Natti11 Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har en fantastisk forlovede, under graviditeten har jeg ikke kunnet jobbe så han har jobbet kjempe hardt for meg og vår lille datter . Vi har vært litt uheldige å truffet på en del hindringer på veien. Bytte av leilighet hvor vi var nødt for å pusse opp. Grunnet en vannlekkasje og muggsopp. Kjøpe ny kjøkken ovn ettersom den gammle gikk i stykker. Dette har medført en del ekstra utgifter vi ikke forventet. Han har jobbet som en helt , nå er han både fysisk og mentalt sliten. Han er veldig selvstendig og liker ikke å spørre om hjelp. Her om dagen havnet vi i en diskusjon . Hvor han følte at jeg er utakknemlig og At jeg kun har oppmerksomhet for datteren vår. Jeg kan forstå han litt jeg er mamma for første gang og veldig redd for å gjøre noe feil. Jeg prøver å lage mat vaske og hjelpe til med deg jeg kan. Det jeg lurer på er har dere noen råd for hvordan jeg kan få han til å føle seg bedre? Og ikke så sliten . Jeg begynner å jobbe igjen i mars. Men jeg synes det er så trist at han er så sliten hele tiden .
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Be ham ta seg en time-out fra alt som heter "hus" en stund. La ham få lov til å sitte på sofaen og ikke gjøre så mye noen kvelder/uker så får han nok overskudd igjen. Oppmuntre ham til å gå seg en tur i skogen.. bare la ham være "seg selv" liksom. Det hadde i alle fall jeg satt pris på i en sånn situasjon. Han er sikkert sliten av å måtte være på jobb, være husbygger , kjæreste og pappa på samme dag. La huset flyte litt, det du/dere ikke rekker i dag- kan dere kanskje ta i morgen- om tiden strekker til. Anonymous poster hash: 9397d...8ed
Natti11 Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2014 Be ham ta seg en time-out fra alt som heter "hus" en stund. La ham få lov til å sitte på sofaen og ikke gjøre så mye noen kvelder/uker så får han nok overskudd igjen. Oppmuntre ham til å gå seg en tur i skogen.. bare la ham være "seg selv" liksom. Det hadde i alle fall jeg satt pris på i en sånn situasjon. Han er sikkert sliten av å måtte være på jobb, være husbygger , kjæreste og pappa på samme dag. La huset flyte litt, det du/dere ikke rekker i dag- kan dere kanskje ta i morgen- om tiden strekker til. Anonymous poster hash: 9397d...8ed Du har nok rett i at han trenger litt (jeg tid) kanskje jeg skulle kjøpe ett gym medlemskap til han, han er veldig glad i å trene. Du har nok rett i at han trenger en time out. Takk for fint svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå