Gå til innhold

noen som vet??? ang rhesus negativ og sprøyte etter graviditet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har pleid å få sprøyte etter jeg har vært gravid(både ved SA og fødsler) men nå sist når jeg hadde MA glemte de å gi meg sprøyten…jeg glemte det også fordi det er en stund siden sist og jeg var helt ute av meg grunnet MA i uke 11… hva kan man gjøre med dette? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en ma i uke 9+5,  og siden jeg vet at jeg skal ha sprøyte fikk jeg legen til å sjekke det opp med fødeavdelingen.

De sa at jeg ikke trengte det siden fosteret var så kort på vei. Var jo ikke så mye kortene enn du da du mistet, så håper det stemmer for deg og. 

Var dypt skeptisk og hadde veldig lyst på en sprøyte for å være føre var, men fikk det ikke.

Noe jeg inderlig håper er rett, for ønsker sterkt å få et barn til og barnet mitt er rhesus positivt, så antar embryoet som jeg mistet og var det. Hjerteslaget hadde jo startet, så jeg skjønner jo ikke hvordan det kunne være rett. 

Kan du få legen til å sjekke for antistoffer? Eller er det kun mulig hvis en er gravid? Min lege har brukt å sjekke for antistoffer under graviditetene mine. Skal be han om gjøre det nå siden jeg gravid igjen. 

Skrevet

Jeg hadde en ma i uke 9+5,  og siden jeg vet at jeg skal ha sprøyte fikk jeg legen til å sjekke det opp med fødeavdelingen.

De sa at jeg ikke trengte det siden fosteret var så kort på vei. Var jo ikke så mye kortene enn du da du mistet, så håper det stemmer for deg og. 

Var dypt skeptisk og hadde veldig lyst på en sprøyte for å være føre var, men fikk det ikke.

Noe jeg inderlig håper er rett, for ønsker sterkt å få et barn til og barnet mitt er rhesus positivt, så antar embryoet som jeg mistet og var det. Hjerteslaget hadde jo startet, så jeg skjønner jo ikke hvordan det kunne være rett. 

Kan du få legen til å sjekke for antistoffer? Eller er det kun mulig hvis en er gravid? Min lege har brukt å sjekke for antistoffer under graviditetene mine. Skal be han om gjøre det nå siden jeg gravid igjen. 

ja, for jeg har msitet før, og tatt kirurgisk abort og da har jeg fått sprøyten…kontaktet legen min og han ringte de for han mente også jeg skulle hatt den,de sa man ikke behøvde det hvis man var før 12 uker…håper det stemmer :/

Skrevet

Jeg har mistet fem ganger fra uke 5 til uke 9, fått tre barn. Jeg har fått sprøyte etter hver fødsel, samt den aborten hvor jeg måtte ta utskrapning i uke 9. Har aldri tenkt over det før, men jeg har i hvertfall ikke fått noe sprøyte. Jeg har vært fulgt opp av sykehus eller gynekolog ved disse SA`ene.....

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 8, måtte ikke ta noe sprøyte da nei. Tenkte ikke på det selv en gang. Har fått et barn etter den tid :)

Skrevet

Etter fødsel med andremann fikk jeg ikke sprøyte - fordi baby også var rH-. Kan det være derfor du ikke fikk? De pleier ikke glemme noe så viktig håper jeg!

Skrevet

Unnskyld, så nå at det var etter en MA. :-( I utgangspunktet er det minimal sjanse for at fosterets blod har blitt blandet med ditt så tidlig i svangerskapet da hvertfall. Veldig lei meg på dine vegne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...