash: 6176c...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå