Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Hva er lurest når man vil prøve å nattavvenne eller i det minste redusere ammingen på natt? Han legger seg ca 18. Vil da ha mat 00-1.30 en gang og så 4 og så 5.30 og så 7... Spiser 3 måltider med fast føde på dag, ca halve porsjoner. Han er 6 mnd. Gi ham begge puppene så han blir skikkelig mett og kanskje sover lengre til neste måltid, eller gi lite så han vennes av med at det er mat på natt? Virker liksom som han våkner ofte uansett hvor mye han får... jeg må lure ham med puppen 6.30/7 for at han skal sove litt lenger også, det er kanskje dumt, men da kan vi ligge til 8... Tenkte å få det ned til en gang per natt eller bør en kutte helt? Anonymous poster hash: 10502...1a1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Wow, 14 timers natt!! Ikke verst at han sover 6-7,5 timer i strekk i første søvnfase, syns faktisk han er kjmpeflink jeg! Hadde overhodet ikke tenkt på å nekte ham mat på natta så lenge han kun spiser halve porsjoner på dagtid. Hvert fall ikke om natta er så lang som 14 timer! Anonymous poster hash: 8a502...c0d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Wow, 14 timers natt!! Ikke verst at han sover 6-7,5 timer i strekk i første søvnfase, syns faktisk han er kjmpeflink jeg! Hadde overhodet ikke tenkt på å nekte ham mat på natta så lenge han kun spiser halve porsjoner på dagtid. Hvert fall ikke om natta er så lang som 14 timer! Anonymous poster hash: 8a502...c0d Det er jo bra at han sover så lenge første strekk, men det er jo før jeg legger meg... så når jeg skal sove blir det jo masse avbrudd. Tenkte at det kunne gå at han får mat 00/1 og så at han kunne sove lenge igjen, helst til moran så jeg og kunne sove litt;) Anonymous poster hash: 10502...1a1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Wow, 14 timers natt!! Ikke verst at han sover 6-7,5 timer i strekk i første søvnfase, syns faktisk han er kjmpeflink jeg! Hadde overhodet ikke tenkt på å nekte ham mat på natta så lenge han kun spiser halve porsjoner på dagtid. Hvert fall ikke om natta er så lang som 14 timer! Anonymous poster hash: 8a502...c0d Det er jo bra at han sover så lenge første strekk, men det er jo før jeg legger meg... så når jeg skal sove blir det jo masse avbrudd. Tenkte at det kunne gå at han får mat 00/1 og så at han kunne sove lenge igjen, helst til moran så jeg og kunne sove litt;) Anonymous poster hash: 10502...1a1 Hva med å legge ham et par timer seinere på kvelden da? En del babyer tuller mye på etternatten om de legges for tidlig. Anonymous poster hash: 8a502...c0d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Wow, 14 timers natt!! Ikke verst at han sover 6-7,5 timer i strekk i første søvnfase, syns faktisk han er kjmpeflink jeg! Hadde overhodet ikke tenkt på å nekte ham mat på natta så lenge han kun spiser halve porsjoner på dagtid. Hvert fall ikke om natta er så lang som 14 timer! Anonymous poster hash: 8a502...c0d Det er jo bra at han sover så lenge første strekk, men det er jo før jeg legger meg... så når jeg skal sove blir det jo masse avbrudd. Tenkte at det kunne gå at han får mat 00/1 og så at han kunne sove lenge igjen, helst til moran så jeg og kunne sove litt;)Anonymous poster hash: 10502...1a1 Hva med å legge ham et par timer seinere på kvelden da? En del babyer tuller mye på etternatten om de legges for tidlig. Anonymous poster hash: 8a502...c0d Hvordan skal jeg få til det da? Er jo da han er klar for natta... da må han evt ta en dupp til da som jeg da må vekke ham fra siden han sovner for natta på den tida... Vanskelig å tøye leggetida han har bestemt seg for synes jeg... tips der? Anonymous poster hash: 10502...1a1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Hmm ja hvis han er veldig klar for natta da så hadde jeg ikke tullet med det. Men fokuser på å få i ham mer fast føde på dagtid. Da vil de nattlige oppvåkningene redusere seg selv etter hvert. Å spise tre halve porsjoner på dagtid er virkelig ikke nok for ham til å sove 14 timer i strekk uten næring. Anonymous poster hash: 8a502...c0d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Hmm ja hvis han er veldig klar for natta da så hadde jeg ikke tullet med det. Men fokuser på å få i ham mer fast føde på dagtid. Da vil de nattlige oppvåkningene redusere seg selv etter hvert. Å spise tre halve porsjoner på dagtid er virkelig ikke nok for ham til å sove 14 timer i strekk uten næring. Anonymous poster hash: 8a502...c0d Virker veldig klar for natta, er jo trøtt og sovner mye lettere enn for dupper. Av seg selv i senga. Dupper må han trilles for. Og våkner jo da ikke på 6-7 timer og sovner jo igjen etter mat da. Er klar for natta da vel? Han får pupp ca hver 3 time på dag også så vanskelig å få i ham mer fast føde, kutte ned på puppen da eller? Anonymous poster hash: 10502...1a1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Hmm ja hvis han er veldig klar for natta da så hadde jeg ikke tullet med det. Men fokuser på å få i ham mer fast føde på dagtid. Da vil de nattlige oppvåkningene redusere seg selv etter hvert. Å spise tre halve porsjoner på dagtid er virkelig ikke nok for ham til å sove 14 timer i strekk uten næring. Anonymous poster hash: 8a502...c0d Målet er mer 2x7 timer eller 2x6 da, med pupp bare en gang istedenfor puppebonanza hele etternatten. Men må kanskje regne med det siden han ligger så lenge? Anonymous poster hash: 10502...1a1
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Dytter Anonymous poster hash: 10502...1a1
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 Dytter igjen Anonymous poster hash: 10502...1a1
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #11 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har gitt mine velling og pupp som siste måltid før sengetid fra de har vært 4mnd. Ettersom de har blitt større har de fått grøt. Har funka fint, da er de mette og gode. Fått pupp en gang om natta (ca 4/5) før morgenen stortsett.. Anonymous poster hash: fb2b1...5fe
DaTuMa Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 Jeg gir grøt 18, pupp 19 og så er det natta. Så vekker jeg alt fra 22-24 når jeg går å legger meg - gir fra begge sider. Så våkner han en gang alt fra 2-6. Vi står opp 7 uansett. Vi sov til 9 før og da våknet han mye mer på natta. Merker stor forskjell når jeg begynte å stå opp 7 istedenfor. Da ble nattesøvnen mye bedre og hadde ikke behov for å legge seg tidligere på kvelden
Februarjente2012 Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 Hva med å vekke han for mat når du tenker å legge deg selv, så sover han kanskje et lengre strekk før han våkner igjen. Da får du muligens sovet noen ekstra timer før mating igjen. Han er jo bare liten enda, det går seg sikkert til etter hvert:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 Hva med å vekke han for mat når du tenker å legge deg selv, så sover han kanskje et lengre strekk før han våkner igjen. Da får du muligens sovet noen ekstra timer før mating igjen. Han er jo bare liten enda, det går seg sikkert til etter hvert:)Det funker dårlig for han våkner til samme tid likevel og virker nesten som han so er dårligere da når han blir vekket. Anonymous poster hash: 10502...1a1
Februarjente2012 Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 Har dere prøvd å bysse/gi smokken ved måltidet i fire-fem tiden i stedet for mat så kanskje han sover videre til neste måltid ca kl 6?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Har dere prøvd å bysse/gi smokken ved måltidet i fire-fem tiden i stedet for mat så kanskje han sover videre til neste måltid ca kl 6?Ja. Har prøvd å bysse litt. Men etter 4 ca funker ikke det mer. Kan gå ved de andre måltidene før det. Anonymous poster hash: 10502...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå