Gå til innhold

Noen gifte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått verdens koseligste spørsmål fra min beste venninne i dag.

"Vil du være forloveren min?"

Selvfølgelig ville jeg det. Etter at vi hadde tørket tårene begge to så slo det ned i meg at dette betyr at jeg må arrangere utdrikningslag.

Jeg har god tid. Disse skal ikke giftes før sommeren 2015, men jeg tenker at det aldri er for tidlig å planlegge litt. Bare sånn litt oppi hodet mitt ihvertfall.

Har noen blitt arrangert utdrikningslag for her? Eventuelt arrangert utdrikningslag for andre?

Jeg ønsker meg noen "jajajaja, det må du gjøre" og "neineinei, ikke gjør det".

Til info dreier dette seg om en dame som gifter seg for første gang i en alder av førtitre.

Hun har ingen barn, men elsker barn. Spesielt sine bonusbarn og mine (heldige meg). Hun har mange venner, er sosial, snill, vakker og jeg har aldri møtt noen som har hatt ett eneste vondt ord å si om henne.

Noe jeg selvfølgelig ikke kommer til å gjøre er utkledning, utdritning, skjenking av bruden eller generelt utsette henne for pinlige, barnslige og latterlig teite ting, men det regner jeg heller ikke med at dere vil foreslå.

Innspill tas i mot med bukkenikkeneie.

Skrevet

Jeg hadde ikke utdrikningslag (ville ikke) så jeg kan ikke hjelpe, men bare si at det høres ut som du har et godt utgangspunkt for å få til noe fint!

Skrevet

Hva med en dag på spa først, så ut på middag og ut å hygge seg med jentegjengen?

Skrevet

Takk, og ja det er i hennes ånd å få til noe avslappende og koselig.

Jeg ville heller ikke ha noe utdrikningslag og har heller ikke planer om å gifte meg for tredje gang (!) så har litt lite erfaring med sånt.

Har bare vært med på noen med varierende grad av vellykkethet. I det store og det hele grunnet dårlig planlegging.

Skrevet

I første omgang ville jeg ha hørt med de som blir invitert hvor mye de synes er passe å bruke på et utdrikkingslag. Jeg har vært invitert i utdrikkingslag som er altfor storslagne og hvor man må bruke ALTFOR mye penger. Vanskelig å si nei, det føles frekt ovenfor bruden, som er helt uskyldig.

Denne bruden er jo godt voksen, og de inviterte har kanskje mye å rutte med, og om alle synes det er ok så kan det jo være gøy å legge litt penger i det for å få det skikkelig bra. Så hvis alle på forhånd er enige i det går det jo an å gjøre det skikkelig stort med god planlegging.

De beste utdrikkingslagene jeg har vært i har kostet 4-500 kr og har vært veldig koselige med mange venner.

Skrevet

I første omgang ville jeg ha hørt med de som blir invitert hvor mye de synes er passe å bruke på et utdrikkingslag. Jeg har vært invitert i utdrikkingslag som er altfor storslagne og hvor man må bruke ALTFOR mye penger. Vanskelig å si nei, det føles frekt ovenfor bruden, som er helt uskyldig.

Denne bruden er jo godt voksen, og de inviterte har kanskje mye å rutte med, og om alle synes det er ok så kan det jo være gøy å legge litt penger i det for å få det skikkelig bra. Så hvis alle på forhånd er enige i det går det jo an å gjøre det skikkelig stort med god planlegging.

De beste utdrikkingslagene jeg har vært i har kostet 4-500 kr og har vært veldig koselige med mange venner.

Skjønner hva du mener og har selv vært i ett som ble for "stort" etter min mening.

Ikke tror jeg bruden syns det var noe særlig heller.

Heldigvis er ikke god stemning ensbetydende med økonomisk ruin.

Skrevet

Jeg er gift og har vært forlover. Da jeg arrangerte utdrikningslag, var vi på et fyr i Oslofjorden. Tror bruden hadde vært på spa først, det husker jeg faktisk ikke. Ute på fyret grillet vi, badet, drakk, skravlet og hadde det morsomt. Jeg hadde tatt kontakt med de guttene/mennene jeg husket at hun hadde vært bortpå på et eller annet vis før hun møtte mannen sin og fått dem til å skrive en hilsen. Poenget var at hun skulle gjette hvem mannen var. Det ble veldig morsomt faktisk. 

I mitt utdrikningslag var vi på kakepyntekurs på Cacas, jeg er over gjennomsnittet interessert i kakebaking. Og så var vi hjemme hos forloveren og spiste tapas og hadde det morsomt. Min mann hadde svart på en del spørsmål og var tatt opp på video og så skulle jeg svare på de samme spørsmålene. 

Jeg synes ikke at det skal være så dyrt, synes ikke noe om ting som tar helt av og liker ikke at det er tusen poster på programmet. Synes mat hjemme, på hytta eller no' er supert. Synes dessuten det er best hvis det ikke er så veldig mange, har vært i utdrikningslag med 25 deltakere og det blir for mange. Synes pakkeleken "Hvem er dette fra?" er oppbrukt. Drites ut på gata er skrekkelig pinlig. 

Skrevet

Takk for innspill.

Det høres ut som vi er ganske enige om rammen på det hele.

Skrevet

Jeg måtte selge hjemmestrikkede penisvarmere og deklamere dikt skrevet for anledningen. Jentene hadde spesialstrikket en truse med muligheter for oppbevaring. Fryktelig pinlig, men jeg tålte det godt. Tjente meg en god slump. En italiensk turist kjøpte to.

Altså: ta personen i betraktning når du planlegger. :)

Skrevet

Stemmer for koselig og avslappende, særlig dersom dette er typen person hun er. 

Siste utdrikningslaget jeg var i var på Oslo Gladiators, og kan anbefales hvis man vil ha litt lek og moro og ikke er redd for å bli svett ;) Det eneste som var litt dumt med det utdrikningslaget var at da vi etterpå sendte bruden på spabehandling, så var det ingen program for resten av deltakerne, så vi ble bare gående gatelangs uten noe å ta oss til. Endte med at noen dro hit og andre dit, så stemningen forsvant litt. Ingen visste heller riktig hvor og når vi skulle møte senere, så det ble litt rot. Men alt ordnet seg med noen sms'er, og kvelden ble kjempefin! 

Siden dette er ei du kjenner godt så vet du nok hva hun liker, og kan planlegge deretter :) Prøv å google litt og les om andres utdrikningslag og opplevelser. Siden det er på sommeren, hva med en båttur på fjorden, med koselig lunsj, fulgt av en spabehandling, f.eks, og grilling på stranda eller noe slikt? Det vet jeg jeg hadde satt enormt pris på. Men jeg har ikke snakket med hun som jeg ønsker skal være forloveren min enda :P 

Skrevet

Jeg er gift men uten bryllupsfest og utdrikningslag, så har ikke mye egenerfaring å by på! Dog hadde jeg blitt glad hvis jeg skulle hatt utdrikningslag om noen hadde tatt seg bryet med å samle de beste damene en helg på en hytte ved sjøen eller på fjellet eller i skogen eller hvor som helst hvor man kunne la musikken dundre, vinen  flyte og skravla gå uten stramme rammer men med det man trenger mest: Tid og latter.

Mulig jeg bør arrangere mitt eget "utdrikningslag" nå før ti års bryllupsdagen?

Skrevet

Måtte google litt, og fant dette søte avsnittet: 

"Og bor man i nærheten av Oslo så har de keramikkmaling på Glaced & Amused.. Alle maler på en ting hver, en kopp, en skål, en tallerken eller liknende, samtidig som man skravler og blir litt kjent. Resultatene får bruden med seg som et minne fra dagen og alle venninnene, og har i tillegg fått nytt stentøy med personlig vri Happy.gif"

Syntes det hørtes råkoselig ut :)

Alternativer ellers er sjokoladesmaking og -making, vinsmaking, glassblåsing, ballongtur, småflytur, fallskjermhopp... Vel, tror de kan legge det meste til rette for utrikningslag om dagen. 

Skrevet

"Og bor man i nærheten av Oslo så har de keramikkmaling på Glaced & Amused.. Alle maler på en ting hver, en kopp, en skål, en tallerken eller liknende, samtidig som man skravler og blir litt kjent. Resultatene får bruden med seg som et minne fra dagen og alle venninnene, og har i tillegg fått nytt stentøy med personlig vri Happy.gif"

Alternativer ellers er sjokoladesmaking og -making, vinsmaking, glassblåsing, ballongtur, småflytur, fallskjermhopp... Vel, tror de kan legge det meste til rette for utrikningslag om dagen. 

Hah, nå kom jeg på at jeg har jo vært i utdrikningslag med Glaced & Amusedmaling inkludert! Det var stas! Bruden fikk legge litt føringer for hva hun trengte/ville ha så det ble et søtt frokostsett til fire med tallerken og krus. Flinke kreative damer som holdt seg til en avtalt palett. Det ble overlevert ferdigbrent på bryllupsdagen med fotoalbum fra utdrikningslaget tatt av en proff fotograf som kjente bruden godt.

Tror ikke det blir Oslotur på oss, men fjorden, baby, fjorden...

Vi har jo skjærgård herfra til svenskegrensa :D

Skrevet

Hah, nå kom jeg på at jeg har jo vært i utdrikningslag med Glaced & Amusedmaling inkludert! Det var stas! Bruden fikk legge litt føringer for hva hun trengte/ville ha så det ble et søtt frokostsett til fire med tallerken og krus. Flinke kreative damer som holdt seg til en avtalt palett. Det ble overlevert ferdigbrent på bryllupsdagen med fotoalbum fra utdrikningslaget tatt av en proff fotograf som kjente bruden godt.

Tror ikke det blir Oslotur på oss, men fjorden, baby, fjorden...

Vi har jo skjærgård herfra til svenskegrensa :D

Man skal ikke kimse av skjærgården! *tommel opp*

Skrevet

Først av alt må du få en liste fra bruden på hvem hun ønsker skal være med, og om hun har noen regler og krav. Noen har jo det.

Så må du finne ut fra hver enkelt av gjestene hvilken prisgruppe det er ønskelig å legge seg på. Bruden skal jo sponses helt.

Så anbefaler jeg bryllupsforumet til kvinneguiden for inspirasjon. Der sitter det utallige forlovede og nygifte som har mye å komme med.

Jeg hadde ikke noe utdrikkningslag selv, så jeg har ikke konkrete tips til aktiviteter. Vet om ei som ble dratt med på innspillingsstudio hvor hun måtte spille inn en kjærlighetssang til mannen sin. Det hadde visst fallt i smak. Sikkert mye rart man kan finne på hvis man kjenner stilen til bruden. :)

Skrevet

Å js... prismessig må man ogsåpåberegne at minst en kommer til å trekke seg i siste liten. Så krev forhåndsbetaling heller enn å legge ut når du bestiller noe. Ellers risikerer du at det plutselig blir dyrt for deg.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg stemmer også for en hyttetur med masse kos, skravlings, godis, vin og alt som skal til for en skikkelig kosetur.

Jeg er gift, men min forlover (nå eks venninne...) valgte å avlyse utdrikningslaget da det ikke ble slik hun ville (det jeg ville og ønsket gav man egentlig rimelig beng i!). Så dermed kan jeg ikle si så mye om mitt eget, men jeg ville nå satt uendelig pris på en slik kosehelg :)

Det kan jo hende det er bedre til bryllupet og det kan brukes mer enn en gang også, men dere kan jo lage til henne en bok hvor dere skriver koselige hilsener, gode råd (og kanskje morsomme råd) når hun nå skal tre inn i ektestanden, hvis alle de i inviterte bidrar med bilder, så kan det bli en riktig så fin bok.

Til bryllupet så har Decorium (butikk i Oslo og på nett) fine små bøker hvor gjestene kan skrive til brudeparet.

Vi brukte nemlig det når gutta har hatt sine første merkedager og det er så koselig :)

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke noe utdrikkingslag men forloveren min overrasket meg med behandling på spa, lunsj å en liten runde shopping:) på kvelden var vi å spiste middag me våre forlovere (de er et par). Det passet bra for meg, er ikke så glad i mye oppmerksomhet og var også gravid i 6 mnd når vi hadde utdrikkingslag. Vi hadde også et lite bryllup me 13 gjester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...