Gå til innhold

Hva skal jeg egentlig gjøre da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jo kjeft uansett :-(

Ettåringen hyler i kveld og :(

Han skal ikke ligge å hyle alene, jeg går inn til han hvert femte minutt

MEN jeg får "ikke lov" å ligge inne med han til han sovner heller

HVA SKAL JEG GJØRE DA??

Han er blitt vant til at jeg ligger i sengen vedisden av til han sovner :(

Anonymous poster hash: be2ce...09e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem får du kjeft av?

Hvem sier at du ikke får lov å ligge ved siden av barnet til han sovner?

Skrevet

Sett deg ved siden av sengens hans uten å si noe, bare sitt der å legg han ned igjen når han sovner så flytter du deg gradvis ut av rommet. På 14 dager har du en 1åring som sover.

Anonymous poster hash: 1c439...b7a
Skrevet

Hadde en periode med slik og skrål. Her er min oppskrift:

Dag 1: Sitt ved senga

Dag 2: Dra stolen litt bort fra senga

Dag 4: Sitt midt i rommet

Dag 5: Sett deg i dørkarmen

Dag 6: Sett deg utenfor døra

Dag 7: Sitt fortsatt utenfor døra, om barnet skriker

Jeg gjorde det i 6 dager. Satt på en stol. Sa ikke mye, men var tilstede. På dag 6 sovnet hun nesten med en gang og det var slutt på skrikingen.

Anonymous poster hash: 167f8...9d6
Skrevet

Jeg har aldri latt barna ligge og hyle alene, jeg har heller ligget ved siden av dem til de sovner. Det har vi gjort i perioder og så har vi flyttet oss gradvis lengre fra. Først med ryggen til, så litt unna senga og etterhvert utenfor rommet, med døra åpen, sånn at de har sett oss. Det å plutselig gå fra å ligge ved siden av til å la dem være helt alene, er veldig stor overgang og det er ikke så rart at de gråter da, hvis de ikke er gamle nok til å forstå noe når man forklarer.

Anonymous poster hash: a8002...6cb
Skrevet

Kjeft av dere hehe

Får prøve stol teknikken

Hi

Skrevet

Det er aldri galt å trøste et barn som er redd og ensomt. Legg deg ned i senga og gi barnet den omsorgen det trenger.

Anonymous poster hash: 65f2e...042

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Dersom du ikke har problemer med å legge deg sammen med ungen, så drit i hva alle andre mener.  Han er ett år.  Avvenninga kan du ta når han blir eldre, om det trengs.  Kanskje går det over av seg selv og gjør det ikke det, må du bare sakte, men sikkert trekke deg forsiktig tilbake, ikke nødvendigvis i løpet av en uke eller to eller tre, men i løpet av den tiden du og ungen trenger for å få det til.

Skrevet

Jeg har aldri brydd meg. Holder jenta i hånda til hun sovner. Hun er trøtt etter bare en hvilpå dagen. Sovner på 5 min. Rolig måte å sovne på. Men gjør det du tror blir best for dere i lengden:) er ikke fasit;)

Anonymous poster hash: 88617...39d

Skrevet

Jeg driter i hva andre mener og gir ungene mine den nærheten de trenger. Ligger ved siden av dem til de har roet seg, koser, holder hånda osv. 

Følg morsinstinktet ditt.

Skrevet

Kjeft av dere hehe

Får prøve stol teknikken

Hi Anonymous poster hash: be2ce...09e

Å herrefred, tuller du???

Anonymous poster hash: 1b81f...d7c

Skrevet

Gjør nå det som passer deg. Herrefred, skulle man styrt seg etter et forum hadde det blitt mye rart rundtom.

Anonymous poster hash: 61d9b...db2

Skrevet

Hadde en periode med slik og skrål. Her er min oppskrift:

Dag 1: Sitt ved senga

Dag 2: Dra stolen litt bort fra senga

Dag 4: Sitt midt i rommet

Dag 5: Sett deg i dørkarmen

Dag 6: Sett deg utenfor døra

Dag 7: Sitt fortsatt utenfor døra, om barnet skriker

Jeg gjorde det i 6 dager. Satt på en stol. Sa ikke mye, men var tilstede. På dag 6 sovnet hun nesten med en gang og det var slutt på skrikingen.

Anonymous poster hash: 167f8...9d6

Har et spørsmål til deg, for dette holder jeg på med, men er på dag to.... ;-)

Hvor lang tid må du sitte der, og hva i all verden gjør du mens du sitter der......?

Anonymous poster hash: 82641...37d

Skrevet

Nå sover han søtt

Låg inne med han i 14 min

HI

Skrevet

Nå sover han søtt Låg inne med han i 14 min HI Anonymous poster hash: be2ce...09e

Så bra :):)

Det som er når man skriver her så har mange ulike meninger, og sterke meninger, som er motstridende.

Mitt beste tips er å følge magefølelsen, og gjør det som passer deg og ditt barn best :) Lykke til videre med leggingen :)

Anonymous poster hash: 8cb41...af7

Skrevet

Nå sover han søtt Låg inne med han i 14 min HI Anonymous poster hash: be2ce...09e

Så bra :) :)

Det som er når man skriver her så har mange ulike meninger, og sterke meninger, som er motstridende.

Mitt beste tips er å følge magefølelsen, og gjør det som passer deg og ditt barn best :) Lykke til videre med leggingen :)

Anonymous poster hash: 8cb41...af7

Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...