☆☆☆ Skrevet 6. januar 2014 #26 Skrevet 6. januar 2014 Første kom midt i mars, veldig fin tid og deilig å trille på våren. Ulempa var at ho ikkje var gamle jenta då det vart varmt i juni. Yngste kom midt i november, ei drit-tid å få baby. Mørkt, kaldt, surt osv.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #27 Skrevet 6. januar 2014 Januar - eldst i klassen, bakdeken er at bursdagen er altfor nært jul Februar - også blant de eldste i klassen, fint med vår i permisjon August - kunne gå i lette sommerkjoler nårjeg begynte å bli stor i graviditeten, deilig å slippe å pakke den nyfødte inn så veldig i starten. Bakdelen er at bursdagen er i skoleferien Anonymous poster hash: 1d975...c86
Bustetroll Skrevet 6. januar 2014 #28 Skrevet 6. januar 2014 November..Fordeler: Slapp å gå glipp av sommeren (Ved å ikke kunne ta med en nyfødt på stranda og uti sola osv) Slapp å gå høygravid midt på sommerenUlemper... Ingen, egentlig. Sånn utenom at det sikkert blir "kjipt" for henne å ha bursdag sent på året.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #29 Skrevet 6. januar 2014 Februar. Fordeler: - var ikke høygravid om sommeren, og var tilbake i form når neste sommer kom. - trilleturene ble gradvis lengre etterhvert som være ble bedre og gutten ble større. Når sommeren kom kunne vi kose oss masse ute. - var også praktisk å innføre fastføde om sommeren når vi spiste utendørs, litt mindre søl å vask. ;-) - 1,5 år ved barnehagestart synes jeg er en fordel. Han kunne gå både inne og ute med yttertøyet på og gjøre noenlunde rede for seg selv om han ikke kunne snakke. - 6,5 år ved skolestart. - gikk over til sportsvogn når det var sommer, mindre stress ift å holde han varm. Ulemper: - mannen måtte ta 6 mndr ulønnet perm frem til bhg-start. Han er veldig fornøyd med den lange permisjonen (de hadde det veldig gøy!), mindre med at den var ulønnet. Umulig å få bhg-plass utenom hovedopptak der vi bor. Finner egentlig ikke noe annet, hadde ikke noen problemer med å være høygravid i Julen eller å gå tur i februar. Vi får muligens problemer ved skolestart nå fordi han er ganske nerdete og vil trolig slite litt med å være eldst i klassen, men vi tar det når den tiden kommer. Det blir veldig avhengig av hvordan læreren håndterer det. Anonymous poster hash: bc67a...b52 Signerer. Eneste ulempen var å få permisjonskabalen til å gå opp, men som student var jeg fleksibel og jr. fikk 50% bhg.plass fra han fylte ett år. Rolig og fin start for oss begge. Skal ha neste i april... litt tett på sommeren føler jeg. Hadde vært gråt å gkjort unna de første stressmnd. og blitt godt kjent med ungen før sommeren, men det er også en bagatell. Anonymous poster hash: 190d1...06e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #30 Skrevet 6. januar 2014 Februar synes det bare var fordeler egentlig var ikke så kald vinter og han blir 6,5 år når han begynner på skolen og vil alltid være en av de elsde. Anonymous poster hash: 7dacd...b64
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #31 Skrevet 6. januar 2014 Fikk i slutten av juni, var veldig greit med tanke på bhg plass, at han blir 6 år før skolestart, grei avstand med gaver og slikt mellom jul og bursdag, før feiren så alle kan komme i bursdagen hans. Vi har nesten alltid hatt utebursdag. Bakdelen var at det var en veldig varm sommer og jeg ble ikke ferdig med renselsen før etter 6 uker, så jeg kunne ikke bade, var grusomt:/ Ellers ikke noe negativt å si. Andremann kom i første halvdel av august, fordel er permisjon og rett til bhg plass, han ble et år før han startet og kunne gå, selv om jeg syntes han var litt for liten. Forferdelig tungt å gå høygravid på sommeren med kraftig pollenallergi og bekkenløsning, men det gikk nå bra det og:) Bakdelen med begge to var at mannen sin permisjon var hele sommeren når de var 1 år, mens jeg var i jobb igjen og fikk usle 3 uker hehe. For meg betyr mnd barnet er født i ingenting:) Men ser jo at det er fordeler og ulemper med begge deler. Anonymous poster hash: ebecc...c53
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #32 Skrevet 6. januar 2014 Mars- perfekt! Rolig på føden. Var ikke så kaldt, hadde vår og sommer før vinteren kom med kulde og masse påkledning igjen. Ulempen var at det var ekstra jævlig å slite med svangerskapskvalme om sommeren!! Alle lukter ble forsterka.., også var det litt skummelt å være høygravid når det var så glatt ute! De andre er født i juni og juli- var mye bedre å ha svangerskapskvalme om senhøsten! Friske luften var god! Deilig å gå høygravid om våren, slippe masse klær. Men det ene året var det så varmt at jeg trodde jeg skulle smelte. Og det var kaos på føden! I tillegg har de bursdag midt i fellesferien! Fordeler og ulemper med alt;-)) luksusproblem;-) Anonymous poster hash: a0e08...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå