Gå til innhold

Irritert over ks kommentar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt irritert over en kommentar jeg fikk. Vi fortalte at datteren min kom gjennom ks.

Da fikk jeg kommentaren: så du valgte den enkle utveien du. Noen er jo for post to push etterfulgt av en liten latter.

HELT feil! Jeg hadde veer i 33 timer sammenlagt. Jeg jobbet veldig hardt for normal fødsel, men i siste liten ble hjerte slagene til datteren min veldig lave. Hun var ikke langt nok ut til at de kunne trekke henne ut. Så jeg ble sent til haste ks.

Jeg er faktisk ganske lei meg for at jeg ikke fikk føde naturlig og fikk lagt datteren min på brystet. Jeg fikk se henne ett sekund før hun ble vasket og de lukket såret hos meg.

Jeg blir så irritert når enkelte tror ks er en lett utvei.

Beklager utblåsning , men måtte få det ut ett sted.

Anonymous poster hash: f3b00...137

Skrevet

Hjernedød kommentar. Jeg synes litt synd på folk som er så uintelligente at de kommer med slikt tullprat rett og slett.

Sånt må du bare heve seg over.

Anonymous poster hash: 572c1...2e4

Skrevet

Tror du får la være å legge så mye i det folk sier. Det er nok ikke ment slemt, og mest sannsynlig har du blitt offer for en noe dårlig spøk. 

Anonymous poster hash: 7ae97...465
Skrevet

Jeg forstår godt at du ble såret. Du får svare med at det ikke var et valg, at det stod om livet til barnet ditt.

Anonymous poster hash: f5fcb...c62

Skrevet

Sååå, nå håper jeg vedkommende har et blått øye? Trodde ikke det fantes så dumme folk en gang, jeg. 

Anonymous poster hash: 081fd...a6b
Skrevet

Sa du alt det til hun da? Det burde du gjøre. Men ikke bry deg. Selv om du hadde valgt den enkle utveien, det er ditt liv, ditt problem.

Jeg hadde også haste KS med nr 1 men valgte den enkle utveien med nr 2. Jeg er glad med mitt valg. Det er det som betyr noe.

Skrevet

Hjelpesløs kommentar. Ikke la det gå inn på deg!

Du har jo nærmest gått gjennom både fødsel og ks, all ære til deg!

Anonymous poster hash: 556ed...755

Skrevet

Idiotisk kommentar. Ville prøvd å ikke bry meg selv om det sikkert er vanskelig i en følsom barselstid. Dette er tydeligvis et menneske med svært lite kunnskap om det med keisersnitt da vi fleste vet at man ikke bare kan velge å få det sånn helt uten videre.

Hadde en ganske lik opplevelse selv og vet hvor sårt det er å ikke få baby på brystet men heller bli sendt alene til oppvåkningen...

Skrevet

Hun er bare misunnelig over at du, i motsetning til henne, er like strøken nedentil etter fødselen.

Anonymous poster hash: 84d54...c91
Skrevet

Tror kanskje du er litt hårsår. Den setningen der og med den tonen (latter) hadde jeg tatt som en spøk og ledd med. Det var nok ikke vondt ment!

Skrevet

Sa du alt det til hun da? Det burde du gjøre. Men ikke bry deg. Selv om du hadde valgt den enkle utveien, det er ditt liv, ditt problem.

Jeg hadde også haste KS med nr 1 men valgte den enkle utveien med nr 2. Jeg er glad med mitt valg. Det er det som betyr noe.

Mannen min fortalte det senere. Jeg ble nesten stum på stedet.

Jeg ønsker meg ett barn til om ett år eller to. Legen sa da at de ville anbefale meg ks igjen. Så det blir nok det da også. Jeg blir bare så irritert over hva folk synes er "greit" å si noen ganger

Skrevet

Tror kanskje du er litt hårsår. Den setningen der og med den tonen (latter) hadde jeg tatt som en spøk og ledd med. Det var nok ikke vondt ment!

Og du er naiv. Den falske latteren er kun et dårlig forsøk på å skjule noe av ondsinnetheten.

Skrevet

Jeg fikk også litt kommentarer når jeg fortalte at jenta mi var født med ks dette var første barnet mitt.

Husker det var første barselgruppe møte utenfor helsestasjonen og jeg kjente ingen av disse fra før.

Husker godt at det var ei som snakket om at jeg var heldig som slapp å kjenne på hva fødsel var.

Og ei anna  som leende (spydig) spurte om jeg ikke turte å gjøre det alle damer er født for å føde normalt.

Men det ble fort en annen låt når jeg informerte at jeg hadde ligget i rier i et døgn og barnet kom til med katastrofe snitt da jeg hadde presserier og ingen åpning så nei min kropp er ikke laget for å føde tydeligvis.

Men jeg sluttet i gruppa noen møter senere det var litt for mange jeg vil være bedre en deg mennesker i den som rett og slett forsøkte å finne ting å hevde seg over de andre på, slitsomt.

Tror man bare må bestemme seg for at andres meninger om saken overhode ikke betyr noe og ikke la det ta tid fra deg eller energi.

Anonymous poster hash: 247e8...2eb
Skrevet

Og du er naiv. Den falske latteren er kun et dårlig forsøk på å skjule noe av ondsinnetheten.

Og du er paranoid?

Skrevet

Og du er paranoid?

Nei, men realist.

Skrevet

Hvis du/dere har lyst til å tolke slike kommentarer negativt, og irritere seg og gråte bitre tårer over det som blir sagt, be my guest.

Det må være slitsomt å overanalysere alt mulig. 

Skrevet

Hvis du/dere har lyst til å tolke slike kommentarer negativt, og irritere seg og gråte bitre tårer over det som blir sagt, be my guest.

Jeg hadde irritert meg over en slik kommentar, men langt fra grått bitre tårer. Stor forskjell der, i hvert fal i mij verden.

Skrevet

Og du er naiv. Den falske latteren er kun et dårlig forsøk på å skjule noe av ondsinnetheten.Anonymous poster hash: 84d54...c91

Hvis du/dere har lyst til å tolke slike kommentarer negativt, og irritere seg og gråte bitre tårer over det som blir sagt, be my guest.Det må være slitsomt å overanalysere alt mulig.  Anonymous poster hash: 7ae97...465

Vær så snill å opplys meg over hvilken del av den kommentaren der som ikke er negativ?

Det er det samme som å si at alle som har født naturlig er løse der nede. Tullete , unødvendig og aldeles ikke sant.

Skrevet

Og du er naiv. Den falske latteren er kun et dårlig forsøk på å skjule noe av ondsinnetheten.Anonymous poster hash: 84d54...c91
Hvis du/dere har lyst til å tolke slike kommentarer negativt, og irritere seg og gråte bitre tårer over det som blir sagt, be my guest.Det må være slitsomt å overanalysere alt mulig.  Anonymous poster hash: 7ae97...465

Vær så snill å opplys meg over hvilken del av den kommentaren der som ikke er negativ?

Det er det samme som å si at alle som har født naturlig er løse der nede. Tullete , unødvendig og aldeles ikke sant.

Ja, hvis noen hadde sagt til meg at jeg var løsere der nede etter evt en fødsel, så hadde jeg vel ledd av det. Fordi det åpenbart er tull. 

Og kommentaren er jo bare tull. Åpenbart. 

Skrevet

Vær så snill å opplys meg over hvilken del av den kommentaren der som ikke er negativ?Det er det samme som å si at alle som har født naturlig er løse der nede. Tullete , unødvendig og aldeles ikke sant.Anonymous poster hash: f3b00...137

Ja, hvis noen hadde sagt til meg at jeg var løsere der nede etter evt en fødsel, så hadde jeg vel ledd av det. Fordi det åpenbart er tull. Og kommentaren er jo bare tull. Åpenbart.      Anonymous poster hash: 7ae97...465

Åå, din kyniske lille høne.

Anonymous poster hash: ec5dc...dfc

Skrevet

Ks er vist den lette utveien i følge enkelte.... Selv hadde jeg en diskusjon med venninna mi om det, jeg måtte ha det pga sykdom, men hun mente at kunne man ikke føde vanlig kunne man drite i og få barn, selvom hun mente mest alt det gjaldt di med angst. Hev deg over det :)

Anonymous poster hash: bb1c2...333

Skrevet

Har og fått slike kommentarer... Bla. hvorfor prøvde du ikke? 

Svarte enkelt, sykehuset bestemte så jeg fikk ikke noe valg, og jentungen var døende så måtte for å berge livet vårt. De ble det stilt ;)

Anonymous poster hash: 07d6d...82b
Skrevet

Er litt irritert over en kommentar jeg fikk. Vi fortalte at datteren min kom gjennom ks.

Da fikk jeg kommentaren: så du valgte den enkle utveien du. Noen er jo for post to push etterfulgt av en liten latter.

HELT feil! Jeg hadde veer i 33 timer sammenlagt. Jeg jobbet veldig hardt for normal fødsel, men i siste liten ble hjerte slagene til datteren min veldig lave. Hun var ikke langt nok ut til at de kunne trekke henne ut. Så jeg ble sent til haste ks.

Jeg er faktisk ganske lei meg for at jeg ikke fikk føde naturlig og fikk lagt datteren min på brystet. Jeg fikk se henne ett sekund før hun ble vasket og de lukket såret hos meg.

Jeg blir så irritert når enkelte tror ks er en lett utvei.

Beklager utblåsning , men måtte få det ut ett sted.

Om du får en slik kommentar igjen så sier du:

"Ja datteren min hadde jo dødd om de ikke skjærte meg opp så jeg er glad for at jeg stolte på legenes beslutning. Jeg lå med rier i 33 timer så jeg skal vel egentlig bare være glad for at vi overlevde begge to".

Jeg har født to babyer den enkle veien, DVs vaginalt, og jeg vet jeg er kjempeheldig som har sluppet unna keisersnitt!

Anonymous poster hash: 31b00...88e

Skrevet

Teit kommentar men traff hun et ømt punkt siden du bryr deg sånn? Føler du egentlig selv at du sviktet deg selv?

Anonymous poster hash: 9d59a...1cb

Skrevet

Teit kommentar men traff hun et ømt punkt siden du bryr deg sånn? Føler du egentlig selv at du sviktet deg selv?

Anonymous poster hash: 9d59a...1cb

Hun vet da godt hva slags helvete hun gjennomgikk i 33 timer før ungen mistet pulsen og de måtte flerre opp magen hennes. Så ikke rart hun er lei seg når folk ler av henne og kaller henne "too posh to push"...

Anonymous poster hash: 31b00...88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...